Geplaatst: 18 november 20187 j Daar hebben ze in Frankrijk een speciaal apparaat voor dat op lucht werkt. Die kan je toch zonder vergunning kopen daar? De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 18 november 20187 j Ja zeg ik schiet alleen op borden En straks raak ik een eend of erger Lie. Nee ik wil het beest graag vangen ( of liever de beesten, het zijn er drie maar liefst) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 18 november 20187 j dan wordt het deze methode? moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 18 november 20187 j Je hebt vast nog wel ergens een oude netnylon, ijzerdraad en een staak. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 19 november 20187 j Haha ja al geprobeerd met een zwembadschoonmaaknet. Ze hebben helaas hazengenen. Zo`n strop ja, ouderwets wel. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 november 20187 j Een andere buurman heeft een vangkooi gezet en ik heb er al twee gevangen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 21 november 20187 j En bedankt... Denk dat ik die Ala soupe soupe soupe niet zo snel uit mn hoofd krijg...
Geplaatst: 21 november 20187 j Hoera, moet je de konijneboutjes nu ook delen met die andere buur? Nee hoor die houden zelf konijnen. Dank voor de waarschuwing voor de soup Erny..die bewaar ik wel tot morgen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 25 december 20187 j Poeh, kerst.Vandaag een prettige kluizenaarsdag. Vanochtend een nieuwe biervergisting opgestart, nu iets Duvel-achtigs (duvel?: hopelijk wordt dat toch wat: 1e kerstdag en de duivel?). Daarnaast lekker aan het koken: konijn/fazant/lever-wildterrine, voor 16 personen.Deze: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1186541/wildterrine-van-konijn-en-fazant(35 minuten bereidingstijd -en 11 uur wachttijd- schrijven ze. Nou: in totaal ruim twee uur bereidingstijd lijkt er meer op, excl. boodschappen doen en alle afwas.) Morgen, 2e kerstdag: de drukte en de herrie in (familie, waaronder veel erg drukke kindertjes). Ik zie ernaar uit, én er tegenop.Nu: de terrine staat eindelijk in de oven, en de Matthäus passion staat op. Daarna misschien Velvet Underground, of Joy Division. Of de 5e van Mahler. Zo ver, zo goed. En morgen?, dat zien we dan wel weer. O ja: iets aparts meenemen, (naast de terrine) voor vijf huishoudens. Dat is dit geworden, zelfgewonnen zeezout, in mini jampotjes: Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 13 januari 20197 j Gisteren AalterseWilly en Bazin wezen knuffelen. Daar heerlijk gegeten en voor de verandering zonder files thuis gekomen! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 13 januari 20197 j Wat leuk Prettig Zo jammer dat ze er niet meer bij kunnen zijn op de MTFD
Geplaatst: 14 februari 20197 j Hallo! Ik kwam vandaag Erny ineens tegen. Ik dacht laat ik eens kijken of het moestuinforum nog leeft. Ik heb alleen niet zo veel meer te melden omdat ik zelf geen moestuin meer heb 15 februari 20197 j aangepast door Gast
Geplaatst: 15 februari 20197 j Haha, ja dat wilde ik hier ook al melden. Loop ik door het plantsoen met mn hondje... komen we op de hondenverzamelspeelplek... Staat een vriendin met iemand te kletsen en mijn Zowie en haar Max zijn vriendje en vriendinnetje en dus keek ik vooral naar de hondjes, naast Max had ze nog een aantal reuen aan haar kont hangen, ze snauwde wat af met die kerels die geen Nee wilden horen Totdat Mijke, die "iemand", mij opeens herkende... en ik haar toen ook opeens en ook Oortje haar hond. We hadden allebei gezinsuitbreiding te melden, ik mijn Zowie en zij een mooie mini Mijke.
Geplaatst: 26 februari 20197 j Misschien krijg ik straks wel nieuwe buren! Een buurman uit het dorp heeft een zwaluwtil in elkaar getimmerd en vandaag heeft hij deze in een boom gehesen, hier tegenover. Zelf ligt die buurman iedere zomer altijd met z'n boot hier, en hij houdt van vogels, dus vandaar deze plek.Ik hoop dat boerenzwaluwen de nestruimtes beschut genoeg zullen vinden, want het zijn binnenbroeders.Ik ga hier nog wel eens onderwerp over maken denk ik, want te veel aandacht krijgen zwaluwen niet.
Geplaatst: 27 februari 20197 j Wat leuk bij ons op de moestuin zitten ook zwaluwen ik heb er al eens eerder aan gedacht daar iets voor te doen zo een til kende ik nog niet.We gaan eens kijken of dit te maken is.
Geplaatst: 1 maart 20197 j Ik hen het forum ook weer eens opgezocht. Iedereen veel succes met het nieuwe seizoen! Ik zaai meestal vrij vroeg maar komende 2 weken is er regen voorspeld.Normaal begin ik nu met uien, bieten en zomerwortels. Ik twijfel nog en denk dat ik maar even wacht.
Geplaatst: 2 maart 20197 j zitten ook zwaluwenWe gaan eens kijken of dit te maken is. wel ff kijken welke zwaluwen daar zijn. Wij hebben ook boerenzwaluwen die bij ons in huis in de benedenkant willen broeden maar vanwege de hoeveelheid mest gaan we dat tegen. Voor de huiszwaluwnesten die wij aan t huis hebben hangen halen ze hun zwaluwneusje op We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 maart 20197 j Ik heb de gemeente een bericht gestuurd die zijn bezig met een groen beleid dus ik heb bedacht dat die de till wel kunnen bouwen Ze hebben al geantwoord en ze stonden er positief tegenover maar moesten nog even verder overleggen dus ik ben benieuwd.
Geplaatst: 2 maart 20197 j Boerenzwaluwen lijken niet op huiszwaluwen als het gaat om hun nestbehoeften. Huiszwaluwen zoeken naar iets wits, onder een witte dakrand of zo willen ze wel. Dan bouwen ze een volledig gesloten nest en laten alleen een vlieggaatje open.Boerenzwaluwen zoeken een donker plekje en maken een kommetje, geen gesloten nest dus. En ze willen niet op de tocht, waarschijnlijk omdat ze hun nest open laten.Ik geloof dat ze beide broeden in kolonies. In zo'n til voor boerenzwaluwen zijn meerdere kommetjes van klei geplakt. Ze hoeven niet zo nodig hoog te zitten - onder een brug willen ze ook wel nestelen. Liefst gebruiken ze een bestaand nest. Dit is een brug waar vorig jaar geen zwaluw heeft gebroed. Er waren kommetjes geplaatst, maar waarschijnlijk was het te tochtig. Nu heeft Piter, die zich hier graag mee bezig houdt, er houten plankjes omheen geplakt. Ik weet trouwens niet waar dat kleine hokje toe dient.Zowel met dit als met de til in de boom is het maar afwachten of er zwaluwen op af komen.
Geplaatst: 13 maart 20196 j Pfff terug van weg-geweest. Inmiddels gescheiden en weg uit Amsterdam. Maar nog wel in depaddenstoelen, moestuinen zeker pepers. De afgelopen dagen met de pepers viraal bij o.a. deze krant: https://www.ad.nl/video/stan-de-peperman-is-miljoenenhit-op-youtube~p70660. Google maar de peperkoning voor wat meer filmpjes. Ik ga ook weer mijn blog hier eens herzien en mij aanmelden voor de MTFD. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.