Ga naar inhoud

Leeftijdsopbouw leden moestuinforum

In welke leeftijdscatogorie val jij  

618 leden hebben gestemd

1. 1. In welke leeftijdscatogorie val jij

• 20 jaar of jonger
      51
    • 21 t/m 25 jaar
      76
    • 26 t/m 30 jaar
      111
    • 31 t/m 35 jaar
      79
    • 36 t/m 40 jaar
      77
    • 41 t/m 45 jaar
      66
    • 46 t/m 50 jaar
      53
    • 51 t/m 55 jaar
      44
    • 56 t/m 60 jaar
      27
    • ouder dan 60 jaar
      36

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben bijna 28 jaar dus val dan denk ik net niet in de midden moot

Bij ons op de tuincomplex zijn dit jaar best veel jonge mensen erbij gekomen. Dus voel me gelukkig niet meer het buitenbeentje. En vind het ook een stuk gezelliger meteen.

Geplaatst:

Je blijft in dezelfde groep hier..eeuwig jong. Ik schijn al jaren niet op te kunnen schuiven..ik vind het niet erg, dan behoor ik in ieder geval op een plek niet tot de oudste groep

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Helaas Jet.

Sinds afgelopen november behoor ik ook tot de laatste categorie. Ondanks het feit dat ik niet ben "opgeschoven".

De werkelijkheid achterhaald je wel degelijk.

Geplaatst:

Oei, foutje ik heb nog een jaar respijt.

De voorlaatste categorie is t/m 60 zie ik.

Begrijpend lezen wordt op die leeftijd ook steeds moeilijker

Geplaatst:
Nog net 31 en moet eerlijk zeggen even te moeten nadenken hoe oud ik nu precies ben....vroege dementie?:o

nee, heel goed teken! geen leeftijdstraumaatje!

• 3 maanden later ...
  • 1 year later...
Geplaatst:

Haha ik kom net dit topic tegen. Leuk! Ik vroeg me al af wat de gemiddelde leeftijd is. Het verbaasd me wel echt dat de 26-30 categorie er zo uitspringt. Ik dacht dat de gemiddelde leeftijd wel hoger lag. Of is dat eerder onder de meer vaste mensen?

Geplaatst: (aangepast)

Een poll van 2011. Toen eerlijk ingevuld als 50 plusser. Nog even en ik hoor in de oudste categorie.

Klopt niets meer van dus.

aangepast door Gast
Geplaatst:
Het verbaasd me wel echt dat de 26-30 categorie er zo uitspringt.
Ik denk dat een deel van de verklaring is dat veel 'jongelui' enthousiast aan een moestuin beginnen als ze in het huisje-boompje-beesje-stadium komen. Maar vaak vallen het werk en de resultaten dan behoorlijk tegen.

Elk voorjaar melden zich hier mensen die - vaak niet gehinderd door kennis of ervaring - enthousiast beginnen, daarna soms hun problemen en teleurstellingen hier nog melden, maar van wie je later nooit meer iets hoort. Afgeknapt. Dat zie je ook op de moestuincomplexen.

Je zou een veel reëler beeld krijgen als alleen mensen meedoen die het al een jaar of wat volhouden

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Klopt. Beginners-enthousiasme is een dingetje, zeker in de praktijk ( buiten : het echte doen )

Maar ik dénk een klein beetje zicht te hebben op onze 'gemeenschap' als moestuinforum; op de deelnemers die meerjarig hier actief zijn; op bv de groep die regelmatig de Moestuin-forum-dag bezoekt; op de groep die hier op het forum soms dagelijks, soms wekelijks aanwezig is.

En dan is die hier actieve groep echt niet 1 op 1 te vergelijken met de groep die zich op de tuinen / verenigingen / moestuincomplexen beweegt.

Is dáár vaak inderdaad de leeftijd gemiddeld wel wat hoger, dat is hier echt niet zo. Dit is een heel ander medium he ?

Wat mij gaandeweg de jaren dat ik hier aanwezig ben bijvoorbeeld opvalt, is de enorme stijging van mensen die dit forum mobiel bezoeken en raadplegen. Steeds vaker denk ik bij mezelf : " Bit, je hoeft niet eens te verwijzen naar de zoekfunctie, stóp daar nou mee, want de vragensteller zit hier mobiel ! ( dan heb je geen zoekfunctie )" Zelf zit ik hier ook steeds vaker mobiel.

Nee, wat ik zo weet van de leeftijden van de regelmatigere posters ? Die leeftijd ligt echt zo hoog niet.

Geplaatst:
Het verbaasd me wel echt dat de 26-30 categorie er zo uitspringt.
Ik denk dat een deel van de verklaring is dat veel 'jongelui' enthousiast aan een moestuin beginnen als ze in het huisje-boompje-beesje-stadium komen.

Of huisje boompje kindje(s) En dan door tijdsgebrek forum en/of moestuinieren stoppen ?

Ik vrees dat het beginnen aan iets en vrij snel er mee stoppen ook wat in de mentaliteit ligt van tegenwoordig . Om maar iets te zeggen ik zit ook in een hondenschool . Nieuwe leden die jaarlijks lid worden tijdelijk is ongelooflijk . Hun hond kan liggen en zitten en ze stoppen . Terwijl er net wat meer aangeboden word (gehoorzaamheid in verschillend niveaus ,agility , doggy dance) Terwijl je hier in België en in deze hondenschool lidgeld per jaar betaald en geen kosten per les toch stoppen er veel na enkele maanden . Ik dacht dat in Nederland meer gewerkt werd met cursussen van bepaald aantal lessen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...