Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Groot ook

Vandaag een bonenrek gemaakt van opgescharrelde enigszins rechte stokken. Alvast uitgerekend hoeveel stam- en stokbonen er op het vak kunnen, zodat ik die in de loop vd week binnen kan voorzaaien (de latere rassen). Erg nieuwsgierig ben ik naar de 'Canadian Wonder' droogboon, ookwel een Kidney boon, want die vind ik erg lekker. Opbrengst? Dat wordt een verrassing. Smaak? Hopelijk goed!

Tevens de tuin bekalkt.

Geplaatst:

Vandaag da achterkant folie geplaatst, blijft nu nog een topje en de twee deuren te doen.

img571367361362682287.JPG

Alles zit ook al vast in de grond, was wel moeilijk graven met zo weinig plaats.

Binnenin ziet het er goed uit.

Och ja, gisteren gingen de ramen reeds automatisch open, zo warm was het er al, zonder de zijwanden.

img571451081362682393.JPG

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Netjes gedaan, Willy, je zult het vast ook warm gehad hebben binnen in de kas. De ramen openen immers met zo'n graadje of 15, het voelt al gauw warmer aan omdat het er ook amper of bijna helemaal niet waait! Wat een ruimte heb je daar. Geweldig. Nu moet je alleen nog oppassen de komende tijd, voor de temperatuursverschillen van dag en nacht. Een kas met folie neemt iets sneller de buitentemperatuur aan dan een kas met glas, dat is dus wat oppassen met nachtvorst.

Geplaatst:

Tweede bloembak "omgespit". De bieslook (vorig jaar gezaaid) stond er nog goed bij. En twee aardbeienplanten hebben het ook overleefd. Rest weggegooid. Onkruid tussen de tegels verwijderd. Dat was het wel zo'n beetje voor vandaag.

Geplaatst:

ondanks dat ik erg moe was en ook al een fietstochtje had gemaakt met me jongste dochter kreeg ik het toch voor elkaar om nog even in de tuin te werken.

Me 2e bak is klaar! De voorste. De achterste moet ik zo te zien nog een beetje herstellen maar komt goed.

Mijn lieve buurman kwam me ook nog even helpen door het struikje wat ik al een hele tijd eruit wilde hebben eruit te werken voor me.

Daarbij heeft hij helaas wel op mijn knoflook gestaan. Maar liever dat dan dat het struikje er nog stond. Wie weet komen die loken nog wel bij en anders zijn er nog 2 die er wel mooi bij staan nog.

cimg558273601362762355.JPG

Geplaatst:

Nu nog de goten er aan hangen, ben op zoek naar recuperatie materiaal, maar voor de rest is de kas ongeveer af, en de deuren schuiven goed open en dicht.

img571526621362762584.JPG

img571815681362762596.JPG

Dit word wel een goedkope koude kas, acht meter lang en drie en halve meter breed, bij een meter negentig vrije hoogte. Kan ik gemakkelijk in rondlopen zonder mijn hoofd te stoten.

Die schuifdeuren zijn echt goed, het ophangsysteem heb ik per ongelijk gevonden in de Gamma, kan tot veertig kilo dragen, moet wel nog voor een geleidewieltje zorgen aan de onderkanten zodat ze niet kunnen open waaien.

Geplaatst:

Het is een gewéldige kas geworden!!! Je mag echt eer van je werk hebben.

En ik ben ondertussen stikjaloers...

Geplaatst:

Gave kas Willy.

Ik heb vandaag het laatste stuk gevuld met grond. Ik heb nou ongeveer 6 vierkante meter bakken. Verder mezelf verwonderd dat de raapstelen die ik gezaaid heb echt opkomen. Er staan echte zaailingen in mijn mmbak. *trots*

Verder de laatst banden gevuld met grond en Aardappels. Nou maar hopen dat de banden goed genoeg isoleren dat ze het komende weekend overleven. Ik denk dat ik er maar stro overheen leg.

Geplaatst: (aangepast)

Echt heel mooi geworden! Daar kan de mijne uitgerekend 4½ × in!

Ik? Beetje opgeruimd, achter in de tuin waar ik de kippen t.z.t. wil hebben

Edit: ingekort, zie updates.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik heb vandaag mijn munt uit de tuin gespit....

Had niemand me even kunnen waarschuwen dat dat spul zo vreselijk woekert zeg pfffff, vorig jaar 2 soorten munt geplant en nu zou ik ze even snoeien en er omheen beetje mest onderspitten, bleken er overal wortelstokjes te zitten en het dus werkelijk overal boven te komen....

Het is heerlijk spul om thee van te maken maar ik ga het maar wél even in een pot zetten!

En verder wat oud hout gesnoeid en daar moet ik morgen verder mee want er staat nog genoeg op het complex (en dat + het maai werk is mijn corvee dit tuinjaar )

Geplaatst:

Hahaha Huub,

Ik dacht al, heeft hij een nieuw stuk en dan staan er al gelijk allemaal plantjes in.

En dan die tegels op de plek voor de containers.

En die vegen in de aarde.

Maar je bent lekker bezig geweest joh.

Ik wens je van hier uit beterschap toe.

Groetjes Conny.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:
Nu nog de goten er aan hangen, ben op zoek naar recuperatie materiaal, maar voor de rest is de kas ongeveer af, en de deuren schuiven goed open en dicht.

Dat ziet er goed uit Willy

Wie zaait zal oogsten

Geplaatst:
... Vandaag de dokterassistente gebeld, dat ik al een week keelpijn heb, de hele dag door nies en hoest en hondsberoerd ben. Haar antwoord was dat het twee weken kan duren, dus nog een week innemen van paracetamol, tijmsiroop, sterke snoepjes, pc aan, MTFers hinderen, etc.. uche uche.

Beterschap Huub

Wie zaait zal oogsten

Geplaatst: (aangepast)

Dank jullie, het gaat al wat beter en met dit weer gaat niemand in de tuin werken toch? Wel ben ik deze dagen binnen bezig met van alles voor de tuin.

Edit: ingekort, vervolg in 'update'

aangepast door Gast
Geplaatst:

Gisteren hier nog droog weer dus nog even de paden afgemaakt (stenen rondom de aarde). Nu kunnen we los (dwz na het onkruid verwijderen )

Good things come in small packages

Geplaatst:

aanbiedingspotgrond naar de kas gebracht,

4 zakken wortelonkruid dat ik niet durf te composteren naar de groenbak gebracht,

regenwater in de opslag gepompt

zaailingen vriendelijk toegesproken en veel sterkte gewenst de komende week

Geplaatst:

M'n rozen die ik binnen kreeg over de post, vanmorgen op de tuin ingekuild. Stond er aardig blank. Verder wat dingetjes afgedekt en een tray zaaisel uit de koude kas mee terug naar huis.

Geplaatst:

Vandaag zal er niets gebeuren in de tuin denk ik, wegens de sneeuw.

De eerste keer sneeuw op de nieuwe kas.

img572119241362895952.JPG

En van binnenuit.

img572288561362895978.JPG

De touwtjes welke ik gespannen heb doen al goed dienst zie, ze verhinderen het te ver doorzakken van de folie.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...