Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, als plantjes.

img038280081369407977.JPG

Hiervoor moest wel eerst alle winde (die 3 jr onder plastic gewoon overleefd ) toch weer met de hand verwijderd worden, emmers vol. Gisteren de 2e helft vd bak schoongemaakt (tussen de buien door), mest erop gemikt, erdoor geharkt en toen de koolplantjes gepoot (met ieder een handje kalkkorrels a/d voetjes). Toen (net voor zonsondergang) rekjes erin voor het nieuwe insectengaas, wat perfect bleek te passen . En toen was de Erny éindelijk klaar met de kolen. Volgende opgave is de tomatenbak...

Ribjes gaan goed maar kan ze nog niet te veel belasten. Alles nog voorzichtig aan dus.

img038880721369407893.JPG

Oh... en heb gisteren ook nog alle overige aardbeitjes in de grond gezet. Nu staat alles dus weer lekker onoverzichtelijk door elkaar...

Geplaatst:
Vanmorgen vroeg de vliesdoek, kartonnen dozen en andere bescherming van de net uitgeplante pompoenen, kruiden en bonen gehaald.

Er was nachtvorst!

De autoruiten waren bevroren.

Zonder bescherming staan de mijne al 2 weken buiten, ook vandaag geen vorstschade gezien. Misschien morgen... wel even afgedekt nu. Morgen er weer af.

Ik wist niet dat er vorst was geweest vannacht, ik dacht vanochtend bij het wakker worden al gekrab te horen van buren maar dacht dat ik gek werd

Geplaatst:

Opnieuw pompoenen, want de plantjes die buiten stonden zijn eraan door de kou.

Geplaatst:

ik heb een stukje rabarber in de tuin gezet

Geplaatst:

Met een lange pootstok gaten gemaakt ( kan niet bukken, door m'n rug gegaan) en aanwijzingen gegeven waar zoonlief de kolenplanten mocht insteken op 2 vakken op de volkstuin. Rode en gewone spruiten, palmkool en broccoli eindelijk de grond in, als plantje uiteraard!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

andijvie, sla en verschillende bloemen geplant. Wat spruit, boerenkool en koolrabi verpot.

Geplaatst:

Wat nieuwe sla geplant. eigenlijk te laat, de anderen zijn al wat te groot.

1e kroppen andijvie geoogst. Krul en gewone.

Geplaatst:

Buitenkomkommer geplant en nu hopen dat ze het doen .

Geplaatst:

ga zo een camping bouwen voor de borlotto bonen die de schuur uitgroeien

en dan toch maar de rest van de bonen binnen voorzaaien

Geplaatst:

tomaten verpot, het zijn er heeeel veel

Geplaatst:

Hoi!

Ik heb vandaag sperziebonen gezaaid (laag geloof ik) en erwten en spruitkool.

Alles heb ik binnen voorgezaaid, om de planten over een week of wat - met oké weer- buiten uit te planten.

Eigenlijk had eea eerder gezaaid moeten worden, als de berichten/voorschriften lees, echter omdat de zomer zo laat is gok ik het er gewoon op

Groetjes!

Geplaatst:
  • Auteur

Mijn timing is niet zo goed, gisteren vieze koude wind en grijs weer... vandaag lekker zonnetje...

Tja... maar helaas, mag vanwege de blessure nog niet twee dagen achter elkaar naar de tuin. Zit ik morgen weer in de regen zeker...

Dus gisteren in de kou aan het zaaien geweest, want... wie niet zaait, wie niet oogst...

Spinazie Scherp Zaad en Securo (allebei lente-najaarsspinazie want de zomerspinazie lag nog thuis).

Bietjes Boltardy.

Wortel Nantes, Yellow Stone, Red Samurai, Cosmic Purple en Parijse worteltjes.

Bosui en Rucola.

Uitgeplant:

Dille en Slangenradijs en Oca.

Geplaatst:

Ernie. als het goed is morgen ook nog en fijne dag

Geplaatst:

Palmkool en doperwten gezaaid. Boontjes uitgeplant, lekker in het zonnetje

Geplaatst:

Bonen en snijbonen gezaaid. Morgen zijn de wedstrijdbonen aan de beurt.

Gister sla, prei, andijvie en worteltjes uitgeplant in de kas.

Geplaatst:

Vandaag begonnen met een aantal tomaten soortjes in hun uiteindelijke pot te zetten , en op de tuin. Morgen gaan de potten in gelid in de tuin.

Van een aantal soortjes houd ik er ook 1 in de kas.

Pas 5 gedaan nu, net voor het naar huis gaan. Lange dag op de tuin.

dscn466732221369682223.JPG

Cosmea uitgepoot op de tuin. Ze zijn misschien moeilijk te ontdekken op de foto, er staan er 15 in 3 rijtjes.

dscn466548121369682335.JPG

Geplaatst:

Nou Bit die Cosmea kan je best wel ontdekken, je hoeft je alleen maar op die natte plekken te focussen.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:
Mijn timing is niet zo goed, gisteren vieze koude wind en grijs weer...

Ik hoop dat je nu en lekker weertje hebt, én naar de tuin mag Ern.

Lastig hè, om nu het zaaischema van de kosmos vol te houden mij lukt het ook niet helemaal..(en soms helemaal niet) omdat ik zoveel aan anderen moet vragen.

Maar ik ga wel zo proberen wat bomen te zaaien..volgens de Duitse maankalender kan dat tot 8 uur...

Edit: BoNen bedoel ik natuurlijk

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Nog wat witlof gezaaid.

Geplaatst:

Nieuwe sla gepoot. Andijvie geoogst.

2 Pompoenen uitgezet, en 2 courgettes.

Geplaatst:

Bonen dus gezaaid.

5 soorten stokboon.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Vanavond 3 Stokbonen,3 stambonen,en 4 snijbonen gepoot.

Het is niet veel,maar ik ben de enigste hier thuis die het eet,de andere gezinsleden moet het nog leren eten...

(Uit eigen tuin wel te verstaan.... )

Geplaatst:

gisteren 12 paprika's onder hun afdak gezet. ze staan tegen een zuidermuur, dus de koude wind wordt volledig tegengehouden.

En dan ook nog 15 slaplantjes op hun definitieve plaats gezet.

En voor de rest onkruid verwijderen...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.