Geplaatst: 11 december 201411 j Neuh, ze zijn hier wel aardig veilig. Zo af en toe komt er zo'n groep jagers met honden etc. En misschien doen ze dat ook vaker iets verderop. Heb ik het niet door Verder worden er aardig wat vogels geschoten, maar dat zijn dan altijd kraaien. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 11 december 201411 j Ok. In het Gooi wonen ook nog wat fazanten in het wild. Hier heb ik voor het eerst een potje pindakaas hangen en er wordt nu van gegeten..nadat het de eerste 3 weken onaangeroerd was gebleven. Wisten die Franse vogeltjes veel misschien is er een Hollandse koolmees langsgekomen die het ze geleerd heeft. Ik zag een goudvink verderop in de tuin en de laatste dagen is de buizerd erg aktief boven de tuin..vooral als de kippen loslopen..die gaan dan snel onder de grote spar. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 11 december 201411 j Ik vind die vogels in de tuin best indrukwekkend. Op moment van schrijven is 't hier echt beroerd weer buiten. Koud, aardig wat regen en wind en die pimpelmees zit hier gewoon aan 't pindanetje te bungelen alsof 't 'm helemaal niet deert....
Geplaatst: 16 december 201411 j We moesten even opzoeken wat voor een vogeltje er nu toch door onze kruidentuin vloog. Hij had vooral interesse in de bremstruiken langs de tuin en de weg, zijn vrouwtje viel wat minder op. Maar ze was er wel. Een goudvink dus facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 10 januari 201511 j In mijn moestuin komen het meest duiven, kraaien, hoenders en fazanten voor, naast een enkel winterkoninkje of boomklever. En een roodborstje die op minder dan een armlengte afstand van me komt zitten als ik in de grond aan het werken ben. Het roodborstje kijkt dan mee of er iets te eten valt. Het roodborstje komt als de zwerfkat er niet is of op voldoende afstand zit.
Geplaatst: 10 januari 201511 j Ook bij mijn tuin heb ik vaak gezelschap van de roodborst. Ik ben nu zover dat ik hem af en toe een wurmpje toegooi en dat eet ie dan lekker op.Paar weken geleden wel een hele mooie waarneming gedaan en dat was een ijsvogel! Twee keer op dezelfde dag gezien en ik had een mede-tuinder er ook al over gehoord. Hele mooie vogel die je niet gauw verwacht in een polder als de Purmer
Geplaatst: 18 januari 201511 j Zo juist een flinke groep kleine witte meesjes gezien, een soort mij onbekend.Het zijn net witte pluisebaaltjes en veel minder bang dan de normale meesjes. Het bleken Schwanzmeise (Aegithalus caudatus) , in Nederland bekend onder de naam Staartmees .Ik kende de vogel totaal niet, maar zouden niet onbekend zijn in west Europa. Helaas komen ze op de net de door mij gemaakte foto niet goed uit, daarom vond ik op youtube een filmpje. http://nl.wikipedia.org/wiki/Staartmees Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 18 januari 201511 j Die zijn heel mooi! Je hebt ook een hele witte variant..de Noordelijke staartmees, die heb ik eens in Zweden gezien. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 januari 201511 j Waar zitten mijn koolmeesjes toch anders zitten hier altijd een hele hoop mezen en 1 roodborstje. Met daarbij nog wat merels een koppeltje tortelduiven en een megafoon dikke bosduif Nu zitten er voor het eerst in 5 jaar mussen.
Geplaatst: 21 januari 201511 j Hier in de tuin zie ik soms 2 eksters vechten met een kraai. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 11 april 201510 j D'r hangen wat mezenbollen in de achtertuin, precies zodat ik ze vanaf mn ziekbed kan zien...Veel meesjes... Vervolgens drie musjes... toen 5 musjes... toen 7 musjes tot het uiteindelijk wel 12 mussen waren die de vetbollen opvraten.Hangen nu wat nieuwe en dat hadden wat andere vogels ook ontdekt. Eentje mocht eten, de ander zat in de boom op de uitkijk.
Geplaatst: 11 april 201510 j @ ErnyEen Vlaamse gaai (Garrulus glandarius) en die klinkt zo:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Eichelh%C3%A4her_ruf.ogg Bij ons lijken zich nu Grauwe_klauwieren op hun gemak te voelen.Ik had ze nog niet eerder gezien.Bij ons in Duitsland noemen ze deze vogels Neuntöter.http://nl.wikipedia.org/wiki/Grauwe_klauwier Onze nieuwe habitat : https://youtu.be/BapOVa6jPgg Zittauer Gebirge ( Natur, Wandern, Entspannung, Ruhe )
Geplaatst: 11 april 201510 j Dat het Vlaamse Gaaien zijn dat weet ik ook wel... Die zien we hier vaak genoeg en hoor ze ook vaak genoeg. Het ging erom dat ze heel brutaal de mezenbolletjes aan het leegroven waren, vlak voor onze neus!
Geplaatst: 12 april 201510 j Waar zitten mijn koolmeesjes toch Die zijn terug naar rusland de koolmeesjes die er nu zijn zijn niet dezelfde als die er in de winter zijn, dus misschien hebben de nederlandse koolmeesjes je tuin nog niet ontdekt.
Geplaatst: 12 april 201510 j Vandaag fietste ik langs het natuurpark alhier en tussen de groep golloways zaten wel een 70 stuks geelgorzen, hoezo zijn die zeldzaam? Heb er nog nooit zoveel bij elkaar gezien. TEVENS vandaag ook 4 boerenzwaluwen bij de boerderij gezien.
Geplaatst: 12 april 201510 j een familie reünie .maar zonde dolle als de familie niet groter is dan die 70 stuks, dan zijn toch echt wel zeldzaam. Hortus est amicus meus.
Geplaatst: 12 april 201510 j Ja, dacht eerst toen ze opvlogen, dat het groenlingen waren, ben toen gestopt en eens goed gekeken, want ook de gele kwikstaart lijkt er nogal op, maar het waren dus de zeldzame geelgorzen die terug kwamen van hun trip.Heb nooit meer dan 2 bij elkaar gezien, dus was voor mij ook een mooie verrassing.groeten Mat
Geplaatst: 14 april 201510 j @Heleen, nee hoor, ik bedoelde een kansvogeltje... Beetje bruin, geloof ik, beetje zo'n oogstreepje met wat wit, dacht ik.Klein en heel snelle vlucht.
Geplaatst: 14 april 201510 j Ik zie regelmatig (naast de andere vogelsoorten) deze vogel in mijn tuin: Weet iemand welke vogel dit is? In mijn vogelboekjes zie ik deze niet staan (of ik kijk niet goed, dat kan ook). Zodra ik klaar ben met het klussen in de tuin, komen de vogels. Het is net tv, maar dan mooier. 20 januari 201610 j aangepast door Gast
Geplaatst: 14 april 201510 j Dat is volgens mij een geelgors. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.