Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Op eerste pagina van Vreeken's site staat nu:

------------------------------------------

LEVERTIJD

Momenteel is onze levertijd ongeveer 4-5 weken voor artikelen die op voorraad zijn.

Veel orders liggen gedeeltelijk klaar, wachtend op 1 of meer artikelen die later binnenkomen.

-------------------------------------------

 

Zelf heb ik handiger manier gevonden... mijn broer woont in Dordrecht en komt met Pasen toch deze kant op en die gaat er deze week even voor mij langs om mijn bestelling op te halen. Dit zijn planten, knollen en struiken enzo die niet door mijn brievenbus passen zonder zwaar beschadigd te raken.

 

Heb zelf de zaden dit jaar in december besteld en die waren snel binnen. Vorige ervaring met bestellen (2 jaar geleden) in topdruktetijd was er één van angstvallig wachten en wachten of de boel nog op tijd binnen zou zijn. Mailtjes daarover werden snel maar zeer kort beantwoord met: "Het komt eraan".

Uiteindelijk is toen mijn broer ook langs gegaan om het op te halen. Nichtje had toch vlakbij muziekles dus dat kwam mooi uit.

 

"Gewone" zaden bestel ik bij Van der Wal e.a. maar wil ook heel graag zo af en toe iets mooi, raar, vreemds bestellen en wordt enorm hebberig bij het doorwoelen van hun website. Dus bestel ik gewoon bij Vreeken's, maar nooit meer in het hoogseizoen.

Geplaatst:

4 Tot 5 weken levertijd (zeker nu in het voorjaar) is wel heel erg lang zeg! Dan doe je toch echt wat verkeerd als je in deze business zit!

 

@Marieke: Ik heb ook nog even voor je gekeken of ik misschien een kleine pompoensoort heb voor je, maar ook ik heb alleen grote.

Geplaatst:

Oh, wat lief van jullie Lief Lief

 

Ik heb Vreekens een mail gestuurt , dus wacht maar even af hoe het evt gaat worden opgelost.

Oja, kamille zaadjes waren er ook niet bij, die zijn toch niet zo speciaal? Staan ook niet uitverkocht / niet leverbaar op de site...

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

ik heb voedermais, kleine pompoenzaden en kamillezaadjes over.

stuur me maar even een pb-tje met je adres, ik stuur je ze wel (binnen een week )

Geplaatst:

Pas op Vreeken.....de concurrent in opkomst

 

Goed van jou Eva

 

Vreeken binnen no time failliet

Geplaatst:

Ja, eva ik ga je pb'en

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Als iedereen hier zijn overschot aan zaden deponeert, krijgen we een soort van zadenbank. Hoeven we nergens geen zaden meer te bestellen, en er op te wachten

Good things come in small packages

  • 3 weken later...
Geplaatst:

Denk dat ze het redelijk zat raken.. Wel een rare reactie dit.

Eigenlijk hebben we het liefst een klantenkring, die onze passie begrijpt.

Mensen, die ons benaderen met verwijten en onredelijke wensen verwijzen we naar onze collega’s.

Maar opzich ook wel een redelijk logische reactie denk ik..

Want bijvoorbeeld: Al het gezeur over de levertijd..

In onze drukke seizoen is er lange levertijd, de drukte neemt inmiddels iets af.

Op tijd bestellen is dus belangrijk. Maar communiceer ik erg duidelijk op de site.

En de voorwaarde, waar de koper mee akkoord gaat voor dat de koper bestelt:
De levertijd bedraagt normaal 1-3 weken. In het hoogseizoen (januari – mei) kan dit oplopen tot 5 weken, bestel dus op tijd of wees van harte welkom in onze winkel, waar u alle producten van onze site kunt kopen, ons seizoen begint al in september. Producten die tijdelijk uitverkocht of (vanwege het seizoen) nog niet beschikbaar zijn kunnen uiteraard pas op een later tijdstip (na)geleverd worden. Later geleverde zaden zijn gegarandeerd kiemkrachtig voor de aankomende 2 seizoenen.
Dus of het gezeur over de levertijd nou terecht is.. Vind ik niet. Er word duidelijk vermeld dat deze lang kan zijn en je gaat hier zelf mee akkoord Misschien is de levertijd lang, maar het is dus ook niet echt netjes om er dan zo over te klagen als je er zelf mee akkoord gaat?

 

Ik denk dat ze op het gebied van een webshop nog genoeg kunnen leren, maar dat veel kritiek nou ook niet helemaal terecht is.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Ik denk dat Vreeken ook de passie van de klant moet begrijpen. Die wil namelijk op tijd zijn zaden in de grond hebben. Als ze daar niet aan kunnen voldoen kunnen ze per product de levertijd aangeven. Als dat allemaal teveel werk is, waarom dan een webshop?

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Klopt, maar waarschijnlijk hebben ze al die speciale dingen ook niet op voorraad he..

Ik vind die levertijden ook niet echt normaal, en het feit dat ik 19 dagen moest wachten op een antwoord.. Wtf?!

Maar dat de levertijd zo is, dat weet dus ookal iedereen voordat je er besteld.. En trouwens, het viel me op dat vlaamszaadhuis nu ook een levertijd van 3 weken hanteert.

 

Ik vind vreeken alsnog een 'prut' service leveren, maar zeuren over levertijd terwijl je er mee akkoord bent gegaan.. dat vind ik wel wat vaag

aangepast door Gast

Geplaatst:
Klopt, maar waarschijnlijk hebben ze al die speciale dingen ook niet op voorraad he..

Jawel, daarom roepen ze je op om naar de winkel te komen.

Toch?

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

Hmm, dat is een goed punt.. Ik zal eens vragen WAAROM , die levertijd zo traag is.. kijken of ik een antwoord krijg Edit; Laat idd maar.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Misschien moet je die man niet onnodig lastig gaan vallen Dennis.

Geplaatst:

Dennis had geen ander antwoord verwacht

 

Is er geen sprteekwoord dat zegt "De Klant is Koning" ?

Geplaatst:

Dennis, er word ook niet alleen geklaagd over de lengte van de levertijd.

Er zijn een hoop andere dingen die daar niet goed lopen.

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:
Denk dat ze het redelijk zat raken.. Wel een rare reactie dit. Dus of het gezeur over de levertijd nou terecht is.. Vind ik niet. Er word duidelijk vermeld dat deze lang kan zijn en je gaat hier zelf mee akkoord Misschien is de levertijd lang, maar het is dus ook niet echt netjes om er dan zo over te klagen als je er zelf mee akkoord gaat?

Nou dennis, zo dacht ik er eerst eigenlijk ook over. Voor m'n bestelling had ik ook al wel wat klachten over vreeken gelezen, misschien was dat hier zelfs, maar ik was wel bereid om een aantal weken te wachten, dat staat immers ook op de site ja. Maar als je na een paar maanden nog steeds moet wachten op nabestellingen, ze eraan moet herinneren dat je een bestelling hebt geplaatst en het dan pas weer gedeeltelijk geleverd krijgt, dan begin je toch wel enig argwaan te krijgen.

 

Ik wacht nu al op de dag af een jaar en 3 weken op een bestelling die nog steeds niet geleverd is. Ik heb het inmiddels opgegeven en ik hoop vreeken ook. Als ik dat spul nu nog binnengestuurd krijg moet ik er nog voor betalen ook, dat kunnen ze dus echt wel vergeten.

 

Nee, Ton Vreeken kan wat mij betrefd lekker bij die "trouwe klantenkring" blijven en niet op zoek gaan naar nieuwe, dat bespaard iedereen een hoop ellende. Ik roep op tot een boycot!

Geplaatst:

is t wel de moeite waard om in de winkel langs te gaan? stel dat je toch in de buurt bent? iemand ervaring mee?

Geplaatst:

Mijn broer haalt voor mij spullen daar (zodat ik niet afhankelijk ben van bestellen) en zegt dat het een geweldig volgestopt luilekkerland is...

Doen dus! Heb er zelf helaas nog nooit mogen struinen.

Geplaatst:

Vorig jaar zijn Bonnie en ik samen op expeditie gegaan naar Vreeken. Inderdaad een winkeltje om je moestuinhartje aan op te halen. Het staat bom en bomvol met rekken en rekken met zaad... en aan de wanden en randen ook de toebehoren.

 

De verzendafdeling heb ik ook mogen aanschouwen. Man, ik lag in een deuk van het lachen. Dat gedeelte van het imperium is in de 19e eeuw blijven steken.

 

Het gekke was dat toen we na afloop weer de auto probeerden terug te vinden (parkeerplek vinden in Dordrecht is hoge kunst) ik even de tijd had om het sfeertje daar te verwerken... en op een of andere manier hadden ze mijn hart wel gestolen.

Je kan ze gewoon niet vergelijken met een snel-service. Ze staan een beetje buiten de tijd. En helemaal buiten alle hectiek.

 

Mijn conclusie is: nooit bestellen, gewoon langsgaan. Lastig als je ver weg woont, geef ik toe.

 

Na afloop bleek ik uit hetzelfde rek twee pakjes Lufa zaad te hebben gekocht, de een met 7 zaadjes, de ander met twintig. Ik heb een mailtje gestuurd, kreeg direct antwoord, en binnen een paar dagen gratis een zakje van 20 zaden erbij.

 

Dat was overigens dhr. Vreeken zelf, die was wel snel met alles.

Geplaatst:

haha okeej thanks, als ik in de buurt ben ga ik eens langs...

Geplaatst:

misschien is dat een idee voor vreeken assortiment liefhebbers....

we laten iemand uit de buurt voor ons allemaal sjoppen

wie woont er het dichtst bij?

Geplaatst:

5 Mei is mijn vader jarig, en mijn ouderlijk huis is in de buurt van Vreeken (overkant van het water)...

 

Ik zou mij natuurlijk beschikbaar kunnen stellen ter algemeen nut, en aanbieden om voor het collectief te gaan sjoppen...

 

Al is het natuurlijk weer een beregrote verleiding om daar rond te lopen, voor mezelf dan...

 

Ik ga straks eens overleggen met mijn ouders hoe ze de verjaardag gaan plannen, maar volgens mij kunnen jullie al verzinnen wat je van Vreeken wilt bestellen... speel ik koerier... mijn verzending kan nooit langzamer gaan dan Vreeken zelf...

Geplaatst:

Wat een tof aanbod Jasmin!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.