Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kilo tuinbonen aan families gegeven, van het restje ga ik vandaag falafel maken.

De grote weg gegeven, per vergiet 1 kilo.

image13671402155189.jpg

De kleintjes voor falafel

image31041402155191.jpg

Geplaatst:
potje yaconblokjes met zwarte bes

Even technische vraag: Yakon moet ik in november oogsten, de zwarte bes vanaf nu... hoe overbrug je dat? Diepvries? Rum?

nee, de yacon ligt gewoon in de turfmolm, blijft prima;

de zwarte bes kwam uit de vriezert, blijft ook prima;

zelf gebruik ik rum, blijf ook prima

Geplaatst:

Peulenplukexcursie gegeven aan het bezoek van de buren. En sjalotjes aan de ouders van bezoekend mtflid. Dit eergisteren en gisteren.

Geplaatst:

Had voor dat ik naar Frankrijk vertrok van de week, een buurman gezegd dat ie wel aardbeien mocht plukken terwijl ik weg was.

Kwam die vanmiddag trots melden dat hij er wel 6 kg vanaf had weten te halen.

Geplaatst:

Jawel hoor, zitten al weer nieuwe rooie aan, nog zat dacht ik. Ik snap alleen die 6 kg niet. Zoveel haal ik er helemaal niet af ! ( ik pluk alleen de superrijpe )

Zou die man ook halfrijpe geplukt hebben ?

Ik begrijp sommige mensen niet.

Geplaatst:

Aan de twee meiden die mee hebben geholpen op de tuin heb ik veel rode tuinmelde weggeven en wat bessen, bonenkruid, tijm, dropplant en citroenmelisse. En kleine witte bloemetjes voor op een vaasje. De naam weet ik niet.

Geplaatst:

Kersen uitgedeeld met hele zakken aan de mensen die ik het beloofd had.

Heerlijk dat weggeven !

(wel een héél minder jaar voor de kersen dit jaar)

Geplaatst:

Niet weggegeven, wel gekregen: Een elektrische alles zaag van opa en oma Onder andere omdat ik daar vaak kwam en hielp Die van hun was mij vorig jaar tijdens het zagen kapot gegaan. Was niet echt mijn schuld, maar metaalmoeheid. Maar voor hunzelf hoefden ze hem niet meer aan te schaffen, dus hebben ze er één aan mij gegeven. Morgenochtend maar meteen even in hun tuin uitproberen, want daar moet deze zomer nog veel weggezaagd worden

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

1 gele courgette aan een kennis

1 groene krop sla aan een kennis

bieslook zaailingen aan een kennis (3x de zelfde kennis trouwens (Hij heeft me een nieuw wiel voor mijn kruiwagen gegeven)

1 rode krop sla aan de buurvrouw van mijn moeder links

1 rode krop sla aan de buurvrouw van mijn moeder rechts

en een bakje aardbeien aan mijn moeder (dit zijn bijna de laatste)

2 kroppen andijvie aan mijn cavia's

1 krop sla aan mijn vogels.

Geplaatst:
Niet weggegeven, wel gekregen: Een elektrische alles zaag van opa en oma Onder andere omdat ik daar vaak kwam en hielp Die van hun was mij vorig jaar tijdens het zagen kapot gegaan. Was niet echt mijn schuld, maar metaalmoeheid. Maar voor hunzelf hoefden ze hem niet meer aan te schaffen, dus hebben ze er één aan mij gegeven. Morgenochtend maar meteen even in hun tuin uitproberen, want daar moet deze zomer nog veel weggezaagd worden

electrische alles zaag ?? decopeerzaag ,reciprozaag, cirkelzaag , kettingzaag, ja ik ben benieuwd. het antwoord zal wel op de doos staan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...