Piroska Geplaatst: 1 februari 2015 Geplaatst: 1 februari 2015 Ziet er goed uit Stan! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jane Doe Geplaatst: 2 februari 2015 Geplaatst: 2 februari 2015 Staan er veel belovend bij stan. Quote
koolrabi Geplaatst: 2 februari 2015 Geplaatst: 2 februari 2015 Deze paprika's en peper's hebben er ook wel zin in.De zaadjes komen allemaal op. Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Itoero Geplaatst: 3 februari 2015 Geplaatst: 3 februari 2015 m'n paprika's (en enkele pepers)Ze zijn een maand geleden gezaaid. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
balkontuinder Geplaatst: 4 februari 2015 Geplaatst: 4 februari 2015 Veldsla, gezaaid op 21 januari. Quote
harm07 Geplaatst: 4 februari 2015 Geplaatst: 4 februari 2015 Verschillende paprikasoorten, gezaaid op 17 januari. Foto's zijn genomen op 31 januari Quote
Stan Geplaatst: 5 februari 2015 Geplaatst: 5 februari 2015 De zaailingen van de vorige foto's (die van 1 februari) :En nog wat zaailingen die iets minder rap zijn : Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
RobO Geplaatst: 6 februari 2015 Geplaatst: 6 februari 2015 mooi groot, maar wel iets geel tussen de nerven? Quote
koolrabi Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 (aangepast) Ik ben wel tevreden over mijn zaailingen: de "proef"peperplant, basilicum, koriander en peterselie. Allemaal in de tweede helft van januari gezaaid. 7 februari 2015 aangepast door Gast Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Ktrijn Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 De zaailingen staan lekker te zonnebaden. Quote
Nynkef Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 De spitskoolzaailingen had ik in een onverwarmde kamer op de vensterbank gezet, maar worden toch wat iel dus die ga ik morgen verpotten, ik denk buiten onder glas, want vorst zit er niet in komende week. De pepers zijn nog niet gekiemd, ik meen me te herinneren dat dat vorig jaar ook lang duurde Quote
appelvrouw Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 Heb je de pepers op de deno manier Nynke?De kolen, ja daar is het misschien wat vroeg voor ivm het weinige licht..als je een koude kas heb kan je zo over een maandje afharden en daar neerzetten misschien... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jenneke Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 Hier nog niks boven de grond Kan ook helemaal nog niet want donderdag pas gezaaid Maar toch kan ik het niet laten om ieder keer al ik er langs kom even te kijken Ben ik de enige die iedere keer als een gestoorde boven de bakken hang om te proberen ze de grond uit te kijken? Quote
Ktrijn Geplaatst: 7 februari 2015 Geplaatst: 7 februari 2015 Hier worden de zaailing ook uit hun zaadje gekeken! Quote
Erny Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Had eigenlijk hier ook al op wat beweging gehoopt... Quote
Nynkef Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 Heb je de pepers op de deno manier Nynke?De kolen, ja daar is het misschien wat vroeg voor ivm het weinige licht..als je een koude kas heb kan je zo over een maandje afharden en daar neerzetten misschien... Nee, alles gewoon in zaaigrond. De peperzaadjes in de woonkamer staan onder een warme lamp, geen speciale groeilamp. Heb spitskoolzaadjes genoeg, dus als het niet lukt kan ik ze opnieuw zaaien, het zijn er maar 6 Quote
gerrits Geplaatst: 8 februari 2015 Geplaatst: 8 februari 2015 tomaten, rode ui, prei en tuinbonen,wil de prei en ui vanaf vandaag in koude kas zetten.. moet ik de ui en prei verspenen??staan nu nog in zaaitray Quote
suus76 Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Hoera! Mijn extra hete pepers zijn allemaal boven gekomen. Mijn jalapeno's doen echter niets, nul , nada. Heb nieuw zaad besteld, en zowel gezaaid als de deno methode toegepast. De paprika's zijn aan hun eerste echte blaadjes begonnen, zijn een cm of vijf hoog nu. Quote
suus76 Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Hier nog niks boven de grond Kan ook helemaal nog niet want donderdag pas gezaaid Maar toch kan ik het niet laten om ieder keer al ik er langs kom even te kijken Ben ik de enige die iedere keer als een gestoorde boven de bakken hang om te proberen ze de grond uit te kijken? Ik denk het wel, dit is wel heel raar hoor Quote
dennislp Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Eind oktober viooltjes gezaaid. De viooltjes op de eerste foto gaan overduidelijk beter. Dat is een F1 soortje, dus dat lijkt mij de meest logische verklaring. Nu weer dichter op de tl-buizen gezet en een klein beetje voeding gegeven, ben benieuwd of ze eind maart / begin april al kunnen bloeien. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jenneke Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Heb me vandaag bedwongen, nog maar één keer gekeken (nog steeds niks ) Quote
weknow Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 @ Dennis. Ik wil deze week viooltjes gaan kopen voor winterbeplanting in de bloembakken voor ons huis. We halen ze bij een klein zelfstandig tuincentrum hier in de buurt, die een zaadvast mengsel zaden gebruikt en die zijn behoorlijk sterk. Wij vinden van die ouderwetse in heel bonte en gevarieerde kleuren het mooiste en die staan ook langer naar ons idee. Ik vertel dit, omdat ik me afvraag of je je zaailingen niet langzaam kunt gaan afharden en over uitplanten over enkele weken kunt gaan denken? Dan is je probleem van gebrekkige lichtomstandigheden ook opgelost. Zou het kunnen dat F1's minder kou-sterk zijn? Je merkt het: Ik heb zelf niet veel ervaring met viooltjes telen. Maar misschien weet jij of iemand anders meer? Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
dennislp Geplaatst: 9 februari 2015 Geplaatst: 9 februari 2015 Op beide zakjes staat in ieder geval dat ze tegen vorst kunnen, maar kan de potjes met vorst ook tijdelijk vorstvrij wegzetten. Ik ga ze denk over 1 a 2 weken afharden, zodat er plaats vrijkomt voor de tomaten, paprika en peper zaailingen Wordt anders wel heel erg proppen onder die tl-buizen. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Wokfish Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Eind januari Adjuma en Spaanse peper (geen idee van de naam, zakje uit Hema) gezaaid. Staan er al mooi bij! Geen extra verwarming, staan er vaak toch relatief koud, maar ze staan heel de dag in de zon met het raam gericht op het zuiden. 1 zaailing is nooit helemaal mooi boven de grond gekomen, de kiemblaadjes hingen nog amper aan het steeltje en zaten nog half in de grond. Iemand een idee hoe dit kan? Gewoon pech? Quote
Ktrijn Geplaatst: 15 februari 2015 Geplaatst: 15 februari 2015 Ik had vorig jaar ook peperzaad uit de hema en dat waren Cayennes, die van jou waarschijnlijk ook wel dan denk ik Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.