Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Waaien uw signalen weg Angela????

Gisteren mijn kuikens weest halen, van de meer dan dertig eieren maar zes kuikens en dan is er nog een zwemmerke bij, hoop dat die in leven blijft.

Nu maar eens controleren op luizen want als de haan luizen heeft dan bevrucht hij niet.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Willy

ik begrijp dat je de eieren bij iemand hebt laten uitbroeden... Hier geld de regel dat bij het ophalen van de kuikens ook de niet uitgekomen eieren zijn bewaard ter controle voor de eigenaar. Je kan dan controleren of de eieren wel of niet bevrucht waren of dat er iets anders is.

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Vandaag de waterkraan naar de buitenkranen en het tuinhuis weer opengezet.

Vreemd, ik hoor water lopen door de afsluiter binnenshuis. En jawel, in het tuinhuis stond inmiddels de vloer blank. Er was een knelkoppeling losgeschoten.

Dat is de klaag.

De jubel: ik hoefde nu slechts 20 liter op te dweilen. Bij later losschieten van een knelkoppeling zouden dat wel eens vele honderden liters kunnen zijn.

Morgen maar eens goed kijken naar die ene en ook andere knelfittingen. En misschien wel de boel fatsoenlijk gaan solderen.

Geplaatst:

Ik kom even klagen dat er gejubeld wordt in een klaagtopic

Geplaatst:

Waarom ben ik nou al ruim anderhalve week ziek, het is zulk mooi weer

Geplaatst:

Morgen maar eens goed kijken naar die ene en ook andere knelfittingen. En misschien wel de boel fatsoenlijk gaan solderen.

knellers zouden het ook goed moeten doen, we hebben hier al 18 jaar water en cv, ook buiten

misschien nog eens aandraaien? evt wat siliconenkit in de tonnetjes smeren?

Geplaatst:

Spierpijn...tjonge...wat heeft dit ouwe mens een spierpijn! Echt niet fijn!

Geplaatst:

Aangevallen door iets ,mijn hele benen zitten onder de dikke jeukbulten. Na zo'n lange winter zijn de beesten uitgehongerd geloof ik En daar was ik.........................

Geplaatst:

Al het gespuis is weer wakker, de muggen ... groot en klein en de knutjes... vervelende dondertjes..

Dus ik heb de fles Spay met 40% Deet klaarstaan... Het moet wel anders is het geen doen...

Geplaatst:
de knutjes

Die ken ik niet en dat maakt me nieuwsgierig...?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Vanmiddag vrij om in de tuin te werken, maar het is hier grijs en het regent

hopen dat het vanmiddag nog een beetje opklaart

Geplaatst:

Hier ook grijs maar tot nu toe droog.

Geplaatst:

Gisteren hortensia's gesnoeid langs de oprit (16 bossen). Je legt ze allemaal op een mooi hoopje en dan gaat de wind er plotseling mee aan de haal. Moet je met rugpijn van het bukken tijdens het snoeien nog over de hele oprit alle stengels bijeenrapen

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Twee postpakketten met 15 18l potten verzenden en telkens dubbel tarief moeten betalen omdat de 10kg grens nipt overschreden wordt. Pakket 1 woog 10240 gr , pakket 2 (potten extra schoongemaakt) 10040 gr.

Geplaatst:

Er zitten *** weer van die witte luisachtige beestjes op mijn aardbeienplanten. Waarom zijn de winters zo zacht tegenwoordig.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Laptop stuk valt nog net binnen de garantie maar moet waarschijnlijk voor reparatie worden opgestuurd dus ben hem een tijd kwijt.

Dacht dat ik wel op de pc van mijn man zou kunnen werken maar de nieuwe Windows werkt alleen nog met een Google account, geen gast account meer? Zelfs voor een kinderaccount moet mail+wachtwoord+telefoonnummer worden ingevoerd. Waar is de tijd dat je gewoon allemaal gebruik maakt van dezelfde pc?

Geplaatst:

kan wel maar is lastig: linkje

Geplaatst:

Krijg ik een berichtje van moestuinbuurvrouw ze wil gaas plaatsen tegen de konijnen of dat aan mijn kant kan want daar staan de paaltjes en aan haar kan zitten de planken tegenaan. En er ook nog bij zeggen want anders kost het mij (haar) ruimte.

Mijn reactie: zullen we samen even kijken als we op de tuin zijn?

Haar antwoord: ik heb het er al tegenaan zitten

Ik heb hierop nog niet terug gereageerd maar

Ik ga eerst maar eens kijken hoe het eruit ziet en of er iets kapot is.

Geplaatst:

Wow, das brutaal!! Zou dat niet pikken als het je niet zint. Tsss... eerst neerzetten en dan pas vragen??? Das niet netjes... en dan ook nog aan jouw kant omdat dat háár beter uitkomt??? Not good.

Geplaatst:

Handiger was geweest om beide tuinen te omheinen, want de konijnen mogen wel bij jou? Overleg achteraf is een beetje schijnheilig van je buuf.

Geplaatst:

Weer konijnen of ratten in de moestuin, kan de erwten en snijbiet opnieuw zaaien.

Pfe nu al last van allerhande beesten.

Geplaatst:

de slakken hebben de narcissen onthoofd

in mijn nieuwe anti-insectengaas van Nortene zitten gaten door de kraaien

kunststof cloches gaan écht maar 3 jaar mee en waaien dan stuk

Geplaatst:

Over cloches gesproken, zoiets lijkt me dus heel erg handig:). Wie goed is met het lasapparaat heeft het zelf zo gemaakt.

Verder wil ik graag meeklagen maar kan ik maar moeilijk een klacht verzinnen...ja, ik baal dat ik gisteren mijn heuse eerste afwijzingsbrief van een literair agent binnenkreeg, maar dat heeft niks met de moestuin te maken.

Oh ja, en ik baal dat het invoegen van een Youtube-filmpje niet lukt:).

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Geplaatst:

Literaire agent nu maak je nieuwsgierig naar wat je van plan bent?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.