Gwen Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 De eerste lelie- en gladiolendingesten geoogst . Gaaf en ik ben benieuwd wat het wordt . Wie er wat van wil kan het in de zadendoos vinden zodra ik die in bezit heb gehad . Neem je het, dan is het wel van belang om een paar jaar geduld te hebben.
Kibas Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 Ananaskers, olijfkomkommer, snijbiet, patisson en bloemen geoogst. Zaad van snijsla en aardaker gewonnen. De kleine kas schoongemaakt en winterpostelein gezaaid.
koolrabi Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 Ik heb een stukje van de tuin leeg gemaakt om straks een kas(je) op te zetten. Ik kan bijna niet wachten. met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/
Almond Geplaatst: 27 september 2014 Geplaatst: 27 september 2014 Een braam geplukt voor mijn knagers en gezien dat het nog best goed gaat in het tuintje "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
RobO Geplaatst: 28 september 2014 Geplaatst: 28 september 2014 oogstborrel op de club, heerlijk, gezellige mensen, genoten!
Gwen Geplaatst: 28 september 2014 Geplaatst: 28 september 2014 (aangepast) Zaad, knol en bol aan het laten oogsten. Bakken die vrijkomen gereed laten maken voor de aardbeien-kindjes en vast de zakken klaar laten zetten voor de boerenkool en snijbiet. 26 november 2014 aangepast door Gast
RobO Geplaatst: 29 september 2014 Geplaatst: 29 september 2014 beetje gesnoeid bij een tuinbuuv, veldje geschoond en rogge ingezaaid, paksoi gesneden, yinyang boontjes geoogst en ze liggen te drogen, kasje geschoond, nz spinazie opgeruimd, moet de zaden nog ff uit het bed vissen voor volgens jaar, slootkant geknipt & geschoren, appeltjes geplukt, frambozen ook maar die hebben het hek niet gehaald
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 september 2014 Geplaatst: 29 september 2014 Wat dingen van de MTFD geplant, en de bramen gesnoeid, en nog een beetje onkruid verwijderd.
Bearco86 Geplaatst: 29 september 2014 Geplaatst: 29 september 2014 Knoflook en Prei geplant (Prei te laat, maja gratis gehad van een man dus wie weet wordt het nog wat). Bruine bonen een deel dat gedroogd was gedopt en een deel geoogst en opgehangen om te drogen.
Kibas Geplaatst: 29 september 2014 Geplaatst: 29 september 2014 Een aantal platen zonder aarde die ik van de mtfd had gekregen en die voor Zweden bedoeld zijn, heb ik in potten geplant. Het viel niet mee. Ik ben erg moe van gisteren en kan weinig doen. In huis rondlopen is al vermoeiend nu. Dus het was een hele opgave en heeft me erg veel kruim gekost, ik ben gesloopt nu. Maar het is gelukt en het voelt goed dat alles voor Zweden nu veilig gesteld is en in potten zit.Qua Nederland moeten alleen een paar aardbeienplanten en de tripmadam nog veilig gesteld worden, dus ik hoop dat het nog even kan. Ik was vandaag niet in staat naar de tuin te gaan.
RobO Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 gewied, veul, blijft maar groeien allemaal...en kiemen...kwee gepluktasters geplukt en wat gesnoeidpompo geplukthart uitgegeten bindslaaatje weggegooid, larve denk ikzaaigoed water gegeven
Gast Geplaatst: 2 oktober 2014 Geplaatst: 2 oktober 2014 Nadat ik lekker heb gewinkeld voor m'n nog erg lege moestuin. Ben ik bezig gegaan met spitten de grond losser maken en veelwortels van onkruid eruit getrokken, gaat een stuk makkelijker als de grond los is gemaakt. Nadat ik dat had gedaan heb ik op het stukje waar ik alleen aardbeien en kruiden wil de nieuwe gekochte plantjes in de grond gepoot. Hopelijk slaan ze goed aan.
RobO Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 mooi! (aardbeitjes wel even in de gaten houden: grond vochtig maar niet nat houden, misschien nog wat eigen compost er omheen, nu niet mesten) zelf even gras gemaaid, rijtje gewied, kooltje gesneden, framboos gesnoept, uitgebloeide dahlia's gekopt, gerotte uien weggedaan (alle uien zaten onder de valse meeldauw dit jaar, ze zijn niet gaan strijken en bewaren voor geen meter)
Old Rose Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Begonnen met de ombouw van de tuin, Volgend jaar wil ik er een heel stuk bij trekken. De ingang/het poortje word verplaatst en aan 2 kanten wordt de tuin groter. Daarvoor gister de bessen struiken tijdelijk op een ander stukje tuin gezet en bij de oude ingang begonnen gras af te plaggen. Vandaag gaan we verder, ( heb er zin in ) ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
loes Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Compostbak omgezet. ondanks het gebruik van een beluchtingsstok is dat soms toch even nodig.de onderste laag zag er al verrassend goed uit!
RobO Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 sla gehaald, aardbeitjes water gegeven, besloten dat ik de zaadjes van de nz spinazie niet uit de grond ga vissen en volgend jaar de zaailingen die daar hopelijk gaan opkomen ga uitplanten
Waaslander Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Het bed voor de winter (zaai) ajuin klaar gemaakt . Morgen ze uitplanten want het word hoog tijd . En wat opgekuist van materiaal dat er nog lag van de serre te plaatsen.
HuubvG Geplaatst: 3 oktober 2014 Geplaatst: 3 oktober 2014 Drie grote gelecourgetteplanten omgeschoffeld in de voortuin. Ze gaven geen gave vruchten meer en namen licht en voeding weg van de ander planten.
runninggirl Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 (gisteren) Een laag bladeren aangebracht tussen de planten.
Erny Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 Grootse plannen... maar de uitvoering was wat moeilijk... kijk maar, na 1 dagje regen! Piroska in Paprikaland:
appelvrouw Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 Nat land hoor, meer paprikasoep Wij hebben de laatste mooie dag..zegt de voorspelling. 3 jaar oud aardbeienbed eruit gehaald en met behulp van Lie er twee flinke kruiwagens compost opgegooid en in de keiharde grond gewerkt ( lang leve Lie!) daar mogen over een dag of 10 de knofloken dan in... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Almond Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 een paar meter buxusheg uitgegraven en met de kruiwagen naar mijn moeders tuin verhuist, auw dat wordt morgen stijve schouders hebben geveegd, schuurtje uitgemest, kolen bijgevoerd.oh en ik ga zo nog even wat knoflook poten én alliumbollen in de grond zetten "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Gast Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 Heb heerlijk genoten op de tuin complex van het weer het leek echt weer even zomer. Maar heb ook hard gewerkt. Ik heb de grond omgespit waar de compost bakken op stonden. En beetje bij beetje de wortels van onkruid en van riet weggehaald. Dat is echt een rot klus. Gaat enorm veel tijd in zitten. Maar dan ben je er ook een tijd van af.
Bit Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 Ja hier ook een lekkere dag op de tuin. Van 10 tot 18 ongeveer. Wat een weelde he, zo'n dag ? Wat een heerlijkheid. Niet speciaal héél veel gedaan. 2 grote vakken opgeschoont. Wat stekken herpot en in de winteropstelling gezet. Zelfs al wat winterstekken gemaakt. Nog tomaten geplukt en ter plekke opgepeuzeld. Alles op het complex gemaaid. Overal op het complex de druiven geproefd. Meeste is de moeite niet waard of de planten zijn al geheel kaal.Wat me trouwens ook opviel dat heel veel tuinen zwarte bessenstruiken hebben staan met rondknop. Heel erg dit jaar. Is dat speciaal dit jaar ? Ik heb het zelf gelukkig niet. Verder schoongemaakt schoongemaakt schoongemaakt.
Gwen Geplaatst: 4 oktober 2014 Geplaatst: 4 oktober 2014 Gezien dat twee van de drie frambozenstekken van Jorieke aanslaan!! En de eerste frambozenaardbei van Jorieke heeft een kindje gekregen! Mijn oer-bacterie-cultuur gaat geweldig goed en de planten zien er prachtig uit. Bij toeval was namelijk een cementkuip waar ik aarde met meststoffen vermengde volgeregend en zo ontstond een dikke onderlaag met kennelijk genoeg goede bacterien om het water snel te vullen en er goed van te kunnen 'oogsten' . De kleur is groen-bruinig en helder en het ruikt geurloos tot frissig. Ideaal lijkt me. De zonnebloemen gaan fantastisch en zijn verder gegroeid tot ik vermoed ongeveer 3.30m. Als ze is uitgebloeid haal ik haar bij de voet van de steel neer en zal ik precies meten.
Aanbevolen berichten