Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jubeltopic

Featured Replies

Geplaatst:

Vandaag, aan de start van mijn derde seizoen op de volkstuin EINDELIJK alle kweekgras eruit! Ik kreeg de tuin in vrij verwaarloosde toestand vol met kweekgras, zevenblad en heermoes opgeleverd. Vorige tuinder was niet zo van het bijhouden...

Twee spades diep met de spitvork beetje voor beetje de grond doorgekamd, alle 106m2 en uiteindelijk ook het gazen hekje tussen mij en de buren ontdaan van wortels.

Nu zit het er eindelijk op en kan ik al mijn energie weer focussen op het zaaien, her en der wat schoffelen, oogsten...

En de randjes blijven bijhouden zodat het niet terug groeit vanaf de buren, natuurlijk. Maar jeej wat ben ik blij dat ik van die wortelwarboel af ben zeg!

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:
  • Auteur

Bdnkt!

En nu vooral je grondje verbeteren SuusP, want deze onkruiden groeien graag in schrale, arme grond. Humus, mest, compost, mulch en lucht zoveel mogelijk toevoegen.

Geplaatst:

Is het zo dat kweek aangeeft dat je schrale grond hebt? Kan het ook niet sterk gaan groeien in een overgangsfase van niet meer spitten en juist veel compost toevoegen?

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:
  • Auteur

Twee tuinvragen in het jubeltopic, jaja...

Eerste vraag: kweekgras groeit zelfs onder tegels waar wit zand onder ligt. Vaste, luchtarme, onvruchtbare grond. Nee kweekgras geeft dat niet aan maar gedijt er wel op.

Tweede vraag: weet ik niet.

Ik weet wel dat als ik de kweek verwijder en mijn grond vruchtbaarder ga maken, het niet meer terug komt.

Geplaatst:

Ik jubel vanwege mijn nieuwe bak achter het huis, welke mijn verkering vandaag gemaakt heeft!

Kan ik net wat meer groente achter het huis telen! Happy! image42111489238028.jpg

Geplaatst:

ziet er leuk uit Jootje,

nu nog even de buurtjes er van overtuigen dat ze een vijver moeten aanleggen, heb jij de bak goedkoop gevuld...

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Das een mooie bak geworden Jootje, dat ziet er straks vast prachtig uit met alle groentes erin.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik wil ook wel verkering eigenlijk.

Geplaatst:

Jubeldejubel

Bij mij in de straat zojuist:

IMG080622081489305157.JPG

Geplaatst:

en een nóg grotere jubel op de terugweg net.

2017-03-12-1359941489324201.54

Geplaatst:

Gaaf hoor! Voorjaar!

Geplaatst:

Volgens mij word je direct vrolijk als je daardoor wandelt.

Geplaatst:

een hele grote jubel voor mij omdat mijn moeder vandaag een kas besteld heeft levertijd 1 - 3 weken, ik ben nu al ongeduldig

Geplaatst:

Jubel, want gisteren voor het eerst dit jaar net blote schouders staan werken in de tuin. Een heel heel klein beetje kleur gekregen, zelfs

@Huub, over kweek en schrale grond: dat is extra goed nieuws, want ik had dit jaar voor het eerst de mogelijkheid om het hele stuk een basisbemesting te geven met oude koemest. Overigens was juist het stuk waar de kweek vandaan uitwaaierde mooie zwarte en losse grond Hoe dan ook, als het maar écht wegblijft maakt het me niet uit waardoor

Mijn buren hebben expres níet gemest dit jaar, zodat het onkruid (kweek dus) niet te hard gaat groeien Volgens jou zou ik dan juist bij hen een explosie moeten zien. Interessant experiment

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Eerste dag in de tuin ZONDER jas en ZONDER vest!

Geplaatst:
  • Auteur
... ... juist het stuk waar de kweek vandaan uitwaaierde mooie zwarte en losse grond Hoe dan ook, als het maar écht wegblijft maakt het me niet uit waardoor

Ik heb dit van een oude boerenfamilie geleerd: "onkruid vergaat niet, maar de aanhouder wint". Slaat helemaal op kweekgras. Bij mij heeft het geen kans, evenals zevenblad, akkerwinde en eigenlijk alle ongewenste gewassen in de tuin. Geef het geen kans. Zodra er iets van verschijnt bovengronds, elimineren! Boven- en ondergronds.

Geplaatst:

Oh ik ben vandaag alweer druk bezig geweest wat plukjes kweek die vanuit buurman terugkwamen uit te roeien, muhaha

Jubel vandaag: wat een fantastisch lekker zonnetje! En de tuinboontjes gaan goed, de slakken lijken mee te vallen dit jaar, de tomaten zijn heel goed gekiemd, de goudsbloemen op de tuin komen alweer geheel vrijwillig en massaal terug. Blijheid troef!

Geplaatst:

Onverwachts bliksembezoekje gehad van Aalterse Willy! Super kort, maar toch een knuffel en aardbeienplantjes gehad

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:
  • Auteur

Leuk PG! Wil ik ook wel, welkom Willy.

Geplaatst:

Ik ben een grote pad tegen gekomen in de tuinkas.

Heb haar of hem, uitgebreid welkom geheten.

Toen ik terugkwam met het foto apparaat had hij zich verstopt.

Waarschijnlijk geen zin in reklame.

Geplaatst:

De belastingaangifte is weg, hoera

Zoals elk jaar was ik ook nu weer de inloggegevens van de DigiD vergeten/niet goed genoteerd.

En dan kun je niet verder en moet je wachten op de post.

Ik word met het jaar dommer. Hebben jullie dat nou ook?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik heb 'm ook gedaan en krijg geld terug! Ook wel een jubeltje waard.

Geplaatst:

Regen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.