Jorieke123 Geplaatst: 18 september 2020 Geplaatst: 18 september 2020 Ha, jullie zijn weer lekker thuis! Wij kregen 2 potten jam, zaden voor onze varkensvelden, gedroogd bonenkruid, tomatenzaden, pompoenzaden, een table acer pompoen, boodschappen uit Frankrijk, flessen eau de vie (als betaling voor varkensvlees) en aalbessen op eau de vie. En natuurlijk veel gezelligheid, een paar heerlijke vakantiedagen Mijn kleren ruiken goed naar bbq en kampvuur 3 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
angela († maart 2025) Geplaatst: 18 september 2020 Geplaatst: 18 september 2020 (aangepast) Vandaag een dagje zeeland gedaan en ik heb een voorbeeld genomen aan Henk en ben een uienveld in gedoken. Dit veld lag er al weer klaar bij voor het volgende zaaisel maar er waren toch nog veel uien te vinden. Morgen nog even uit de auto halen maar heb wel enkele kilo's geraapt en had nog veel meer kunnen rapen maar ik wou naar huis. Ik bleek toch meer uien geraapt te hebben dan ik dacht dus een boel weggegeven en heb nu zelf nog een volle emmer. 19 september 2020 aangepast door angela 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 22 september 2020 Auteur Geplaatst: 22 september 2020 Een emmer peren van een dorpsgenoot. Toen ik vroeg of het kook of handperen waren vertelde hij dat handperen in het Frans peren voor het mes heten ( poires a couteau) poire a la main vond hij weer heel plezant. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Flup Geplaatst: 22 september 2020 Geplaatst: 22 september 2020 Boerenkool! Het heeft nog wel niet gevroren 's nachts, maar dat maakt de buren niet uit. Vanavond eten we dus heerlijk boerenkool. Kan best met 28 graden. 1 Quote
CherryCharlie Geplaatst: 26 september 2020 Geplaatst: 26 september 2020 Szechuanpeper uit een voedselbos! Heel benieuwd of het gaat lukken. Fingers crossed... Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Jorieke123 Geplaatst: 28 september 2020 Geplaatst: 28 september 2020 Wij kregen 2 prachtige mokken, gemaakt door de vrouw van Weknow. Ik ga morgen proberen er een mooie foto van te maken (nu te donker), maar er zijn zoveel subtiele kleuren die wat veranderen als je de mok beweegt, dat het lastig is denk ik. Verder veel boompjes en struikjes, gezaaid of gestekt door Weknow. Voor in ons eigen bos, en dat van Appelvrouw En natuurlijk gezelligheid, en onze honden vonden elkaar ook meteen leuk Edit: geen geweldige foto... maar het werd niet beter. In het echt is hij nog mooier 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 28 september 2020 Geplaatst: 28 september 2020 Wat leuk, Jorieke! Enne.....die gezelligheid is wel het fijnste denk ik...zeker in deze rare/ nare tijd! 😊😉 1 Quote
rorror Geplaatst: 30 september 2020 Geplaatst: 30 september 2020 Vandaag een zaden envelop in de brievenbus ontvangen van @Mellie ! Heel erg bedankt! Morgen doe ik de mijne aan jouw op de post. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 7 oktober 2020 Geplaatst: 7 oktober 2020 @Rorror nog niks ontvangen! Wel pakket van leven van het land met knof en nieuwe zaadjes, jaaaa! Zo grappig want was de zaden alweer vergeten en ben er helemaal mee in mijn nopjes. En... pompompommmm de Bio Zadendoos is binnen! Morgen op mijn gemak alles doornemen. Nu al zin in. Quote
Patrijs Geplaatst: 18 oktober 2020 Geplaatst: 18 oktober 2020 28 stoeptegels (voor onder de IBC) en een grote bos verbena. Quote De moestuin van Patrijs
Jorieke123 Geplaatst: 28 oktober 2020 Geplaatst: 28 oktober 2020 Een zelfgemaakt mondkapje van Jootje! Zit erg goed! Ook foutere dingen zoals chocolade pepernoten en koek-choco repen 5 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 28 oktober 2020 Geplaatst: 28 oktober 2020 Oeee met bloemetjes. Très charmante! 1 Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 31 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2020 Heel charmant idd Jorieke, leuk stofje @jootje. ik kreeg iets heel anders, een opgebonden hertenkalfschouder van meer dan 2 kilo. Die heb ik in twee stukken gesneden en opnieuw opgebonden voor t invriezen. En ik kreeg ook de lever waar wij minstens drie keer van kunnen eten. Of misschien moet ik toch maar eens weer paté maken.. 🧐 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 31 oktober 2020 Geplaatst: 31 oktober 2020 Suoerlekkere dingen uit Turkije gehad. Mijn ouders zijn weer terug en eindelijk was die quarantaine periode voorbij!Appeltjes, tomaat, druivenmelasse, een kweepeer, verse druiven (vervoerd als handbagage in een schoenendoos!) ennnnPompompoommmmmEen van de lekkerste turkse pepers die er zijn en zaden ervan! Dze peper ruikt zo heerlijk kruidig. Als ik dit ruik, waan ik mezelf altijd op een Turkse Bazaar. Zó lekker. (Zo jammer@RobO dat ik jouw zaden al had verstuurd, deze zou je moeten proeven) Üc burun biber, oftewel de drieneus peperZie foto voor het begrijpen net een koddig heksenneusje 2 Quote
Erny Geplaatst: 1 november 2020 Geplaatst: 1 november 2020 Klink goed @Mellie Toen ik een vrind vertelde dat ik op het punt stond om bij de Lidl een droogmachien te bestellen bleek dat hij er één had en niet gebruikte en die mocht ik wel hebben. Dus die kwam hij eergisteren brengen. Hoezee. Nu uittesten, denk eerst maar met appels want die liggen hier toch. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 november 2020 Auteur Geplaatst: 12 november 2020 30 eieren in totaal van drie verschillende buren/dorpsgenoten. Twee Loopeenden( levend) 6 zakken paarden drollen. 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 Een pallet. Alweer. Dat gaat sinds een tijdje vanzelf, omdat: Buurman S. (part time vrachtwagenchauffeur) weet dat ik schone pallets wil hebben, voor de houtkachel. En de composthokken moeten volgend jaar ook eens vernieuwd. Hij belt alleen even aan als hij een hele stapel heeft. Slechts een paar? -> die vind ik gewoon in mijn voortuin. Een goede buur is beter dan ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Patrijs Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 Raar systeem met die pallets, de er zijn er die er dolgraag van af willen en er zijn er die er niet aan kunnen komen.... Gekregen: Vier flessen wormenpies. Quote De moestuin van Patrijs
appelvrouw Geplaatst: 18 november 2020 Auteur Geplaatst: 18 november 2020 Ja wij moesten ook moeite doen en konden alleen een paar krijgen via de culturele vereniging..een deel van onze nieuwe compostbak van pallets Is dan ook blauw geverfd. Ik kreeg weer 12 zakjes verse paardendrollen uit het veld🙏💩💩💩 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
loes Geplaatst: 18 november 2020 Geplaatst: 18 november 2020 2 emmers walnoten Ze moeten nog drogen dus nog even geduld hebben. Quote
HuubvG Geplaatst: 29 november 2020 Geplaatst: 29 november 2020 Op 18-11-2020 om 17:46, henkg zei: Een goede buur is beter dan ... ... een verre vriend. School met de Bijbel 1964. 'maak op de stippellijn de zin af. ' Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 december 2020 Auteur Geplaatst: 12 december 2020 (aangepast) Een haan en een kip en een heerlijk stuk veel kleuren taart.. 12 december 2020 aangepast door appelvrouw 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 12 december 2020 Geplaatst: 12 december 2020 Blij met nieuwe kleur zaden van de Nachtschone of Mirabilis. Ik deed een ruil met @Grork, de postbode was wat traag, maar ik heb nu witte en Grork mijn rozerode. Quote
Grork Geplaatst: 13 december 2020 Geplaatst: 13 december 2020 Jaaaaaaaaaaaaaaaa, klopt! Ik heb zwarte zaadjes en straks rode bloemen, geruild met @Arja. Zullen we dan foto's uitwisselen ? Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
Arja Geplaatst: 13 december 2020 Geplaatst: 13 december 2020 Prima plan. Doen we ons eigen mirabilis draadje. 🙂🌸 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.