Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als het even mag dan zouden wij ook nog wel eens willen komen, mijne grote baas (bazin) en ikzelf.

Zou ik terug een goed bierke meebrengen??

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

• 2 weeks later...
Geplaatst:
Ik ga het hier eens bespreken.

Want het lijkt me leuk om een barbeque te geven op de tuin,

waar onze Turkse mede tuinders van kunnen mee-eten.

Het is dan wel niet halal, maar wel kosjer.

Als het niet Halal is, is het ook niet kosjer? Neem aan dat je de wijze van slachten bedoeld?

Het is niet zo dat die gelovigen het mogen eten, omdat het geen varkensvlees is.

Kosjer kent meer regels en wetten dan bij Islam, zo is bijvoorbeeld vlees en melk niet toegestaan, minimaal 1 uur tussen het nuttigen. En zijn schaaldieren niet toegestaan, alleen vis met schubben. Alles wat kosjer is heeft de rabijn zijn zegen gegeven, zo niet is het niet kosjer. Bij halal is het de Imam, bij beide kunnen mensen aangewezen worden die het dankgebed opzeggen bij het slachten.

Afhankelijk van hoe strikt het geloof, de een wat strenger dan de ander.

Geplaatst:

Wij zijn nog even aan het kijken of het lukken gaat (ben mn schapewol vorige keer vergeten ) Waarschijnlijk zijn we dan op vakantie ,maar we kijken even. En vorige keer mochten we ook langs komen camperen,dus dat houden we gewoon in ons achterhoofd

Geplaatst:

AAH! Had hem bijna gemist. Ik ga me zeker aanbevolen houden en mijn moestuinvriendjes in de buurt ook op de hoogte houden. Gelukkig weer een zondag, zaterdagen kan ik niet.

Vanwege mijn Stichting OKids moet ik wel een slag om de arm houden.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik moet mij bij deze afmelden. Ik had me onder voorbehoud aangemeld, maar ik moet die zondag werken. Helaas! Ik wens u allen in ieder geval een leuke dag!

Vriendelijke groeten,

Holland

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Jullie kunnen wel weer op mij rekenen. Ik begin me er alweer op te verheugen.

Dit jaar naamplaatjes i.c.m. onze forum plaatjes?

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst: (aangepast)

Nou Jorieke, ik neem iemand mee die wel n oogje in t zeil wil houden, zegt ie net

edit:

*Niet de hele dag hè?!!* Roept ie nu

komt goed n paar uurtjes tbv de lunch gaat lukken

aangepast door Gast
Geplaatst:

Om de lange en saaie rit vanuit Zeeuws-Vlaanderen wat te veraangenamen, kom ik samen met "Deeno". Hij wil een MTFD ook graag eens bijwonen.

Hij is lid van het forum, maar een "lurker"...hij leest berichten, maar plaatst er zelf geen. Leuke vent! Doet al lang van alles in de tuin en oorspronkelijk kok van beroep...nu o.a. enthousiast bezig met likeuren maken en pizza's bakken op een zelfgebouwde steenoven.

(Introduceer hem maar even, zodat hij al een ingang heeft voor leuke gesprekjes )

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

@Jorieke,

Ik had ook wat voor de bbq beloofd, dus ik wil ook wel een tijdje opletten.

Risico: ik heb helemaal geen verstand van vlees. Dat krijg je met die vegetariërs....

Groet, RvO

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...