julia Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 Onkruid gewied en een prachtig koolwitje gevraagd mijn rucola met rust te laten
Jorieke123 Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 Weer een stuk losgemaakt met de spitvork en wat klonten fijngemaakt. Er ligt een laag (grove)compost in mijn nieuwe verhoogde bakken, en dat moet een beetje mengen met de zand-ondergrond. En er is vanmiddag weer met 2 man sterk aan de paden en het pleintje in de tuin gewerkt. Morgen schijnt het allemaal af te zijn (nog 2 kleinere verhoogde bakken te gaan) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Niika Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 Ik heb vandaag een tuin huisje gebouwd..... Ooh, wat schattig! En wat knap! Ik denk dat mijn katten dat ook wel willen. haha @pippi valt wel mee hoor, was een bouwpakket van zooplus.nl dus alleen nog maar in elkaar schroeven @speets: haha, bijna dezelfde ja mijn voorkant is wat verder dicht. Leuk dat je kat er in ligt, mijne vinden het nog maar zo-zo... @Raquette: kippen.. ja, dat zou ik wel leuk vinden maar daar is mn tuin te klein voor
henkg Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 Veel te weinig, het was erg mooi weer. 360 graden rondom overal wolken, maar boven mij knalblauw. Net zoals gisteren, toen ook bijna niks gedaan ... 2025_teeltlijst (.xlsx)
speets Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 verhoogde bakkenWaarom heb je verhoogde bakken? I.v.m. natte grond of heeft het nog andere voordelen? mijn voorkant is wat verder dicht. Leuk dat je kat er in ligt, mijne vinden het nog maar zo-zo...Ja, daarom heb ik ook dat luik en nog een paar plankjes eruit gesloopt "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Jorieke123 Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 Zo kon/kan er een boel goede grond (compost, en gecomposteerde paardenmest) bovenop mijn nare kale zandgrond komen, zonder eerst een boel af te graven.Ook werkt het voor mij overzichtelijker, netter, en ook warmt de grond iets eerder op. En het werkt ook fijn met het afdekken van jonge plantjes (door iets opstaande randen van de bak kan ik er iets op leggen wat ze beschermt tegen vogels of bijv. vorst) en het afdekken van oudere planten met een tunnel van insectengaas. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
speets Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 Ja, het ziet er zeker mooi en overzichtelijk uit "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Niika Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 mijn voorkant is wat verder dicht. Leuk dat je kat er in ligt, mijne vinden het nog maar zo-zo...Ja, daarom heb ik ook dat luik en nog een paar plankjes eruit gesloopt ah, dat is wel slim. Maar op zich kruipen ze hier overal wel in, dus ik wacht het nog even af.
Raquette Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 Mooie tuin Jorieke! Dat wordt wel wat war Ik heb vandaag al mijn tomaten, pompoenen, courgette/komkommer en pepers verspeend. 12 x vruchtgewas, 12 x peper, 14 x tomaat. Oh ja, en nog 6 x overschot dat ik aan de buurvrouw heb gegeven. Niet eens superveel, en toch ben ik er meer dan twee uur mee bezig geweest! Komt misschien ook doordat ik de keuken gebruik als koude kas en dus elke keer als ik iets gedaan heb ook de hele keuken weer moet fatsoeneren Oh ja - en ik heb nog snel blauw maanzaad van Kibas gezaaid! Koudekiemer, dus hopelijk komt die nog op. Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com
Goldfish Geplaatst: 19 april 2016 Geplaatst: 19 april 2016 2de spuitronde zeep-spiritus ivm combi spint, gr luis, zw luis, witte vlieg
RobO Geplaatst: 20 april 2016 Geplaatst: 20 april 2016 paden belegd met oude stengelsgras gemaaidspinazie geoogstgewied (goed voornemen 1: dit jaar nou es er meteen bóven op zitten...)
Joyce12 Geplaatst: 20 april 2016 Geplaatst: 20 april 2016 De tegels eruit gehaald waar het schuurtje komt. Tegels waren helemaal verzakt en het zag er niet uit. Nu is het aan mijn vader om er wat moois van te maken.
marijke Geplaatst: 20 april 2016 Geplaatst: 20 april 2016 'Daad'werkelijk niet zoveel gedaan in de tuin, maar volop genoten van- de opkomende groenten - de bloesem en alle andere bloemen, - lekker buiten thee gedronken- de zonEen heerlijke dag
simonvb Geplaatst: 20 april 2016 Geplaatst: 20 april 2016 Gezaaid in volle grond: -Gele raapjes-Radijzen-Spinazie -Snijbiet-Rammenas-MosterdspinazieVerder nog de salie en rozemarijn sterk teruggesnoeid. De wedstrijd Physalis binnen gezaaid.
RobO Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 slakken laten zwemmen, een paar honderd paardestaart uitgetrokken idem bietjes uitgeplant en de rest weggegevenplatte peterselie uitgeplantgenoten van de peren en pruiemnbloesem met tevreden gezoem er omheen
Rustavi Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 Tomatenkas in elkaar gezet... Straks op z'n plaats, en de tomaten erin... (2 meter x 77 cm) Hoeveel kunnen er eigenlijk in..? (Harzfeuer F1 hybrid) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
speets Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 Ik zet er minstens 10 planten in. Ligt er ook aan hoe licht hij staat. Dit plaatje is van de eerste keer, toen er 9 in stonden (20-07). "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Thijs206 Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 Heel veel onkruid uitgetrokken. Vooral distels, die komen echt met honderden tegelijk boven de grond
Paeonia Immaculee Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 Vandaag een beetje beregend!Is het bij jullie ook zo droog?
Toto Geplaatst: 21 april 2016 Geplaatst: 21 april 2016 Ja, maar de bewolking komt opzetten en vanaf volgende week kan er zelfs een beetje smeltende sneeuw vallen. Dus wat je nu al kunt doen, doen! Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
Jorieke123 Geplaatst: 22 april 2016 Geplaatst: 22 april 2016 Een hele berg met slakken gevonden voor onze broedende eend, terwijl ik de kruidentuin op orde probeer te krijgen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Erny Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 Afgelopen week de Palmkool en Kailan's en LabLabbonen voorgezaaid, staan in de Lidlkas ter kieming. Paden opgehoogd met de afgesneden grasranden van de paden van het complex, zit lekker veel leemachtig spul van het pad bij dus zorgt voor wat stevigheid in het moeras. Wel loodzwaar. Aanstaande bak voor de late aardappelen onkruidvrij gemaakt, lag grotendeels al 2 jaar plastic op, losgespit... zover als dat ging want weer erg nat na de regenperiode, kweek eruit en donderdag 6 kruiwagens gezeefde aarde (mda Loes, veel leuker met zn twee) erop gestort. En beetje harken en dan krijg je dit: En daar zitten nu 30 Sarpo Mira's in... alleen ben ik daar misschien een beetje aan de vroege kant mee... Lag ook weer nieuwe lading stro/hooi van de kinderboerderij... dit was weer behoorlijk schoon en duidelijk niet uit de geitenstal maar van de kipjes. Mn paden hiermee bedekt ter versteviging. Heb zowaar het gevoel dat ik een beetje op mn strakke schema lig. Op naar de volgende bak.
gewoon peter Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 slakken gevangen, ik ben er al de hele week mee bezig, ondertussen al een paar honderd gevangen en het lijkt nu wat minder te worden.De spinazie begint op te komen, de wortels zijn gezaaid, de uien staan erin.Voor de rest is het nog rustig, de tuin is er klaar voor, maar de zaailingen nog niet. Peter.
Niika Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 Voortuintje onkruidvrij gemaakt hier staan een vlinderstruik, rode bes en framboos in. beetje kaal nog
Flup Geplaatst: 23 april 2016 Geplaatst: 23 april 2016 In de tuin niks, maar op de plantenruilbeurs in het buurtdorp heb ik weer een paar bijzondere tomatensoorten gescoord. Het erge is nog wel dat er meerdere, voor mij, onbekende soorten stonden, maar in verband met ruimtegebrek heb ik die niet mee kunnen nemen. Volgend jaar, haal ik die schade wel weer in. De soorten: - Kasachstan Häfeler - De Berao Rot- Green Zebra- Black Cherry
Aanbevolen berichten