Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Alleen vandaag nog aanbieding bij praxis. 20% korting op bamboestokken! Ze hebben ook lange van 2.10m. 3 stuks voor rond de 2 euro.

Ik heb er 30 gekocht voor mijn bonen en ook nog van 1.50m voor mijn stamerwten.

Je kan ook op afhalen klikken als ze vandaag niet open zijn dan heb je toch nog de korting.

Geplaatst:

Vanaf morgen tot eind van de week bij de Gamma : Potgrond in 40 liter verpakking 3 + 2 gratis .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Zijn er mensen met ervaring mbt de zaai en stekgrond? Lijkt me redelijk goedkoop wel.

Als ik buiten ga roken,

is dat meestal op eiken of beuken,

maar ook wel op appel- of kersenhout...

Geplaatst:
Voor de trouwe Actiongangers: Zouden jullie willen waarschuwen als er weer anti-slakkenkorrels in de winkels staan? Steeds als ik er was stond er niets meer in de schappen.

ze staan er hier ook weer. het zijn alleen wel weer de "citin" net als vorig jaar: http://www.action.nl/100-nieuwste/citin-slakkenbestrijder-korrel-500g-niet-giftig

dus niet de waterbestendige "slakken bestrijder" van voorgaande jaren met de goede verhalen. (dat was deze verpakking)

Geplaatst:

Dekatuin vanaf maandag potgrond in de aanbieding. 160 liter voor 10€.

Bij welkoop potgrond 10 daagse: 210 liter potgrond eigen merk 16.00€. Ik kocht vroeger nog wel eens potgrond bij een bouwmarkt. Daar ben ik inmiddels wel mee gestopt, veel te veel harde kluiten, je moet het al zeven om te kunnen gebruiken en kijk dan maar eens wat er overblijft op de zeef.

Dirk.

Geplaatst:

Vanaf aanstaande maandag heeft Albert heijn weer de moestuinpotjes bij elke 15 euro en bij elk bonus artikel waar je een extra potje bij kunt krijgen.

Geplaatst:
Vloeibare biologische plantenvoeding, bij de Action nu €1,50 voor 1 liter (dosering van 10ml per liter water, genoeg voor 100 liter water).

Er staat op de fles dat hij voldoet aan EU Regulation 834/2007 (regulering m.b.t. biologische landbouw).

Even ter info.. deze meststof bevat geen Fosfor. Niet geschikt voor vruchtgewassen dus.

Bzzzz...

Geplaatst:
Dekatuin vanaf maandag potgrond in de aanbieding. 160 liter voor 10€.

Bij welkoop potgrond 10 daagse: 210 liter potgrond eigen merk 16.00€. Ik kocht vroeger nog wel eens potgrond bij een bouwmarkt. Daar ben ik inmiddels wel mee gestopt, veel te veel harde kluiten, je moet het al zeven om te kunnen gebruiken en kijk dan maar eens wat er overblijft op de zeef.

Dirk.

Ik heb de potgrond van Gamma gehaald .. 5 zakken 40 Liter voor 9.87 .. Had hier op het forum gelezen dat die goed zou zijn.

Geplaatst:
Voor 99 cent per 20 liter heb je rommel. Dat kan niet anders ...

Ik vind dit antwoord (hoewel het best waar kan zijn) een beetje kort door de bocht. Want je kunt niet zomaar op basis van de prijs ervan uit gaan dat iets dus wel slechte kwaliteit zal zijn. Want is deze potgrond wel slechter dan de gewone potgrond van bijv. de Intratuin?

Niet iedereen heeft een dikke portemonee en dus de mogelijkheid duurdere bijv. turfvrije potgrond te kopen.

@Rustavi mischien heb je iets aan deze topics:

potgrond-alternatieven-t12131.html

topic19557.html

potgrond-compost-t427.html

wie-heeft-er-ervaring-met-de-potgrond-van-de-aldi-t17672.html

zo-kiezen-we-de-juiste-potgrond-t4671.html

Geplaatst:

Als blijkt dat het waar is , is het niet kort door de bocht maar de waarheid. Maar je hebt gelijk , ik 'weet' niet of die goed or slecht is , ik maakte alleen maar een veronderstelling aan de hand van de verkoopprijs. Ik ben nu samen met @Rustavi benieuwd of die potgrond goed of niet goed is.

Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/

Geplaatst:

Voor die prijs zou ik toch ook geen kwaliteitspotgrond verwachten. Dit wil echter niet zeggen dat het prijs/kwaliteit niet goed is.

Geplaatst: (aangepast)

bij lidl prijzen wordt wel vaker geroepen dat je voor die prijs geen goed product kan verwachten. toch scoren veel lidlproducten beter in vergelijking met andere budgetlijnen en kunnen qua kwaliteit soms zelfs tippen aan de Amerken.

wat ik daarmee wil zeggen; op prijs alleen kan je niet conclusie trekken dat iets goed of slecht is. dure potgrond hoeft niet goed te zijn, goedkope potgrond niet slecht. hoe de lidl potgrond is kan je alleen vertellen door het beoordelen van de potgrond zelf.

Als blijkt dat het waar is , is het niet kort door de bocht maar de waarheid.

Als blijkt dat het waar is dan is de argumentatie nog steeds te kort door de bocht

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ik ga er gemakshalve vanuit dat de meeste deelnemers van dit forum gek zijn op tuinieren.

En te kort door de bocht of niet, je moet toch geen risico lopen met de aanschaf van potgrond.

Over het algemeen moet de grond voldoende voeding bevatten voor een groot deel van het tuinseizoen als je het tenminste gebruikt voor balkonbakken etc. Voor borders is het wat anders daar kun je wel bemeste tuinaarde voor gebruiken de natuur zorgt er wel voor dat er voldoende voeding in de bodem zit/komt.

En als je dan halverwege het seizoen tot de ontdekking komt dat het lekker goedkoop was maar toch geen goede kwaliteit dan is het zonde van je werk en je kunt het niet even opnieuw doen. Dus ik ga liever op zeker, ik maak gebruik van leuke aanbiedingen van erkende tuincentra.

Misschien 10€ bezuinigen in het voorjaar en dan de rest van het seizoen ergernis ..........................het is maar waar je voor kiest!!

Tuingroet Dirk.

Geplaatst:

Natuurlijk, dat wil niemand.

Daarom wordt hier ook eerst gevraagd wat de ervaringen zijn met die potgrond.

Vinnik heel verstandig. Dit forum is juist bedoeld om ervaringen uit te wisselen

En inderdaad: de Lidl heeft wel vaker goedkope aanbiedingen van goede kwaliteit.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Mijn reactie was bedoelt om duidelijk te maken dat je naar mijn mening niet kunt oordelen over een product zonder ook maar iets over de ingrediënten en herkomst te weten, of van anderen iets over hun praktijkervaringen te horen.

Mijn ervaring met Lidl tuinprodukten (zaden, gereedschap, planten, kasje) is tot nu toe alleen maar goed, dus ik zou de potgrond niet afschrijven alleen omdat de prijs 99 cent is, maar me er eerst eens wat meer in verdiepen.

Misschien is het handig om een apart topic te starten over de Lidl potgrond, dan is het in de toekomst ook makkelijk terug te vinden of is er al een topic over? Gaat effekens zoeken

Edit ik heb iets gevonden:

op o.a. blz 6 van dit topic: potgrond-kopen-en-aanbiedingen-t689-50.html

Maar nog geen apart topic.

Geplaatst:

Zaterdag 12 en 19 maart potgrond drive-in bij Intratuin. 5 euro voor 5 zakken aarde. Je kan kiezen voor 5x 20L potgrond of 5x 25L tuinaarde.

Voordeel is dat je niet de winkel in hoeft, op de parkeerplaats laden ze het voor je in, in je eigen auto. Lekker makkelijk als je véél aarde nodig hebt om bijv. grote bakken op te vullen.

Iedere klant krijgt ook een kortingsbon. Die is goed voor 25% korting op een plant naar keuze (dacht alleen buitenplanten, weet ik niet zeker) en een gratis kop koffie of thee.

Zal eens vragen waar ze de actie-zakken inkopen. Zal gerust slechtere kwaliteit zijn, maar of het troep is?? Heb het vermoeden dat dit ook bij Pokon ingekocht is namelijk en ik kan me slecht voorstellen dat die troep in zakken zullen stoppen. Verwacht wel dat wellicht de duurdere 'ingrediënten' (bijv. de extra voeding) er uit zijn gelaten. De scherpe prijs komt vooral tot stand door de enorme hoeveelheid denk ik. Bij onze vestiging zijn er dacht ik zo'n 20 pallets geleverd. Doe dat keer circa 55 vestigingen en je komt op een 50-60 tal grote vrachtwagens vol aarde. Die schaalvoordelen hebben zonder twijfel veel invloed op de inkoopprijs.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...