Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Zo was bij ons iemand met een kruiwagen vol compost naar een plek gereden bij een boom waarvan wat schors los hing. Daar zou hij het compost bij een stukje net aangelegde tuin doen. Opeens hoort hij gesis en dan een luide knal. Ziet het boomschors wat bewegen, maar heeft geen idee waar de knal vandaan komt (...). Een voorbijganger krijgt het ook mee en belt de politie. Even later is de politie er én de explosieven opruimingsdienst. De boel wordt afgezet. Een tijd lang zitten we in de kantine af te wachten, inclusief de nog trillende kruiwagenchauffeur. We konden weer lachen toen het een klapband bleek te zijn en geen bom uit de tweede wereldoorlog.

Wij hebben sinds kort een nieuwe compressor. Het is moeilijk te zien hoeveel bar er in de kruiwagenbanden gaat. Maar dat we er teveel inblazen is wel duidelijk, dit is de tweede klapband al binnen een week. We gaan nu de compressor wat beter afstellen.

Geplaatst:

zo hé, das luxe, wij hebben alleen een voetpompje, met een dikke streep bij 2 bar,

ik verdenk iemand van een racefietspomp

Geplaatst:

Rotzakken zijn het !

Nou ja... rotzakken

Eergisteren een paar potjes pindakaas met zaden (zoutvrij t.b.v. vogels) onder afdakje opgehangen om de mezen te helpen de winter door te komen. Zoals jullie weten zijn mezen nuttig omdat ze de hoeveelheid luizen die straks je planten belagen wat onder controle te houden. Maar vanmorgen ontdekte ik dat de eigenlijke 'profiteurs' van de pas opgehangen potjes pindakaas met zaden niet de mezen maar kauwtjes zijn.

Rovers zijn het. Ze roven in het voorjaar nestjes van zangvogels leeg. Ze trekken ook plantuitjes uit de grond en dat niet omdat ze het nodig hebben maar puur uit nieuwsgierigheid door dat groene puntje dat boven de grond uit steekt.

kraai198091548529206.JPGkraai214181548529208.JPGkraai470541548529210.JPG

Maar toch , ondanks hun schuwheid en achterdocht richting mens (ze vliegen weg als je in de buurt komt) , zijn het prachtvogels. Zeer intelligente beestjes die bijvoorbeeld in het najaar in hun snavel walnoten meenemen om die van grote hoogte op straat of op betegelde plekken te laten vallen om daarna de gebarstse noot leeg te vreten. Leuk om te zien dat de jonkies die in het voorjaar geboren zijn die truc nog niet helemaal door hebben. Ze copieren wel het gedrag maar hebben nog niet door dat het laten vallen van een noot op een zachte ondergrond, zoals een tuin, geen zin heeft.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:
. Plus een paar rood verbrande billen

Wist je dat heet water heel lang heet blijft in de jeansstof van je spijkerbroek? En dat je deze ook niet in 1-2-3 uit kan trekken als ze zeikend nat is.

O dat is echt een klaag waard! Ik ben ook van de warmwaterzak en ik neem me meteen voor een nieuwe kruik te kopen. Wat zal dat zeer gedaan hebben :ik hoop dat het snel beter ging ( aloe Vera erop?)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Appelvrouw, heb Flamigel aangebracht, en idd dezelfde dag nog een nieuwe warmwaterkruik gekocht.

Geplaatst:

De hele dag al een licht, maar gemeen motregentje. Ik heb Arie de vrije uitloopkat al 6x afgedroogd (hij kent de drill, vraagt er zelfs om), ligt nu ergens binnen te mokken.

Druk in de keuken, met meerdere gerechten. O.a. benodigd:

Snijselder, die is niet meer wat ie geweest is (toch wel fatsoenlijke takjes geoogst).

Net zoals de platte peterselie, maar het kan nog wel.

De tijm loopt ook op zijn eind.

De herfstprei: tja, heel matige restanten.

De laatste winterwortels zijn deels aangevreten.

En ik had een foute ui uit mijn voorraad. Ik ga maar eens klagen bij de boer van het land waar ik ze geraapt heb.

Nu staat de derde was van vandaag te draaien: gedoe, want buiten drogen zit er niet in. Dan maar de droger. Maar die vreet elektriciteit.

En mijn zonnepanelen leveren nu echt helemaal niks. Ik heb nu nog maar 100 kW positief saldo over, om tot eind maart te overbruggen, dan heb ik ze precies een jaar. Ik kom dus te kort. Bah!

O ja: de drie dagen geleden gezaaide Habanero's staan nog stééds niet boven!

Maar verder gaat het wel een beetje …

Geplaatst:

aaaaach, Henk, je kan toch nieuwe planten? (

)

ikzelf erger me steeds meer aan het gebruik van de term steeds meer in kranten, op tv en steeds meer internetbronnen

(zoek even goed uit hoeveel meer en wanneer precies, ja?)

Geplaatst:

vandaag andere pepertje bij gezaaid mijn eerdere zaaisel kiemt dus niet, balen was niet echt goedkoop gekocht zaad.

Gezaaide pepertje is gewoon een soort uit de supermarkt van de week gebruikt niet echt heet.

Braaf handjes gewassen na afloop.

En nu komt het het pepertje had toch mee effect dan gedacht want heb daarna aan mijn gezicht gezeten en heb nu een brandend effect op meerdere plaatsen

Geplaatst:
ikzelf erger me steeds meer aan het gebruik van de term steeds meer in kranten, op tv en steeds meer internetbronnen

(zoek even goed uit hoeveel meer en wanneer precies, ja?)

3× meer om 17:02

Geplaatst:

En nu komt het het pepertje had toch mee effect dan gedacht want heb daarna aan mijn gezicht gezeten en heb nu een brandend effect op meerdere plaatsen

als man zijnde ook een keer vergist en toen moest ik nodig plassen

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Is mij ook al eens overkomen. Wist tot dan toe niet dat ik kon jodelen.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

werkt ook op afstand bij het maken van sambal

Geplaatst:

He getsiederre , al jarenlang kom ik er iedere keer onderuit ,en ben ik

o zo trots op mijn gezonde leefstijl , maar nu is het dus toch gebeurd :

ik heb de griep !! Ik weet het wel hoor de wereld draait er wel om door ,

maar nu moet ik toch een paar dagen gas terug nemen; vanavond geen

koorrepetitie met gebak (1x per maand drinken we koffie met elkaar

[veel teweinig naar mijn smaak maar dit terzijde] en de jarigen van de afgelopen maaand

trakteren dan )

En het allerergste :Morgen hadden we op mijn werk een leuke klus ,n.l

erfbeplanting snoeien en bomen kappen bij een van de collega's , met een man of 10.

Ik had me er enorm op verheugd , omdat we dan met zij allen een bult werk

verzetten , met veel gezelligheid Tussendoor lekker koffiedrinken

op ons gemakje en lunchen en vooral ontzettend veel lol. Nou aju allemaal ik kruip

weer terug in mijn bed als de koters zijn opgedonderd naar school .

groet Heleen

Geplaatst:

beterschap!

griep gaat weer over....koters nooit

gelukkig

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heerlijk weer om in ded tuin te werken en dan moet ik de hele middag weg

Geplaatst:

2002: Balkenende belooft eerst het zuur en dan het zoet...ben nog aan het wachten op iets zoets

2002-2019: de economie laat niet toe dat overheidslonen/pensioenen/uitkeringen stijgen

2019: Rutte belooft koopkrachtstijging en geen sterke stijging energiekosten ...maar ja , foutje, zijn ze nou dom of onbetrouwbaar daar in Den Haag?

Geplaatst:
Spullen naar de tuin gebracht met de aanhangwagen.

Rijden we achteruit heeft er iemand het glas van zijn kas op de pad liggen net met een band van de aanhanger geraakt alle hoeken natuurlijk stuk.

Wat moet ik daar nu mee?

Het was per ongeluk maar wel onze schuld maar aan de andere kant wie legt er nu glas op de pad waarom niet op hun eigen stukje grond?

Ik dacht dat het kas glas verhaal ten einde was heb er in ieder geval al een tijd niets van gehoord.

Maar ik heb een telefoontje gehad van een bestuurslid

Of ik de corespondentie van de verzekering door wil sturen dan zou de gedupeerde zelf wel met de verzekering gaan bellen enz enz.

Even uitgelegd dat er geen correspondentie is want er is gebeld met de verzekering.

Of ik dan nog even contact op wil nemen met de bestuurder van de auto?

En of hij dan de correspondentie door wil sturen nogmaals gezegd er is gebeld er is geen correspondentie!

Ook nog gezegd dat ik het lastig vind de hele situatie want dat ik al van meerdere mensen had gehoord dat er al glas stuk was (had ik zelf ook al gedacht als je zag hoe het lag en zo)

En dat ik ook van iemand had gehoord (gesproken met de schoonmoeder van de verkoper) dat de hele kas maar 100 euro heeft gekost en dat zij veel meer wil enz.

Maadag leden vergadering weet zeker dat het ter sprake gaat komen Fijn!

Ik was al aan het kijken of ik ergens wat kas glas zou kunnen kopen in de buurt ik denk probeer ik het toch een beetje goed te doen.

Maar bijna niet te vinden of te ver weg of naar mijn mening te duur.

Geplaatst:
2002: Balkenende belooft eerst het zuur en dan het zoet...ben nog aan het wachten op iets zoets

2002-2019: de economie laat niet toe dat overheidslonen/pensioenen/uitkeringen stijgen

2019: Rutte belooft koopkrachtstijging en geen sterke stijging energiekosten ...maar ja , foutje, zijn ze nou dom of onbetrouwbaar daar in Den Haag?

Wat heb je dat mooi samengevat RobO!

Stuur je een memootje naar de 2e kamer? Misschien kunnen ze er wat mee, aangezien ze het zelf nog kennelijk niet geconstateerd hebben.

Geplaatst:

Welke partijen vertellen nou toch al die leugentjes, Rob? Wacht... ik heb hier net een bundel stempassen binnengekregen, daarmee kan ik 718 keer tégen dat getijsem stemmen, dat is in elk geval wát. Moet ik even iedere keer even een ander petje op of jasje aan in het stemlokaal... moet lukken, toch?

46486808334_b4598079e4_o.jpg

Geplaatst:

Er zaten ook nog wat stapeltjes in een andere doos - bijna 900 stempassen. Volstrekt onaangekondigd; de planning had het over een dikke 300 poststukken, goed voor zo'n 24 kilo post. Blijkt het vier keer zoveel te zijn! Ik ben pas net klaar met sorteren.

De planning kán op het laatst nog veranderen, ja, maar zoiets als verkiezingen is van te voren toch wel bekend, en dat iedere stemgerechtigde dan een berichtje door de bus krijgt? Maar nee, plotsklaps komt dit binnen, stond niet op de planning, ook geen berichtje van kantoor.

Afgelopen vrijdag ging het ook al zo; een WOZ van de gemeente, stond ook niet op de planning, dus ook ineens een stapel post binnen die in geen verhouding was tot wat er op de planning stond. Wél een berichtje van kantoor van te voren, dat het hun ook had verrast dat dit langs kwam.

Van allerhande organisaties verwerk je post, dat komt altijd ook keurig op de planning voor, maar post van overheden... dat is cowboy-cultuur. Papierwerk dat altijd bij verrassing langskomt. Ach ja, ze besluiten waarschijnlijk op de bonnefooi dat het wel weer eens leuk zou zijn om verkiezingen te organiseren, en dan wordt dan even binnen een uurtje het benodigde papierwerk klaargemaakt. Ja, geen tijd meer om de bezorgdiensten even van te voren te verwittigen...

Geplaatst:

pfoei, wat is dat toch met die overheid...

heb in de ict gewerkt, nou ...

heb in het onderwijs gewerkt...alles was ok tot het ministerie van 350 naar 4000 ambtenaren ging

heb bij de gemeente gewerkt...werden allerlei stukken later toegevoegd aan een geheim dossier omdat dat beter uitkwam

woon naast Bloemendaal...soap

verder gaat het goed met ons in H. hoor...

Geplaatst:

Bij mijn moeder in de straat staat een klein appartementen complex van de woningbouw daar hebben ze gisteren alle planten uit de tuin gegraven met een kraantje en weggegooid en toen wat bodembedekkers teruggeplaatst.

Mijn klaag is was er te laat bij om het een en ander te redden!

Geplaatst:

Ergens las ik iets over erg kleine uitjes van Lidl.

Nou, ik bestel via Velt en heb nog nooit zo'n hoop kleine uitjes gehad.( het zijn 2x250 gram.)

Ligt misschien aan de hitte vorige zomer ? Ik roep maar wat.

IMG143218911551537494.JPG

De sjalotten zijn daarentegen veel te groot.

Geplaatst:

Wat jammer, een goede aanbieder vermeld de maat van het pootgoed zodat je weet wat je krijgt.

De pootuitjes worden gewoon geselecteerd en gaan per maat in mm. Heeft dus niets met het weer te maken maar met de aanbieder.

Dit geld bijv ook voor pootaardappels.

Veel trendy website's bieden zaad e.d. aan zonder gewicht of hoeveelheids vermelding.

Van Velt verwacht ik dit eigenlijk niet, maar je kan alleen zaad bestellen als je lid bent, wat ik niet ben.

Ik kan er verder dus ook geen oordeel over geven.

Geplaatst:

Velt organiseert eigenlijk een samenaankoop van biologisch zaaigoed waardoor je een korting krijgt. De zadenleveranciers zijn Van der Wal en Biosano. Ik ben er zeer content van, heb er wel enkel zaaiui besteld en dus geen plantui, deze komen zeer goed op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.