Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:
Op 19-9-2021 om 16:15, rorror zei:

@Frans Mijn zwager had het er ook al over dat bij all zijn kennisen de druiven de zelfde symtomenen hebben. Die hebben ook alles weg kunnen doen.

Afgelopen weken waren zwaar ellendig hier, vandaar weinig reacties van mij. Schoonvader heeft een hartstilstand gehad. Reanimatie heeft een te lange tijd geduurd. Pas na 40min in de ambulance weer een hartslag. Helaas was de schade daardoor te groot, er was geen hersenactiviteit meer. We hebben in het ziekenhuis een aantal dagen later afscheid van hem moet nemen op 66jarige leefdtijd. Afgelopen woensdag is hij op een natuurbegraafplaats te Arnhem begraven onder een heideveld. Erg mooie plek om daar te mogen liggen. Je mag daar geen gedenksteen plaatsen omdat het een natuurgebied moet blijven. Dus er ligt een houten schijf op met zijn voornaam. 

Hoe dicht moet het insectennet zijn om die vliegen tegen te houden? Hoe fijn tegen polle/ongewenste kruisbestuiving bij planten. PE insectennet is er tot 100 mesh (100x100 draden per vierkante inch), nylon fioterdoek gaat wel edoor tot 500 mesh, maar dat zal te veel licht en lucht wegnemen van planten..

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Ik zou donderdag naar een klant in Rotterdam en dan naar een andere klant in Dordrecht gaan, en dan zou ik toch langs Vreeken lopen, daar naar binnen kijken.
Klant in Rotterdam was nog niet klaar, dus afspraak verzet naar dinsdag.
Gaan die 3 clowns in pak een bijna totale lockdown van heel NL afkondigen![emoji2959]

Geplaatst:

Vrijdag de booster gehaald (Moderna): blij mee. Toen werd ik me 's nachts toch zíek 🥵

Flinke koorts enzo, maar het zakt gelukkig alweer af. Pfff...

Ik had een lekker feestdiner besteld voor zaterdag, maar was te ziek om het af te halen, laat staan op te eten. Dat was nog het ergste.

Dus wees gewaarschuwd (niet tegen de booster natuurlijk ;-) ).

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Mijn verkering heeft ook vrijdag Moderna gehad en sinds gisterenmiddag verhoging en bij inspanning koorts. Voelt zich ook niet helemaal top. 

wel iets om rekening mee te houden ja.

Geplaatst:

Hmmm..mijn verkering staat gepland op 1 ste kerstdag. Niet eerder naar geweest van prikken…dus hopen dat ook die booster goed gaat! 

Geplaatst:

Wil al jaren een mooie kas in de tuin, maar de Duitse regelgeving is voor ons grondstuk duidelijk. Een kas kan, maar niet op het hele grondstuk. Eigenlijk alleen op het terras of in de voortuin. Dat is wel wat teleurstellend! Nu is ons terras wel groot genoeg, dus wie weet zet ik daar de kas op neer, maar eerst maar even nadenken of er nog andere mogelijkheden zijn. Een kas in de voortuin wordt het in ieder geval niet.

Geplaatst:

Het terras is nu al veel te groot, wij gebruiken er maar een klein deel van. Wilde eigenlijk meer verhoogde bloemenbakken maken voor op het terras, maar een kas behoort nu dus ook tot de mogelijkheden lol. Hoef ik mij over de fundering geen zorgen meer te maken, dat is nu al gewapend beton.

Geplaatst:
  • Auteur

Nou, mijn blender was duidelijk geen Mole Maker... (grapje naar aanleiding van de Soup Maker).

Want hij kon de lading duidelijk niet aan... opeens was het PANGGG 💥💥 en rook... :classic_ohmy:

Snel het snoer gevolgd... ... ... (ging dus niet echt snel, zat verstopt achter stapel plastic bakjes e.d. die dus nu niet meer netjes opgestapeld staan) en de stekker eruit getrokken.

Moest vervolgens per anderhalve soeplepel tegelijk alles in zo'n klein lidlmaalding vermalen... dat waren veel etappes.

Dus tijd voor een nieuwe. Misschien dit keer één nemen met een wat groter vermogen. :think:

Staafmixer was ook al kaduuk (plastic wat om het maal staafje in de machien zit was aan flarden, teer onderdeeltje).  Tijd voor een combi geval misschien? ;-)

aangepast door Erny

• 2 weken later...
Geplaatst:

En dan is het lekker weer, en dan is het ook weer niet goed.

Mijn uit de oude tuin gerooide ranonkelklauwtjes lagen uit te drogen. Mijn kelder/garage is te warm.

Ik heb ze dus in zaaitrays opgepot, en in de (onverwarmde) kas gezet. Met het idee, daar staan ze koel en rustig tot in het voorjaar.

Nou echt niet.
5 dagen geleden was er nog niks te zien.

Gistermorgen trof ik dank zij de lenteachtige temperaturen, een stelletje enthousiastelingen aan.

Hoi,hoi, we zijn wakker. Wat nu ? Laten staan of nu in de volle grond zetten ?

D62B25BC-4D95-4D76-B69A-AA6240C0BD23.thumb.jpeg.b332af24e68f4e9fddba0ab159d24642.jpeg

• 2 weken later...
Geplaatst:

ik kreeg gisteren een prik & ben echt ELLENDIG vandaag.. 

daarbij mijn 2,5 jarige jongeman die ook ziek is.. 
TOPCOMBO.

*klaagmodus uit*

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

verveel me zo dat ik maar een klaag heb gezocht:

2002: envelop openen, handtekening zetten, nieuwe envelop dichtplakken en op de bus doen, 3 minuutjes
2022: envelop openen, inloggen op laptop, 68 (achténzéstig) keer klikken, en laptop afsluiten, 12 minuutjes

(zal blij zijn als het niet-gewenst kruid weer gaat groeien 🙃)

Geplaatst:

Karietje beterschap voor jou en je zoontje.

RobO geen idee hoe jij 68 x kan klikken, of tel je de letters van je klaagberichtje mee 🤔 Als je namelijk zo zat te tellen, dan gaat het snel met blind typen.

Even on topic klagen ... Kan nog steeds niet in de tuin spelen ... pas aan het einde van volgende week kan ik tijd vrij maken zucht. En moet het weekend door werken, om de verloren werkweek in te halen zucht. 

Maar ik beklaag me niet, 2022 gaat een goed jaar worden!

Geplaatst:
1 uur terug, RobO zei:

2002: envelop openen, handtekening zetten, nieuwe envelop dichtplakken en op de bus doen, 3 minuutjes
2022: envelop openen, inloggen op laptop, 68 (achténzéstig) keer klikken, en laptop afsluiten, 12 minuutjes

Tja, als er geen postbode wordt gebruikt, moet je zelf jouw antwoord op de juiste plek laten aankomen. Dus de 9 minuten extra tijd, is de bezorgtijd die je nu zelf hebt moeten doen, inplaats van de bode. 😶

Geplaatst:

Even klagen over de nederlandse brandstofprijzen.

Eergisteren weer eens getankt in België. Dat doe ik al jaren. Een extra rit daarvoor is niet nodig omdat ik toch al regelmatig over de grens kom zodat iedere cent die ik minder betaal pure 'winst' is. Zojuist het laatste bonnetje bekeken voor ik het weggooide. Eergisteren tankte ik Euro 95 in België voor een prijs van € 1.559 per liter. De nederlandse Tango waar ik op de terugweg langs kwam, en Tango is toch zeker niet een van de duurste pompen, liet een prijs van € 1.949 zien. Een verschil van maar liefst 39 cent per liter. 

Hoe noem je zoiets ? Schandalig ? Triest ? 
Vul het anders maar zelf in. 

Benzine.thumb.JPG.ab374ad80ff43cb56d52f6059cb826b0.JPG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

nou, ik lees dat de productieprijs van 1 liter nu grofweg 40 ct is; pomp en producent krijgen 20 ct,

25 ct, dus 10 eurocent,  van kok is inmiddels 1, 40 euro

(en ja. creatief gerekend maar dat doet de firma R. ook)

en ons theatertje mag weer niet open, grrr,

(en voor als je je ook verveelt: https://haerlemsbodem.nl/quiz-vind-de-lichtpuntjes/)

Geplaatst:

Ja ik verveel me ook, dus kijk ik hier ook maar weer eens. Een mooie wijnfles (zo lees ik de hoofdprijs) zit er voor mij niet in, ben niet bekend meer in Haarlem.

Tja en even terug naar de brandstofprijzen, zo lukt het wel om te blijven wat we graag zijn: een rijk land. Helaas begaf de auto het laatst en ik twijfel of ik wel een andere zal nemen.  Ik kom nu net rond, das wel weer een voordeel, anders kwam ik elke maand een halve tank super tekort.

Geplaatst:

Brandstofprijs is inderdaad flink hoog. Een jaar of 15 geleden kwam ik regelmatig bij 's Heerenberg de grens NL-DE over. Bij de eerste pomp in Duitsland werd alleen maar Nederlands gesproken (meermaals benzine getankt voor € 1,08, je kunt het je nu al niet meer voorstellen) en bij de pomp net in NL stonden de duitse vrachtwagens in de rij voor de diesel.

Om het nog net wat erger te maken; ik hoorde laatst bij de tv-uitzending van de Dakar-rally de dieselprijs in Saudie-Arabie: omgerekend 15 eurocent... Alleen jammer dat het zo duur en omslachtig  is om daar te gaan tanken 😇

Maar creatief rekenen en klanten voor de gek houden en/of bedonderen is van alle tijden.  Onder andere rondom de omschakeling van gulden naar euro. Dat was midden in mijn studietijd, en met het leeghalen van de studentenkamer vond ik nog een kassabon van het jaar voor de euro. Vergeleken met een bonnetje van toen (2 jaar na de komst van de euro) was het bedrag zo ongeveer exact hetzelfde maar alleen het teken was veranderd van gulden naar euro. Dus ook al een stijging van 100%, alleen waren we altijd al zo gewend aan het bedrag dat toen niemand meer omrekende, het niet mer zo hard opviel dat het bedrag langzaam weer richting het oude bedrag ging, ook al stond er nu een ander teken voor.

En als de aardappeloogst een jaar slecht is, gaat de prijs van de friet meteen omhoog onder het mom van "de aardappels zijn zo duur", maar heeft iemand het al meegemaakt dat de frietprijs zakte als de boeren de aardappels aan de straatstenen niet kwijt konden?

Dus nu we eenmaal "gewend" zijn aan de hoge brandstofprijzen, vrees ik niet dat die weer heel snel gaan dalen tot het niveau van zeg 10 jaar geleden.

(het is het klaagtopic, daar mag een negatief getint bericht, toch?)

Oudholland

Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu?

Geplaatst:

jongens, het is onze eigen schuld hoor, de prijs van iets wordt bepaald door wat de koper er voor wil geven

huizen...benzine...groente... (een bevriende boer krijgt 60 ct voor een mooie bloemkool, appie rekent 2.40 )

Geplaatst:

verlenging arbeidsongeschiktheid... BALEN.

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Grrrr, schimmel in mijn pompoenen. Ze lagen achter de bank in een koele kamer, wel boven de 10 graden. Maar de muur heeft vochtdoorslag, en tussen bank en muur is de ventilatie niet optimaal, ik had misschien kunnen weten dat het niet de beste plek is. En sommige hebben een tijdje onder de 10 graden moeten verdragen voordat ze hiernaartoe verhuisden. En dan heb ik ze ook nog aan hun steeltje opgetild af en toe 😳.

Lesje geleerd: twee stuks bij de compost, twee in de soep, twee moeten snel opgegeten omdat ze een kleine plek hebben. En de andere liggen nu midden in de kamer, en zal ik af en toe keren. De ergste zat helemaal aan mijn vloer vastgekleefd, bah. 

Geplaatst:

Ik heb er ook een aantal die verloren zijn, ze liggen hier in de kelder die vrij droog is, alleen ik denk dat ik ze iets te laat binnen heb gelegd en een aantal een graadje vorst hebben gehad in de herfst. Niet echt opgelet en zo'n pompoen zakt ineen en loopt uit en tast de naastliggende aan, ja dat is wat opkuiswerk dat kan ik beamen.

Geplaatst:

Ohja, das niks inderdaad. Ik had dit jaar heel veel uchiki kuripompoenen, maar die werden praktisch allemaal tegelijkertijd niet meer goed. Heb dus heeeeeeeeeeeel veel pompoensoep in korte tijd gegeten. Erg lekker, maar iets meer spreiding is beter.

En ik had nog een pompoen van 2! jaar geleden die is gaan rotten. Dat was ook een vieze bende geworden. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.