Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2017)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vandaag met mijn kinderen een aantal moestuintjes gezaaid, waaronder de Radijs, Spinazie en de Cherrytomaat. Ze vinden het helemaal leuk, maar ik gok dat ik er straks voor verantwoordelijk ben. Gelukkig vind ik dat helemaal niet erg haha

Geplaatst:

Gistermiddag na t werk nog "even" naar de tuin geweest.

Voorgezaaide tuinbonen uitgeplant, water gegeven, compost over bedden verdeeld, mulch van fijngeknipte fijnspartakken aan de blauwe bessen gegeven, fikkie gestookt, tegels gesjouwd, gewied en alweer vergeten om een kruiwagen paardepoep te halen voor op de composthoop (maakt niet uit, komt morgen wel. Of overmorgen)

Nouja, toen was alle werkgerelateerde stress wel weer uit m'n systeem verdwenen. Bovendien was 't tijd voor bier

Geplaatst:

Meewarig gekeken naar mijn eeuwige moesplanten, die helaas niet zo eeuwig waren. Een klein uitlopertje vertoont (nog) wat groen,dus ik hoop dat die het gaat doen. Die voorzien van wat mest. Verder wat vakken opgeruimd. Wanneer je oerprei laat gaan,dan neemt die ook je halve tuin over. Gelukkig lusten de kipjes het ook.

Geplaatst:

NME tuin: doperwtjes water gegeven, restant tuinbonen uitgeplant en afgedekt. Stro om de kardoen en artisjokken weggenomen. Knoflookbedden gewied. Lege bedden nog gewied en vooral veel muur weggehaald. Lastig spul; veel wortels, weinig bovengronds groen. Afval - vooral gras en vogelmuur - naar de opgehokte kippen gebracht.

Huistuin: nog wat planten opgepot die mee moeten naar het nieuwe huis na de zomer: sedum, slangenkruid, hemelsleutel, stokroos.

Huiskas: zaaien van sla, rucola, ijsbergsla, NZ spinazie eigen oogst zaad, hertshoornweegbree omdat ik die kwijt ben geraakt maar zo lekker vond dat ik opnieuw besteld heb. Verspenen van gezaaide paprika's, direct maar in P9 potten, zijn al groot genoeg. Verder zaaien zie topic wat hebben we gezaaid en geplant.

Geplaatst:

De nieuwste plantjes geplant, de rest even toegesproken (haha!) en nog heel even in het zonnetje gezeten. Vind het maar een grauwe dag vandaag hier, jammer hoor in m'n vrije weekend. Maar het is ten minste droog.

Ook heb ik foto's gemaakt voor een update van m'n tuinseizoen. In 10 delen, want voor ik alle foto's er goed in had... nouja, dat is meer iets voor de klaagbank haha

Geplaatst:

De munt verpot, laatste keer prei gezaaid, voorgezaaide peultjes in de tuin gezet, onkruid en bladeren verwijderd, en toen was er ineens een dikke wolkbreuk dus heeeeel erg nat geregend.

Geplaatst:

Superheerlijke pesto gemaakt van ZEVENBLAD gegeten bij de opening van het seizoen in het clubhuis. If you can't beat it , eat it ! Heb helaas geen recept meegekregen.

Geplaatst:

Nog wat zaken gezaaid, onkruid gewied op de tuin, de appelbomen bespoten met een mengsel van groene zeep en spiritus. We hebben namelijk ontzettend last van elzenhaantjes die de bladeren opvreten van onze appelboompjes.

Vanmiddag ook mogen meekijken bij een imker op ons complex die zijn bijenkasten aan het controleren was. ( WAUW! ).

En nog meegeholpen een braakliggende tuin van 150m2 te frezen.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst:

weer spinazie gezaaid, buiten en in de kas, we hadden muizen

opgeruimd, gewied, emmer boerenkool ingevroren, binnenbonen gelegd

Geplaatst:

Een muis gevangen die telkens mijn vers ingezaaide spinazie omploegde en opvrat [graphic content]

20170402_162213.jpg?dl=1

En ook mijn tunnelkas opgebouwd. Daarin een nieuwe poging gedaan om spinazie te zaaien (2 regels)20170401_144622%20%281%29.jpg?dl=1

20170401_144632%20%281%29.jpg?dl=1

Geplaatst:

Een strook verwilderde tuin onder een mispel vrijgemaakt. Ik heb vorig jaar niet zoveel naar de tuin kunnen omzien en dat merk je wel, maar het komt stilaan weer in orde.

Lavendel, oude wijfjes, anemoontjes, twee gewortelde zwarte bessenstekken en een vlinderstruik geplant. Stekken van een braamachtige bes verpot (waren al mooi worteltjes aan het ontwikkelen).

De zaailingen die ik aan het opkweken ben water gegeven en info opgezocht over een tuinorchidee die ik van mijn ma gekregen heb. Blijkt een cypripedium formosanum te zijn en ik moet nog even kijken waar ik die een plek kan geven.

Geplaatst:

Elzenhaantjes verdelgen, foto's maken, nieuwe radijsjes zaaien, zaden meegenomen naar huis, onkruid gewied bij de aardbeien, de hele tuin geschoffeld, gezellig gekletst en gegeten op de tuin.

Een namiddag en begin van de avond goed besteed.

Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Geplaatst:

Gisteren de bestrating in de tuin maar weer eens aangepakt met de HD reiniger.

Dat was alweer twee jaar geleden en ook overduidelijk te zien.

id4FRCe.jpg

kuurHV2.jpg

Vandaag nog wat voegenzand halen om het karwei te kunnen afmaken.

Geplaatst:

De door slakken afgevreten aardbeienplantjes vervangen door verse, en er dan maar direct slakkenkorrels rond gestrooid!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...