CherryCharlie Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Whuuut sneeuw? Dat hebben wij gelukkig niet hier in Enschede. Wel fris trouwens, had de winterjas al opgeborgen eigenlijk maar denk iets te vroeg... Vandaag kaneelbasilicum en peterselie en kaapse zonnedauw gezaaid in de vensterbank. Heel benieuwd hoe die laatste het gaat doen! Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
Indy Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Alle brugmansia's op de veranda gezet, voorzien van compost, en mest. In de "kraamkamer " alles bewatert, en gekeken wat verspeend moet worden. Mijn pootstokje teruggevonden in de tuin
RobO Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 1 kas elders afgebroken en naar de tuin getransporteerd, samen met echtgenote(de aannemer die daar elders aan het werk was vroeg of ik niet even zijn twee-asser wilde lenen, dikke duim was ook een moestuinder, ga m wat mooie stekken geven, )
Johmir Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Twee regels pootuien (centurion) gepoot. Verder 3 bloemkoolplanten uit koude bak uitgeplant in de volle grond.
Carina1966 Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Ik heb mijn frieslanders die opgekomen zijn afgedekt met vliesdoek.Verder heb ik onkruid gewied, koolplantjes in mijn bedden verdeeld.En ik heb gefilmd op de moestuin voor mijn vlog. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
Goldfish Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Met hoofdlamp op anderhalf uur bezig geweest met het besproeien van kale boomspiegels (40x 10 l)., het plaatsen van grafkaarsen onder mijn kersen, en het aanbrengen van fleecedoek of omgekeerde grote 18liter potten om allerlei bloeiend fruit te beschermen. Vrees het ergste ook al krijg ik misschien wat hulp van een aangrenzende brede sloot. Nu maar hopen dat ik geen straf krijg van de vereniging voor het hebben van semi-open vuur (grafkaars action, pot er over heen, omgeven met doorweekte grond..)
Gwen Geplaatst: 19 april 2017 Geplaatst: 19 april 2017 Hi, Hier is misschien net een graadje voorspeld net als afglopen nacht. Afgelopen nacht ging alles goed. Verder aan het eendenverblijf gewerkt. Dat komt dit weekend af als het weer goed blijft. En ik heb veeeel hout en ander materiaal voor de kas gekocht. De auto was flink gevuld, maar alles ging goed. De kuikens hebben in de bench nu plexiglas. Los van dat het heel chique staat is het ook heel praktisch. Gwen
Lavandula Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 Een paar bloemenzaadjes in potgrond gedrukt ( zonnebloem Pacino en Avondzon, Cosmea, en weer wat stokrozen ( want buiten zaaisels opgegeten door slakken). De vorstschade opgenomen en vliesdoek verwijderd.
Erny Geplaatst: 21 april 2017 Geplaatst: 21 april 2017 Hevige strijd geleverd met kweek in opgehoogde bak waar de kruiden heen moeten verhuizen, staan nu te laag en vochtig. In nieuwe bak moeten ze er weer een paar jaar tegen kunnen.Bimi en Brocoletto gezaaid.Met hondje gevoetbald... echt talentje die Zowie. Lekker daar geslapen, wakker geworden met vogelgezang, weer verder geslapen met de blijde gedachte dat er eindelijk geen bouwvakkerslawaai zou zijn vanaf 7 uur 's morgens (zijn thuis al weken de gasleiding aan het vervangen dus trottoirs open, grote pompmachine dag en nacht aan, trilmachines, etc). En toen... werd ik om half 9 wakker omdat de buren hun schuurtje gingen slopen met bijbehorende lawaai. Dus vandaag achter het voormalige schuurtje mijn uit de kluiten gewassen doorfgegroeide "heg" (was het ooit denk ik? Nu zo'n > 5 m hoog) afgezaagd, gesnoeid, geknipt. Kon er mooi bij zo.Te horen gekregen dat mijn prachtige grote Vlier helaas ook weg zal moeten uit veiligheidsredenen. Grote hoofdwortel liep onder het schuurtje (was eigenlijk de fundering) en is nu doorgezaagd en dus is de boom niet veilig meer. Snik....Grasmaaier uit de winterstand en gras gemaaid.Met de hond gevoetbald.Er achter gekomen dat de aannemer vd buren (gaan nieuw huisje neerzetten) een oude huisgenoot van mij is. Wie weet wil ie ook wel met mijn huisje aan de gang... Zonnebloemen en Goudsbloem gezaaid.Duizendbladplantje van Sin Fronteras geplant.En nog van alles tussendoor tot ik én Zowie moe waren.Net vóór de regen thuis.
Mellie Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Opgeruimd, woekerende frambozen ingetoomd, tunnelkasje wat beter bevestigd dan de vorige keer en op hoop van zegen zaailingen buiten gezet. Zo heerlijk lekker in de tuin bezig geweest! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
John Lamers Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Gisteren samen met de buurman de tuin opgeruimd en een beetje uitgevlakt zodat het met 2 weken gevreesd kan worden.in het achterste deel komt de moestuin, ongeveer 200 m2 en in het voorste deel komt een siertuin van ongeveer 300 m2 met verschillende terrassen een vijver en volière.
HuubvG Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Afgelopen week in de vrije natuur wat mooi rechte uitlopers van de hazelaar afgeknipt en klaargelegd in de moestuin als bonenstaken.Vandaag de laatste aardappelen gepoot en wat kweekgras verwijderd.Gisteren een begin gemaakt met voorbereiding voor het plaatsen van een gekregen schuurtje.Tussendoor de compostbakken bijgehouden. Een volle bak kan gaan rijpen, dicht gemaakt met planken ervoor. Nieuwe bak geopend door een koord ervoor weg te halen.
appelvrouw Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Allerlei pepers en paprika`s in een groter potje gezet, zo ook de verschillende kolen. Veel onkruiden voor de kippen geknipt. Van alles van de MTFD nog geplant, kogeldistel, rapunzel. rood zuring enz. Wat plantjes weggegeven o.a. een crosne aan een blije buur, en nogal wat paprikaas aan de andere blije buur. Overal st antoinesla zaailingen uitgestoken en op het slabed gezet. Ik eet er ook al van, wie er St antoine heeft: Laat het in het zaad komen en vanaf het vroege voorjaar gaan je slaatjes vanzelf groeien Kolennetten gezet en de eerste kolen eronder geplaatst. Vingers crossed We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Liekie Geplaatst: 26 april 2017 Geplaatst: 26 april 2017 Bij gebrek aan moestuin maar de zaailingen (sier) voor de nieuwe achtertuin bewonderd. Met afstand vind ik de Perzische slaapboom echt de allerallerallerleukste, dank aan Erny voor het idee om deze boom te zaaien
mkleinman Geplaatst: 30 april 2017 Geplaatst: 30 april 2017 Afgelopen weekend weer een hoop gedaan in de tuin. Bamboestokken geplaatst voor de stoksnijbonen. Die stonden tot vanochtend niet op de planning. Echter bij de Gamma kwam ik een zakje zaden tegen voor een paar centen en die kon ik niet laten liggen. Ook het slot van ons huisje aangepast, daar zit nu weer een fatsoenlijk sleutelslot op. In de kas ook druk bezig geweest. We hebben een nieuwe oppottafel achterin de kas geplaatst. Daarnaast zonnebloemen, knoflook bieslook, basillicum, 3 soorten mais en nog veel meer gezaaid. Daarnaast een heleboel kolenplantjes uitgedeeld en verspeend in grotere potjes. En als belangrijkste; 45 witlofplantjes verspeend naar grotere p9 potten. De kas staat nu goed vol met van alles en nogwat, dat moet allemaal nog uitgeplant worden in de tuin over een paar weken. Weer een geslaagd weekend zo met mooi weer. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
annaelizabeth Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Aan mijn karma gewerkt: 64 slakken deels in de sloot geworpen, deels op het grindpad vermorzeld, 12 munthaantjes op het terras platgetrapt.Ter compensatie een tas vol gekruld blad uit de perzik geknipt.
Erny Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Leuk Liekie, wat een mooie plantjes zijn het he! Ik heb gister nix kunnen doen op de tuin, ondanks de goede planning... Dat kwam namelijk door het volgende...Na de puppycursus is er speelkwartiertje, alle puppys rennen achter elkaar aan, dolle boel.En toen wilde ik een stapje achteruit doen en struikelde over een pup, tweede stap naar achter was ie er nog dus toen ik viel wilde ik die arme pup niet pletten en ben dus heel raar gevallen met een extra holle rug.... Aaaaauuuuwwww daar lag ik... Pijn pijn pijn... Duurde even voordat het een beetje wegtrok en ik weer kon staan... Vond het wel grappig dat de mensen wiens hondjes ik (en Zowie) het leukst vinden degenen waren die bij mij bleven om me bij te staan en te helpen... Uiteindelijk kon ik weer fietsen en zo op de tuin gekomen alwaar ik dus helaas niets heb kunnen doen. Dus ik doe nu ook mee met de rugpijnlijders... Eergisteren de rest van de tomaten verspeend evenals de aubergines.
Toto Geplaatst: 1 mei 2017 Geplaatst: 1 mei 2017 Hier ook eindelijk de tomaten verspeend De pupies zijn je dankbaar erny Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!
RobO Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 van alles verspeend, bieten uitgeplant onder doekknolselder uitgeplantvenkel uitgeplantsnijbonen voorgezaaid, experimentje
Indy Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Voornamelijk wat kleine ongenode onkruidjes en grasjes verwijderd uit de kruidentuin. Tegels gestapeld,die nog in de weg stonden,bonenstokken gezet,koffiedik voor de veranda gestrooid,tegen de naakstslakken die daaronder weg komen.
Wortel Geplaatst: 2 mei 2017 Geplaatst: 2 mei 2017 Rode biet en rucola verspeend (kwam te laat achter dat je bietjes beter ter plekke kunt zaaien) . Onkruid in de kas getrokken en tomaten in de vensterbank gediefd.
Gwen Geplaatst: 3 mei 2017 Geplaatst: 3 mei 2017 Hi, Met mijn nieuw gekochte speeltje (decoupeerzaag) heb ik schuttingplanken in drieen gezaagd om daar boeiraamlijsten van te maken. Tussen 2 schuttingplankdelen komt een lat van 4.5 mm. De lijst komt zo'n 2 cm over het glas heen zodat ik flink wat ruimte heb om de lijst op de rand van een koude bak te kunnen leggen. Het wordt een behoorlijk zwaar geheel aangezien ik de ruit zonder lijst al bijna niet kan tillen. Maar daarmee is het zaakje wel redelijk stormbestendig en dat is een fijn vooruitzicht. De meeste broeiramen missen een hoek. Om de ramen weer mooi rechthoek te krijgen snijd ik met een glassnijder een reepje eraf. Dat is de makkelijkste manier om een strak geheel te krijgen. Voor 3 ramen heb ik 8 schuttingplanken in dieen nodig, dus dat is wel even wat werk en fijn dat het nu met een decoupeerzaag kan. Dan schiet het flink op. Het uitmeten en uittekenen is meer werk dan het zagen zelf. Als er behoefte aan een apart topic hiervoor is dan hoor ik dat graag en dan maak ik die. Verder heb ik sbijbiet en bloemen geoogst tot het te donker werd en ging dat naar het restaurant. Daar waren ze weer heel blij mee. Ook heb ik de afgelopen dagen verder aan het eendenverblijf gewerkt. De deur voor het nachthok heb ik in elkaar gezet en een eerste laag beits gegeven. Als het van de week weer flink wat uren droog wordt krijgt de deur een tweede laag en gaan de onderdelen voor de broeiraamlijsten ook in de beits. Ik hoop dat vanaf morgen een deel van de betegeling eruit kan zodat ik kas en aardbeienstellages uit kan meten en kan gaan boren en palen in de grond doen. Dan hopelijk van het weekend flink voort maken met alles opbouwen en in elkaar zetten. Alles gaat bout- moer vast van de stellages en de kas wordt deels geschroefd. Kortom, druk bezig en ik vind het geweldig om te doen Gwen
Mellie Geplaatst: 3 mei 2017 Geplaatst: 3 mei 2017 Dat heidense onkruid.... ik zal je krijgen! Mijn gevecht van vandaag tegen heel veel soorten onkruid en naaktslakken.
Aanbevolen berichten