Jenneke Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Het blijft een moeilijk iets blijkbaar voor sommige mensen om zich aan afspraken te houden. Natuurlijk kan het eens gebeuren dat je even geen tijd hebt om naar een postkantoor te gaan, die zijn nu eenmaal niet bij iedereen om de hoek.Maar dan geen berichtje sturen dat gaat er bij mij niet in. Zeker mensen met een smartphone, dat kost je hooguit een minuut. Ik ben nog ouderwets en moet er de pc voor opstarten, maar ook dan is het binnen 5 minuten gepiept. Dan ga je een keer 5 minuten later naar bed of zo.Maar bij iedere ronde waar ik aan meegedaan heb gebeurt het toch weer dat mensen de envelop dagen of soms zelfs weken langer de envelop houden dan de afspraak is. Is er iets aan te doen, moeilijk denk ik. Ja je kunt mensen die het te gek maken uitsluiten, maar dan is er toch wel weer iemand anders die de fout in gaat. Het gaat al beter nu mensen elkaar eerst een pb moeten sturen voordat de envelop verstuurd wordt. Zodat zeker is dat de ontvanger de envelop nog wil en thuis is, niet op vakantie, of verhuist is, of niets meer op het forum doet.Ik weet niet of het nou wel zoveel nut heeft om de envelop in regio's op te delen, het lijkt zo handig dat mensen de envelop kunnen gaan brengen of halen. Maar ik heb de indruk dat de envelop in de praktijk toch meestal op de post gaat. En deelnemers die zitten te wachten op de envelop, hou ook HQ op de hoogte als er vertraging lijkt te gaan optreden. Quote
Tanja65 Geplaatst: 11 mei 2017 Geplaatst: 11 mei 2017 Loes, dankjewel voor je reactie. Mijn voorstel is niet zozeer een nieuw systeem, dat was een onhandige formulering, als wel een aanvulling op het bestaande. Namelijk dat mensen waar de enveloppe lang blijft liggen (zeg niet in vijf dagen doorgestuurd), in de volgende ronde achteraan gezet worden (en wel op volgorde van hoe lang 'over tijd'). Mij lijkt dat redelijk, en ook motiverend om de enveloppe snel door te sturen, het werkt nou eenmaal zo dat wij mensen meer geneigd zijn er een schepje bovenop te doen als er positieve of negatieve consequenties op ons gedrag volgen. Wat misschien ook de doorstroomtijd zou bevorderen, is als niet degene die de enveloppe doorstuurt een PB moet zenden aan degene na hem, of die nog mee wil doen, en dan afwachten of hij reageert (met de dagen die dat kost), maar omgekeerd. Dat degene voor wie de enveloppe is bestemd (te zien in de lijst) alvast een PB met adres stuurt aan degene voor hem, zodat de enveloppe direct door kan als die er is. Het scheelt misschien maar telkens een paar dagen, maar acht keer drie dagen is wel in totaal ruim drie weken. Wat de starttijd betreft geloof ik direct dat nog eerder starten niet gaat werken omdat we nog in winterslaap zitten. Wat wellicht wel zou kunnen werken, is wat kortere tijd tussen ronde 1 en 2 laten zitten, zodat die meteen van start kan als de eerste ronde voorbij is. Dan kun je de zaadjes van ronde 2 nog dit seizoen zaaien. En wellicht, maar dat is misschien heel veel meer werk, ook de volgorde husselen in ronde 2 (de vlop gaat toch meestal al met de post, en dan maken regio's niet meer uit), en zij-instromers zoals ik niet helemaal achteraan zetten, maar juist vooraan of middenin. Natuurlijk is het mijn eigen schuld dat ik niet met ronde 1 mee heb gedaan. Maar doordat ik dan in ronde 2 achteraan gezet word, heb ik netto dit seizoen niet veel meer aan de enveloppe, doordat ik hem pas zo laat krijg dat het zaaiseizoen al vrijwel over is. Gewoon wat gedachtes, niet bedoeld dat je het zo 'moet' doen. Ik waardeer enorm alle inzet van degenen die dit allemaal organiseren! En jullie hebben de ervaring, ik kijk en bedenk maar van de zijlijn. Hulde! Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Nedlets Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Ik merkte dit ook al op na ronde 1, toen en nu was ik weer als laatste. In de huidige envelope zit niks interessants wat ik nu nog kan zaaien helaas. Het is heel jammer dat je als laatste in de lijst gewoon te laat bent met zaaien. Ik vind het eerlijk gezegd ook niet kunnen dat een enveloppe ergens dagen lang ligt. Iedereen wilt hem snel hebben, stuur hem zelf dan ook snel door. Maar goed, ik begrijp ook heel goed dat er situaties voor kunnen doen waardoor iemand niet in staat is of moeilijker in staat is een enveloppe te posten. Al ben ik wel van mening, waar een wil is is een weg. Maar goed, je kan met dit soort kwesties niet voor andere mensen beslissen en oordelen. Ik weet wel dat ronde 3 in het najaar, hopelijk nog iets bij zit voor volgend seizoen wat dan nog kiemkrachtig is. Daar ik in het zuidelijkste puntje woon ben ik bang dat ik vaak/ altijd als laatste aan de beurt ben. En het continue heel erg krap wordt. Het initiatief is leuk, maar ik heb er niet veel aan als ik zaad krijg dat ik volgend jaar pas kan gebruiken - hopelijk dat het dan nog kiemkrachtig is. Quote
Thijs206 Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Enveloppe C is hier woensdag aangekomen. Klopt het dat ik hem hier hou tot het najaar?Is er al een soort van idee wanneer ronde 3 ongeveer gaat starten? Edit: Goed lezen is ook een vak Zie net dat de derde ronde in september start, dan ben ik zeker op tijd terug van vakantie m de enveloppe weer op pad te sturen. Quote
Wortel Geplaatst: 12 mei 2017 Geplaatst: 12 mei 2017 Het is inderdaad de bedoeling dat de laatste ontvangers de vlop tot september bewaren. Quote
Nathanya Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 Goedemorgen allen, Vlop B is hier donderdag binnengekomen en gaat zsm door. Quote
loes Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 Gewoon wat gedachtes, niet bedoeld dat je het zo 'moet' doen. Ik waardeer enorm alle inzet van degenen die dit allemaal organiseren! En jullie hebben de ervaring, ik kijk en bedenk maar van de zijlijn. Hulde!Feedback wordt ook zeker gewaardeerd. De envelop is immers van ons allemaal.Volgende ronde wordt er gehusseld en daarna zal er een evluatie plaats vinden voor het nieuwe seizoen.Ik merkte dit ook al op na ronde 1, toen en nu was ik weer als laatste. In de huidige envelope zit niks interessants wat ik nu nog kan zaaien helaas. Het is heel jammer dat je als laatste in de lijst gewoon te laat bent met zaaien. wel wat leuke dingen gevonden voor volgend jaar?Maar zaai je nu echt al niets meer? Voor mijn gevoel is Het seizoen net begonnen, zelf heb ik nog vanalles klaar liggen om te zaaien. Daar ik in het zuidelijkste puntje woon ben ik bang dat ik vaak/ altijd als laatste aan de beurt ben. En het continue heel erg krap wordt. Het initiatief is leuk, maar ik heb er niet veel aan als ik zaad krijg dat ik volgend jaar pas kan gebruiken - hopelijk dat het dan nog kiemkrachtig is.Dat je in het zuidelijkste puntje woont heeft er helemaal niets mee te maken dat je als laatste staat. Ik heb het idee dat je laaatste als een soort straf ervaart? Dat is het zeker niet. Het is gewoon toeval, iemand moet de laatste zijn. De meeste zaden zijn langer dan een jaar kiemkrachtig, dat zou geen probleem moeten zijn. de inhoud hangt af van de deelnemers, daar heeft de organisatie geen invloed op. Quote
Nedlets Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 Een mooie uitgebreide reactie loes! Ik ervaar het zeker niet als straf hoor, het is alleen jammer. Zo zaten er wat interessante tomaten bij, daar is het nu toch wel wat laat voor (en natuurlijk ook plaatsgebrek haha). De eerste envelop was echt bommetje vol, en daar zat vanalles leuks tussen. Ook al meerdere van gezaaid. Het initiatief is super, begrijp me niet verkeerd. Je ziet soorten die je normaal niet snel zou kopen of veel verschillende soorten etc. En dat voor een paar euro van het verzenden. Wat ik wel bedoel te zeggen is dat ondanks het initiatief heel goed is, de uitvoering voor sommige deelnemers niet super is. Ik weet ook niet of je het veel beter vorm gegeven krijgt. Quote
Nathanya Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 Vlop B gaat vandaag naar Tanja65 met T&T 3SOPKX2867994 Quote
loes Geplaatst: 13 mei 2017 Geplaatst: 13 mei 2017 Vergeleken met eerdere jaren gaat het nu eigenlijk best goed (even afkloppen). En alle eer voor wortel, ik ben zelf een tijdje uit de running geweest. Kom net weer om de hoek kijken om haar te ondersteunen bij de organisatie. Quote
Tanja65 Geplaatst: 16 mei 2017 Geplaatst: 16 mei 2017 Ja, vandaag kwam ie aan! Jippie! Aangezien ik de laatste van deze ronde ben, zal ik hem netjes bewaren tot de volgende ronde. Ik zal alvast de zaadjes THT 2017 die vroeg in het seizoen moeten er uIt halen, dat ruimt weer op voor nieuwe dingen. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Spitskool Geplaatst: 25 mei 2017 Geplaatst: 25 mei 2017 Ronde 1 en ronde 2 waren voor mij erg geslaagd. Ik ben erg blij met de zaadjes die ik daar uit heb kunnen halen en ook content met de zaadjes die ik weg heb kunnen geven. Ronde 3 sla ik even over, volgend seizoen doe ik geheid weer mee. Dank voor de organisatie! Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Ralf63 Geplaatst: 1 juli 2017 Geplaatst: 1 juli 2017 Helaas moet ik er mee stoppen, uitleg staat op mijn eigen draadje... Quote Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
japie101 Geplaatst: 28 juli 2017 Geplaatst: 28 juli 2017 Ik doe ook graag weer mee met de volgende ronde. Quote als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan
SamanthaP Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Ik doe toch graag weer mee. Nieuwe gripzakjes zijn binnen, dus we kunnen ff vooruit Quote
bloemenkoningin Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Ik doe graag mee voor de volgende ronde. Zaden beginnen te drogen in de tuin Quote
Nasuada Geplaatst: 11 augustus 2017 Geplaatst: 11 augustus 2017 Ik doe ook graag weer mee. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
AnnVisse Geplaatst: 14 augustus 2017 Geplaatst: 14 augustus 2017 Ik zou ook graag meedoen deze ronde Quote Stil aanwezig... Informatie opzuigend.
Zadenenvelop HQ Geplaatst: 18 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2017 De eikels vallen massaal van de bomen, de vakanties zijn voor velen bijna aan hun einde. Oftewel, tijd voor een nieuwe ronde!!Voor diegene die dit jaar nog niet hebben meegedaan, graag opgeven volgens post 1: Opgeven voor de nieuwe ronde van een envelop voor 27 augustus via PB aan Zadenenvelop HQ: vermeld je naam, adres, telefoonnummer en emailadres. Quote Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018
Tanja65 Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 In de startblokken... wanneer beginnen we (ik heb een vlop)? Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Zadenenvelop HQ Geplaatst: 2 september 2017 Auteur Geplaatst: 2 september 2017 Iets later dan gepland staat de lijst in de eerste post weer klaar. De ronde mag direct gestart worden Veel plezier allemaal en maak er een mooie snelle ronde van met leuke verassingen aan zaden Quote Begonnen met moestuinieren en zin om zaadjes te ruilen? Doe mee met de Zadenenvelop 2018
japie101 Geplaatst: 2 september 2017 Geplaatst: 2 september 2017 Iets later dan gepland staat de lijst in de eerste post weer klaar. De ronde mag direct gestart worden Veel plezier allemaal en maak er een mooie snelle ronde van met leuke verassingen aan zaden Ik heb je zojuist een PB gestuurd Quote als het niet kan zoals het moet, dan moet het zo als het kan
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 3 september 2017 Geplaatst: 3 september 2017 Yesss zin in de herftronde Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Nedlets Geplaatst: 5 september 2017 Geplaatst: 5 september 2017 Start gemist, excuus. Volgende op de lijst bericht gestuurd. Quote
SamanthaP Geplaatst: 7 september 2017 Geplaatst: 7 september 2017 Leuk dat we weer beginnen! Ik wacht nog op de envelop, zodra die binnen is gaat ie door naar de volgende Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.