Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2017: tomaat Noire de Crimée

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij gaan ook maar weer eens een poging wagen. Buiten, dus dat zal wel in Phytophthora uitlopen, maar gewoon lekker proberen.

In welke categorie zou het trouwens vallen als je ze een lichtdoorlatende 'paraplu' geeft, zodat ze droger blijven?

~ Vita rosa est ~
Geplaatst:

Het is nog steeds mogelijk om je op te geven voor de wedstrijd. Zaden zijn er nog genoeg en er is nog volop tijd.

Stuur een PB met je adresgegevens naar HuubvG en vermeld daarin tevens of je binnen (in de kas) of buiten (met evt afdakje) of beide wilt gaan telen.

Geplaatst:
Wanneer gaat de wedstrijd eigenlijk van start? (of wanneer worden de zaden verstuurd?)

Oeps... vragen naar de overbekende weg? Lees je niet even #1 van dit topic mee? Daar staan alle antwoorden. Ook in je persoonlijke antwoord van mij staat wanneer ik ga verzenden... Beetje ongeduldig zeker? Goed teken!

Op dit moment ben ik druk aan het inpakken. Deelnemers kunnen in de loop van de komende week de zaden verwachten!

Nieuwe deelnemers krijgen hun zaden direct na aanmeldingsprocedure toegestuurd.

De hele maand maart kan er gezaaid worden, dan is het nog steeds vroeg genoeg.

Geplaatst:

Vandaag heb ik aan alle deelnemers de zaden opgestuurd. Dus binnen een paar dagen zullen ze in Nederland wel binnen zijn. Naar het buitenland kan wat langer duren.

Wanneer je de zaden ontvangen hebt, mag je gerust beginnen met zaaien als je dat wilt. We kunnen toch niet controleren of je kunt/wilt wachten tot het echt maart is, wanneer de wedstrijd pas officieel begint.

Het zou wel leuk zijn als je wilt wachten tot ook de zaden in België*, Frankrijk* en Duitsland* bij de deelnemers aldaar binnen zijn. Zelf wacht ik wel zolang, zelfs nog langer, ik ga pas half maart beginnen met zaaien. Het lijkt me dan nog vroeg genoeg.

Vandaar dat we er niet op gaan letten of je alvast begint.

Voor allen: veel plezier met de teelt en geluk met de zwaarste tomaat noire de crimée!

* graag even hier melden als je de zaden ontvangen hebt

NB: lees je dit nu pas? Meedoen? Het kan nog steeds. Ook later inhaken kan prima, het seizoen voor de teelt van tomaten is nog lang genoeg.

Geplaatst:

Ga ik tóch maar meedoen. Eigenlijk geen tijd voor, maar ik zie wel. 1 plant Binnenteelt, 1 plant buitenteelt.

Geplaatst:

Huub, omdat je ernaar vroeg: zojuist heb ik de zaden in goede staat ontvangen.

En gelijk een paar gezaaid: alléén een kiemtest, echte zaai pas rondom 1 april.

En, als ik toch idioot vroeg zou zaaien (niet dus), dan zou ik toch een klein weekje wachten, om buitenlanders gelijke kansen te geven

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Hoeft niet echt hoor Henk, in Nederland geloof ik het wel dat ze deze week arriveren. PB hoeft ook niet.

Wel ben ik benieuwd wanneer de zaden in België en Duitsland aankomen. Deze deelnemers mogen het hier in het topic wel melden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...