Nicolette Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 weet je zeker dat je bij deze vereniging wil tuinieren? Want het er zo'n sfeer heerst zou ik persoonlijk kijken naar een andere vereniging. Laat me raden.. ze hebben vast geen wachtlijst.Sterkte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
helena Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Geloof ook niet dat ik zou blijven, lijkt me erg moeilijk je eigen dingetjes te doen, ze aan het lachen krijgen net zo lastig. Zijn eigenwijze mannetjes. Krijg je oogst met nasmaak .Van mij ook sterkte mamabeer, je zal niet in een dichtbevolkt gebied wonen? anders hadden deze lui al wel anders leren kijken, andere keuze heb je waarschijnlijk niet? Knap als je het daar voor jezelf nog leuk weet te krijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Poeh, als je wegloopt, verandert er nooit niks. Dat soort mannetjes zijn net ouwe wijven. MAAR... als je gewoon kwaliteit neerzet, is de gein snel weg. Gewoon je ding doen. Je hebt geen goedkeuring nodig van een ander, al is het wel leuk als het wat soepeler ging. Maar ik weet zeker dat een jonge, onervaren man ook net zo in de zeik genomen kan worden. Nieuwelingen in een oude, bestaande groep (hoe lullig ook) moeten zich vaak eerst bewijzen... Beetje humor, volharding, beetje sociaal slijmen (ooohh, wat heeft u mooie bloemkolen), en de knelpunten benoemen (geen ervaring, zwanger)... en nog even en ze staan in de rij om je ergens mee te helpen... dat zijn ze onderling ook gewend... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
mamabeer Posted July 12, 2011 Author Share Posted July 12, 2011 Ik heb geen andere keus in de buurt, maar wil ook geen andere keus eigenlijk. Ben verliefd op mn land dus zal het er mee moeten doen. Ik probeer gewoon te gaan als de rest er niet is...smiddags en zondags zijn goede tijden weet ik inmiddels. Daarnaast 2 vriendinnen weten over te halen om me even te helpen...zal die zuurpruimen eens een poepie girlpower laten ruiken....ik heb straks gewoon de mooiste tuin van allemaal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 You go girl! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Super instelling Mamabeer , Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Geweldig Mooi dat je je niet letterlijk uit t veld laat slaan door die ouwe knakkers GirlpoweRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 (edited) Genoeg steun hier voor jou Mamabeer! Op mijn eerste moestuin waren er ook van die kereltjes..ze hadden ooit tegen mijn broer gezegd -toen deze voor mijn tuin zorgde in de vakantie- dat de wortels klaar waren en eruit moesten.Wist mijn broer veel, hij heeft alles eruit gehaald en op het vloertje van ons (warme) moestuinhuisje gelegd..je begrijpt hoe ze eruit zagen na drie weken Jasmin schrijft: Dat soort mannetjes zijn net ouwe wijven..ben ik niet met je eens Jasmin, dat soort mannetjes zijn VEEL ERGER dan oude wijven... Edited July 12, 2011 by Guest Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 There you have a point! Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Margareth Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Misschien zijn de mannetjes je wel aan t uit proberen.... wat pubers ook doen bij een nieuwe leraar... ff kijken wat voor vlees ze in de kuip hebben.. zie t als een test en vat vooral niets persoonlijk op, tenslotte kennen ze je (nog) niet en zegt dat soort gedrag meer over hen dan over jou... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Conclusie: je zult alles in de strijd moeten gooien om die minne mannetjes (MM) voor je te winnen. Wees vrolijk, zing desnoods als er een MM in de buurt is.Mopper nooit over de foute adviezen van een MM tegen een andere MMWrijf veel over je zwangere buik, mocht er nog niet zoveel buik zijn, steek de buik flink naar voren.Mompel af en toe wat over hoe jammer het is dat je opa je geen advies meer kan geven, het was zo'n wijze man....Prijs de tuinen van de MM de hemel in.(af en toe een bruin stuk been laten zien gaat misschien een tikkie te ver) Het nadeel van bovenstaande is dat je een tikkeltje misselijk wordt van jezelf maar dat kan natuurlijk ook de zwangerschap zijn.Sterkte meis! Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 12, 2011 Share Posted July 12, 2011 Ha, ha... ik sprak er vandaag één... onderwerp was spitten... ik zei dat ik overwoog om volgend jaar niet te spitten... Hij kon zijn zin niet meer inslikken... een echte tuinier spit, en als je niet spit ben je geen echte... Maar ach... ik legde uit dat ik het hele seizoen al bezig ben het onkruid weer direct onder te hakselen, en als ik ga spitten dat ik dan die struktuur ga verstoren... maar dat ik wel afwacht om te kijken hoe het verder gaat uitpakken... Maar wij hebben wel meer vrouwen hier, genoeg... dus het is geen man-vrouw tegenstelling op ons terrein. Einde van het liedje was dat hij de band van mijn fiets wou plakken. Heb ik uitgesteld tot later van de week. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marieke Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 heerlijk Bonnie, lach me slap hier.. Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★ Link to comment Share on other sites More sharing options...
suikerbuikje Posted July 18, 2011 Share Posted July 18, 2011 Jemig, wat een verhaal zeg! Ik vind het heel dapper dat je gewoon doorzet hoor! Laat je niet kennen, oude mannetjes zijn soms net 'ouwe wijven'. Ik denk dat ze wel bij draaien als ze een beetje gewend zijn aan het idee van een jonge blom in hun midden. Net als jij ben ik 1 van de weinige dames-tuinierders op onze tuinen en zijn het voornamelijk oudere mannen die hier 1, 2 of zelfs 4 tuinen hebben. Maar in plaats vam de spot die jou ten deel valt zijn ze hier meer van 'oh kijk eens wat schattig, het meisje wil tuinieren, heb je hulp nodig?". Hartstikke sexistisch eigenlijk maar ik laat het me lekker een beetje aanleunen, glimlach nog eens lief en neem vervolgens weer een aantal snijboonplantjes, komkommer of doosje eieren (er hebben er hier ook veel een kippenhok) in ontvangst. Dat werpt zijn vruchten af want ook bij mij stond het onkruid zo ongeveer tot over m'n orden entoen ik drie dagen na het accepteren van het tuintje helemaal klaar voor de strijd tegen het onkruid op de tuin kwam was het merendeel door bereidwillige mannen al weggehaald. Groetjes, ik blijf je verhaal volgen!Angelique Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted July 19, 2011 Share Posted July 19, 2011 wow Angelique, zo kan het dus ook! dat klinkt als echt boffen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted July 20, 2011 Share Posted July 20, 2011 Ik heb geen andere keus in de buurt, maar wil ook geen andere keus eigenlijk. Ben verliefd op mn land dus zal het er mee moeten doen. Ik probeer gewoon te gaan als de rest er niet is...smiddags en zondags zijn goede tijden weet ik inmiddels. Hier is het precies hetzelfde, allemaal oude mannen en een enkele vrouw.Klopt ze zijn er meestal 's middags niet en op zaterdag/zondag al helemaal niet.Meestal ga ik dus op die momenten, houden ze je ook niet van je werk af met hun gezeur, het zijn net roddel tantes, tjonge wat kunnen ze zeuren Toen ik in 2009 begon met mijn stukje waren ze allen verbaast dat ik zoveel doorzettingsvermogen had om de tuin glad te krijgen.Ze hadden op een gegeven moment wel in de gaten, dat ze mij niets konden leren, omdat ik al jaren in mijn eigen tuin moestuinierde.Ze weten zogenaamd alles beter, maar dat heb ik snel afgestraft. Dus meid laat je niet afschrikken door de heren, go for it girl.Wel kalm aan doen hoor.Denk aan "kleintje'T is dat je zover weg woont anders was ik graag komen helpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Lachen... hier hetzelfde: de mannetjes werken voornamelijk in de ochtend, door de week... hoe zouden ze dat met elkaar hebben afgesproken (landelijk?) Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Lachen... hier hetzelfde: de mannetjes werken voornamelijk in de ochtend, door de week... hoe zouden ze dat met elkaar hebben afgesproken (landelijk?) Logies toch? Ze worden door moeder de vrouw de deur uitgewerkt..die wil rustig boenen...of kwekken met de buuf. Verder wil ze de groenten voor de avond al in huis hebben...je moet psvr nog doppen, schillen, wassen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Ik hoorde gisteren van iemand hier op t complex dat als de vrouwen meehelpen in de moestuin, het stukje er dan veel netter bij ligt dan wanneer de man alleen t werk doet Quote Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted July 21, 2011 Share Posted July 21, 2011 Ik hoorde gisteren van iemand hier op t complex dat als de vrouwen meehelpen in de moestuin, het stukje er dan veel netter bij ligt dan wanneer de man alleen t werk doet Er wordt ook vaak gedacht dat boomkweker een echt mannen-beroep is. Maar er lopen meer vrouwen rond dan je denkt. Ook voor het zware werk. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
mamabeer Posted June 17, 2013 Author Share Posted June 17, 2013 Hallo allemaal, Ik ben er (eindelijk) weer! Ik heb geen idee of de mensen die toen gereageerd hebben bij me er nu nog zijn (of nog weten wie ik ben) maar voor de vorm toch even een kleine update: Mijn zwangerschap is flink fout gegaan want ik ben erg ziek geworden, heb een maand in het ziekenhuis gelegen en mijn kleine meisje is 2 maanden te vroeg geboren. Ze woog bij geboorte nog geen 1,5 kg maar heeft inmiddels alle achterstanden weggewerkt en is een van gezondheid blakende mooie meid die hard op weg is naar haar 2e verjaardag. Voor zover we nu kunnen zien zijn er geen blijvende gevolgen van de vroeggeboorte.....ik daarintegen heb 1,5 jaar nodig gehad om weer terug bij de levende te komen.....heb nu nog de conditie van een dood paard.....de flexibiliteit van een bejaarde en als ik zou oud zou zijn als ik me voelde dan had ik allang dood en begraven moeten zijn maar ik kan weer/mag weer en wil weer tuinieren! Ik heb op mijn tuin een nieuwe buurman die ontzettend lief voor me is, mijn tuin de afgelopen jaren netjes heeft weten te houden en het voor me heeft opgenomen bij al die zuurpruimen....hij is nu ook niet meer zo geliefd heb ik me laten vertellen maar bij mij kan hij nooit meer stuk! En ik ben dus vorige maand dan toch eindelijk begonnen met tuinieren....3rd time's a charme!...ik kan nog niet veel...ben gauw moe en ben heel veel kracht kwijt (moet dus steeds mn lief vragen om even te helpen) maar ik ben aan de slag en daarmee zo blij als een kind! Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat niks het zal doen en dat dit voornamelijk een leerjaar zal zijn van hoe ik dingen beter niet kan doen...maar ik ben ermee bezig en daarom ben zo blij als een kind! Deze site gelukkig ook weer terug gevonden (mn inloggegevens gelukkig herinnerd) dus nu kan het helemaal niet meer stuk! Ik ga nog gauw even neuzen hier en daar en dan weer snel naar de tuin want het werk daar is nooit klaar. groetjesmamabeer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 welkom terug mamabeer, fijn dat je er weer bent, dat er mensen zijn die je helpen en ik hoop dat het met je gezondheid ook weer helemaal goed komt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Katja1604 Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Jeetje, wat een verhaal!Welkom(terug). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Welkom terug! Rustig aan beginnen en veel plezier. Alles gaat nu vast beter omdat je meer ervaring hebt en anders heb je nu meer contacten om het te achterhalen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted June 17, 2013 Share Posted June 17, 2013 Hallo mamabeer Paula, fijn dat je er weer bent. Ik was begonnen met deze draad lezen en vroeg me af hoe het met je kindje was gegaan en je enorme volkstuin.... Gelukkig is je kind gezond!! En nou jij weer Maar dat gaat vast goedkomen. Fijn dat je een sympatieke buurman hebt gekregen, dat is een enorme hulp in zo'n vaste club mensen, die jou niet zo zien zitten. Samen staan jullie sterk! Ik hoop dat je heel snel weer je energie terugkrijgt. Dat is wel een enorme omschakeling, want ik las hoe graag je vooruit wilde (maar niet zo goed kon) en dan die ziektegeschiedenis er achter aan... Sterkte! Geniet van alles wat je tuin je geeft. Ik ben hier mijn eerste serieuze jaar ingegaan (en pas sinds deze lente lid) en heb al heel wat tegenslagen gehad in de vorm van niet opkomen van zaaigoed en na het opkomen verpieteren van zaailingen zonder dat ik de oorzaak kon vinden. Het forum is een goede steun en een heerlijke encyclopedie, het heeft me al heel wat frustratie gescheeld. Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts