jootje Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Even geleden geoogst, laten drogen, nachtje vriezer, en nu in pot! De lichte zijn citroenboontjes ( met dank aan RobO) en de rode zijn cranberry's. Ik vind ze leuk en lekker. Ook lekker dat je ze gewoon op deze manier bewaren kan. Volgend seizoen weer wat andere droogboontjes uitproberen. Als iemand nog tips heeft voor een niet al te grote droogboon? Quote
Kibas Geplaatst: 1 november 2014 Geplaatst: 1 november 2014 Wat heb je veel cranberries geoogst! Quote
Piroska Geplaatst: 4 november 2014 Geplaatst: 4 november 2014 Nieuw-Zeelandse spinazie: Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 6 november 2014 Geplaatst: 6 november 2014 Krijg oma en moeder te eten vandaag. Mooie gelegenheid om de oogst eruit te halen. Na ze te sorteren nog ff 3 uitjes weer terug gepland, die waren toch echt iets te vroeg. Hopelijk redden ze het nog. :$ Paarse wortelen en witte wortelen (zaden geoogst van een gewone oranje en laten groeien)Uien, ook uit zaad.Aardappelen die ik van het voorjaar kocht, omdat ze Malta in de naam hadden (waar ik nu bijna heen ga) Een kleintje gepoot en dit is de volledige oogst ervan. Mja, altijd nog winst, haha! Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Leon001 Geplaatst: 17 november 2014 Geplaatst: 17 november 2014 Heerlijk al die cranberries en die wortels zien er ook goed uit! Quote Op zoek naar ICT banen?
Maarten Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Raapjes en raapstelen. Lekker stamppotje vanavond. Quote
geertlaurent Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 2 kleine witte kolen geoogst, meer moet dat voor mij niet zijn Quote
geedee Geplaatst: 1 december 2014 Geplaatst: 1 december 2014 Voor de zekerheid alle (deels) gekleurde paprika's uit kas geoogst voordat de vorst té wordt: Quote
thea Geplaatst: 2 december 2014 Geplaatst: 2 december 2014 ziet er goed uit. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Piroska Geplaatst: 4 december 2014 Geplaatst: 4 december 2014 Vandaag geoogst: Nieuw Zeelandse spinazie, wat spruitjes, 2 paprika;s diverse pepers en een paar oesterzwammen die hier elk jaar in de kippentuin op de vlier groeien. ( het waren er meer, ik had er al van gesnoept voor ik de foto nam) Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
jootje Geplaatst: 5 december 2014 Geplaatst: 5 december 2014 Wat een lekkere kleurrijke oogst nog, Piroska! Quote
HuubvG Geplaatst: 6 december 2014 Geplaatst: 6 december 2014 Bij het kleinste blad beginnen: bonenkruid, veldsla, L selderie, mosterdblad, citroenmelisse, ananassalie, hh weegbree, NZ spinazie. Pepers poinsettia van Erny om mee te koken met de pasta en marbles van mijn eigen Vreeken's zaden om met de groente/kruiden mee te roerbakken en op te eten. Vergeten knoflook en olifantknoflook. Twee meloenperen om te bewaren, heb ze boven in een koude slkmr geplukt en mogen nog narijpen in de warmte beneden bij het raam (weet niet of dat laatste helpt). Quote
HuubvG Geplaatst: 7 december 2014 Geplaatst: 7 december 2014 Ruim drie kwartier later...en vijf minuten daarvoor... Quote
Deborah Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Verse framboos. Quote Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Johmir Geplaatst: 8 december 2014 Geplaatst: 8 december 2014 Een paar mooie preien voor de preisoep. Smaakte lekker! Quote
Piroska Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 raapsteeltjes en veldsla Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Erny Geplaatst: 10 februari 2015 Geplaatst: 10 februari 2015 Goed hoor, het eerste groen. Uit de kas? Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 maart 2015 Auteur Geplaatst: 2 maart 2015 Beetje voos, maar er staan nog hele mooie... raapjes? in een veld waar de varkens hebben gelopen. We gaan dit veld met rust laten de komende maanden, dan gaan al die kool-achtigen bloeien en kunnen we de zaden weer ergens anders zaaien. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
sluipwesp Geplaatst: 26 maart 2015 Geplaatst: 26 maart 2015 Bloemkool, radijs en Turkse spinazie geoogst uit de kas. Quote
sluipwesp Geplaatst: 26 maart 2015 Geplaatst: 26 maart 2015 Nee, dit is geen verwarmde kas. De bloemkool en de spinazie zijn al ruim voor de winter gezaaid en de radijzen zijn van half februari. Door de zachte winter groeien ze ook sneller. Normaal zou de bloemkool pas eind april goed zijn. Quote
jootje Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Vet stoere oogst heb ik. Al vier seizoenen probeer ik witlof te telen. Maar wil niet lukken....tot nu! Had een bak in de garage gezet met witlof wortels, zo van, dit is de laaatste keer. Kan er moeilijk bij, maar toch een poos geleden gekeken, leek nog nergens naar. Eigenlijk een beetje vergeten, tot manlief zijn autootje gisteren uit de garage ging halen. Daar achter stond die pot dus die moest er uit, dacht nog, dan haal ik hem gelijk leeg! Maar tot mijn verbazing had ik witlofjes! Vind het zo gaaf! 22 stuks, groot en klein. Helemaal vanzelluf! Drie maal raden wat we vanavond eten! Quote
AnneB Geplaatst: 30 maart 2015 Geplaatst: 30 maart 2015 Prachtig Jootje! Quote Home is where the harvest is.
Johmir Geplaatst: 4 april 2015 Geplaatst: 4 april 2015 Geen foto's helaas, maar vanavond de eerste 2 radijsjes van 2015 geoogst uit de koude bak. Gezaaid op 10 februari! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.