fre3ke Geplaatst: 31 mei 2022 Geplaatst: 31 mei 2022 Bij brandnetel moet je eigenlijk alleen de bovenste vier blaadjes plukken. En dan smaakt het groen, meer niet. Het is heel geschikt als voorjaarsgroente omdat er veel mineralen in zitten en ander groen pas later geplukt kan worden. Mijn oogst bestaat weer uit peulen, maar ook snijbiet en blaadjes van stengelsla. Knoflook en blad van uiensoepboom als smaakmaker. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 1 juni 2022 Geplaatst: 1 juni 2022 Even wat aardbeien geplukt. Heel raar, alle honingbessen waren plotseling weg terwijl het er gisteren nog vol hing. Ook niet afgevallen ofzo. De aardbeien staan er letterlijk naast, dus een vogel verdenk ik niet, moet een persoon geweest zijn.. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Mellie Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Dat lijkt me het minste zou ik zeggen… maar vogels kunnen alles leegvreten. Ooit mijn paarse kruisbessen op mijn dakterras. Die zijn morgen perfect dacht ik. Dat dachten de eksters ook! Een tuin waar niemand anders dan via de voordeur of via de lucht bij kon. Was niet door de voordeur. Maar niet 1 kruisbes…Tevens mijn lunch! 2 Quote
Lsjr33 Geplaatst: 3 juni 2022 Geplaatst: 3 juni 2022 Foto's van de oogst na de oven 😅 bieten, een paar krieltjes (och dat ongeduld veel te vroeg) en bietenblad. 5 Quote
Amrutten Geplaatst: 4 juni 2022 Geplaatst: 4 juni 2022 (aangepast) 4 juni 2022 aangepast door Amrutten 10 Quote
Arja Geplaatst: 4 juni 2022 Geplaatst: 4 juni 2022 Gedunde am/tat/paksoi en een paar peultjes en wat mierikswortelblad, gaat zometeen samen in de pan. 4 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 4 juni 2022 Auteur Geplaatst: 4 juni 2022 Wat later dan vorige jaren, maar hier zijn dan toch de 1e tomaatjes. En Annabelle aardappels, die had ik al vroeg gepoot in een grote pot. Valt me niets tegen, van 1 poter 10 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
CherryCharlie Geplaatst: 8 juni 2022 Geplaatst: 8 juni 2022 Aardbei "Charlotte", de eerste twee van het jaar! Voor mij gevoel vroeger dan vorig jaar. En radijsjes eergister al geoogst en op de foto gezet. 2 Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
RobN Geplaatst: 9 juni 2022 Geplaatst: 9 juni 2022 Kilootje andijvie van 1 plant 5 Quote Onkruidmanager 1.0
jootje Geplaatst: 9 juni 2022 Geplaatst: 9 juni 2022 Bloemkool! terug van twee weken weg….mijn watergevende zusje heeft gisteren al een bloemkool geoogst, deze woog zonder groen maar liefst 1750 gram!!!! er was er nog een, di heb ik zelf geoogst. Deze woog wat minder, bijna 800 gram, maar meer dan voldoende voor ons, en hij was erg lekker! 5 Quote
acpronk Geplaatst: 9 juni 2022 Geplaatst: 9 juni 2022 Weer aardbeien geoogst, gisteren had een bezoeker (vriendin van me, geen dier) ook al een ruime hand geplukt. En een paar capucijners, maar hier geen foto van gemaakt. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 11 juni 2022 Geplaatst: 11 juni 2022 Ik zag de vogels al veel te dicht bij mijn bessen, en bedacht dat ik ze eigenlijk wel zelf wilde hebben. 5 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 11 juni 2022 Geplaatst: 11 juni 2022 De eerste snack komkommers. De plant staat buiten dus dat is best rap gegaan. 6 Quote
jootje Geplaatst: 11 juni 2022 Geplaatst: 11 juni 2022 Meiraapjes…..behoorlijk aan de maat! Morgen eten…lekker! 5 Quote
Hydro Geplaatst: 12 juni 2022 Geplaatst: 12 juni 2022 Hoewel nog niet zo veel, toch vandaag de eerste sperzieboontjes uit de kas kunnen oogsten. Ook vandaag de eerste komkommers geplukt. 5 Quote
Frans Geplaatst: 12 juni 2022 Geplaatst: 12 juni 2022 Vandaag de eerste tuinbonen en ook de eerste courgette geoogst. 5 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Lia56 Geplaatst: 12 juni 2022 Geplaatst: 12 juni 2022 Komkommers.... Geen tijd gehad voor meer foto's... de andere komkommers waren al door schoondochters meegenomen 5 Quote
Mellie Geplaatst: 12 juni 2022 Geplaatst: 12 juni 2022 Ziet er allemaal heerlijk uit zeg. Wij eten volop aardbeien. Voor ze op de foto eindigen is het meestal al op. Vandaag een restje kunnen redden. Heerlijk. 2 Quote
HuubvG Geplaatst: 13 juni 2022 Geplaatst: 13 juni 2022 Nieuw-Zeelandse spinazie, een handjevol bruto kapucijners. bonenkruid, tijm, rozemarijn en 3kleurig viooltje. 5 Quote
redzebra Geplaatst: 13 juni 2022 Geplaatst: 13 juni 2022 De Nieuw-Zeelandse spinazie daar moet ik hier nog wat wachten, begint juist wat te groeien. Gisteren knoflook geoogst, wegens de heel natte voorgaande periode had ik wat schrik. Alsook de resterende winterui in de tunnel, het begon te moeilijk te worden met watergeven tomaten zeker met de aankomende hitte, ik laat ze elders nog wat nadrogen. 6 Quote
Mellie Geplaatst: 15 juni 2022 Geplaatst: 15 juni 2022 Het loof voor de knoflookpasta Het bijproduct van het loofEn jawel: 2 snackkomkommers! 4 Quote
Mellie Geplaatst: 15 juni 2022 Geplaatst: 15 juni 2022 Wat is het loof nog groen, bij mij is het al een beetje aan het vergelen.Ik heb ook heel veel gele hoor! Gisteren gerooid. Het voorste bed was helemaal dor. Heb nog een stuk of 15/20 die nog groen zijn. Rest is te drogen al. Nou ja, drogen… ik al droog . 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.