Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je net gezaaid/geplant 2018

Erny

Recommended Posts

d12033c4429759a931e1a4cf8864cac8.jpg

d05b522acb48d73888120c69aed5691e.jpg

Zoals beloofd de pepers van mijn ouders. Dit jaar maar weinig, aangezien ze 6 maanden naar Turkije willen gaan. Normaal staat alles vol. Was zelf ook verrast, maar logisch natuurlijk als je zo lang weg gaat. Dit is voor bij terugkomst om zelf wat te hebben en kennelijk ook wat voor mij. Yes! Turkse scherpe pepers, jumm!

Ik heb net een van mijn drie laatste Turkish Kil-zaadjes in een potje op de vensterbank gezet. Het staat er nog wat treurig alleen, maar dat gaat zeker niet lang meer duren!

Het seizoen is weer geopend. (Vriendlief keek een beetje beteuterd dat hij nu alweer een deel van de vensterbank en het uitzicht op moet geven.)

Edit: het duurde echt niet lang. De enkele Turkish Kil wordt nu vergezeld door zojuist met aarde bedekte zaadjes van de Brazilian Starfish en de purperen Jalapeño.

(Precies op tijd ook, want het einde is in zicht van de 2016-gedroogde-chili's.)

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Een paar koudekiemers

Paarse zonnehoed (geruild met Koolrabi)

Akelei (van Wortel)

Polygonum Oriëntale (van Diana, ze schrijft er trouwens deze week over in haar blog)

Hoop dat er van allemaal in ieder geval een paar willen lukken!

wees bevriend met kleine dingen

Ik heb nog niks gezaaid, ik ga dit jaar helemaal Charles Dowding volgen, kijken hoe dat uitpakt. Dus geen stro en blad op de compost, niks zaaien tot Valentijnsdag en daarna als een gek alles in groepjes en kluitjes zaaien en planten en overal in de weer met vliesdoek. Het is echt een giga experiment en mijn handen jeuken want ik wil eigenlijk nu zaaien, maar het is ook wel een lekker houvast om alles te plannen volgens zijn manier, en ik zit heel veilig omdat hij net wat kouder en natter zit dan ik. Dus ik ben gewoon nog op mijn gemakje bezig met de laatste compost leggen en paadjes maken van houtsnippers en wintergroenten oogsten en verder nog niks. Ik hoop dat het gaat werken, want het is wel heel relaxed zo.

Pepers en paprika’s, een aubergine, uien en een bakje geveragreutinkt met diverse sla, kruiden en nog wat prei.

Ik vond het nog best een gedoetje moet ik bekennen. Het meest tijdrovende vond ik alle prikkertjes maken en plastificeren, omdat ik mijn plantenstekers nergens kon vinden. Uiteraard.

Heb enkele bakken op puimsteen gezaaid. Ben benieuwd of dat wat is.

De onderste zaaibak is leeg. De bovenste 2 proppie vol.

c7ddd45c7d4d457f7ee14c609f3a87ef.jpg

Hierom leeg

28a6dcfd8bfb3d237956e90b975c14f5.jpg

Meneer kon er zelf flink om lachen en ik stiekem ook wel een beetje.

3cb6007eecf55a8958a3b92685dd9495.jpg

Wijs besluit om die onderste bak leeg te houden.

Ik vond het nog best een gedoetje moet ik bekennen. Het meest tijdrovende vond ik alle prikkertjes maken en plastificeren, omdat ik mijn plantenstekers nergens kon vinden. Uiteraard.

Tapasprikkers bij de Jumbo. Na een winter buiten zijn ze onleesbaar, maar voor dingen die voorlopig binnen staan vind ik ze ideaal. En ze kunnen zo in de compost als ze niet meer bruikbaar zijn.

316666-211686-jumbo-bamboe-tapas-prikker.3-400.png

Diverse soorten paprika en een aparte soort peper.

Ik probeer ieder jaar iets nieuws/vreemds te kweken, gewoon voor de lol.

Dit jaar penis peper en borst meloen.

Zaden gedeeltelijk gekocht bij Aliexpress, dus even afwachten wat het wordt.

IMG072346911515756653.JPG

Update: het kiemt goed, ook de Chinese zaden. Tot nu toe ben ik tevreden.

DSC0038816481516803759.JPG

Edited by Guest

Ja die prikkers heb ik vorig jaar gebruikt! Na een paar x regen zag je niets meer van de cd-marker... vandaar dat ik plantenstekers had gekocht, maar kon ik natuurlijk niet vinden... je hebt dan alles bij elkaar wat je wil zaaien, dus zoek je naar alternatieven

ik heb het restant van die prikkers gebruikt met een geplastificeerd stukje papier erop.

Zo

3fbb753275b6e313ceb7191a5818c699.jpg

Ik heb nog niks gezaaid, maar ik ben er al wel in gedachten mee bezig. Ik ben altijd bang dat ik te laat ben met voorkweken. Nu wil ik een keer op tijd zijn.

wanneer kan ik het beste pompoenen voorkweken (zaaien is tot nu toe altijd mislukt, een klein plantje houdt wel stand).

Gisteren de wedstrijd ui gezaaid . En ja in Propagator volgens deze handleiding .http://www.vlaamszaadhuis.com/winkel/docs/teelthandleiding_kelsae_reuzenui_nl.pdf Ja dan sta deze de helft leeg te draaien en extra licht is hier ook nodig dan maar paprika's gezaaid 6 soorten 2 van elk . Moest uitkomst tegenvallen we hebben nog alle tijd lukt het wel we hebben beperkt aantal per soort .