Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant 2018

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Derde poging: physalis peruviana.

De twee zakjes zaad van verschillende leveranciers kwamen niet op. Dus nu vers zaad uit een vruchtje.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
@laen Heb je de arduino zelf geprogrammeerd? Wat voor sensor gebruik je?

Yes, ergens begin afgelopen jaar aangeschaft maar nooit echt aan toe gekomen om er flink mee te spelen, moest er afgelopen jaar al vrij snel mee stoppen omdat ik te veel op m'n vork had genomen wat langszaam problematisch voor beide gezondheid en relatie niet ten goede kwam.

Dus nu inderdaad heel simpel een Arduino zonder veel gekkigheid met een DS18B20 "waterdichte" sensor (OneWire/DallasTemperature) er aan en een kant en klare 230V 10A relais: als temperatuur < 19 schakel relais aan (set pin LOW), als temperatuur > 20.5 schakel relais uit (zet pin HIGH).

En dan in de toekomst maar wat efficiëntere code, en ook hier inderdaad gekoppeld aan een Raspberry Pi (die ook klaar ligt) voor communicatie met de Arduino's en het aansturen en het een en ander uitlezen.

On topic:

Net in een mooie hoge plantenpot een klein beetje inkarnaatklaver gezaaid.. dat spul is mooi genoeg om het ook als sierplant neer te zetten .

Geplaatst:

Ik heb 31 maart pas m'n tomatenzaadjes in de grond gestoken... Deze staan nu op kamertemperatuur (ong. 22°C) in een piepschuim bakje te kiemen.

Hopelijk ben ik niet te laat? Het is de eerste keer dat ik tomaten probeer te zaaien...

Geplaatst:

Bij Tuinland waren de kruidenplanten in de aanbieding. Ik heb lavas, laurier, bergbonenkruid, rozemarijn, oregano en thijmplanten gekocht. De laurier is net als de andere planten de volle grond in gegaan. Zit nu te twijfelen of dit niet wat te vroeg was.... Vanmiddag de gele courgette voorgezaaid en bernagie in de tuin.

Geplaatst:

Gisteren nog wat extra tuinbonen voorgezaaid voor op het balkon. GroenLinks bijenmix van onze campagne in Enschede direct in de emmer gezaaid, ook een zakje bijenmix gezaaid wat we bij een verhuis-felicitatie-kaart kregen van vrienden.

Charles Dowding style radijsklompjes uitgeplant in een emmer (5x 4 à 5 is toch significant meer radijzen dan 9 losse ) en ook eerste CD style rucola klompje in een emmer geplant.

Voor pasen trouwens een hoop verschillende tomaten- en slazaadjes gezaaid, wat kruiden en erwten en 3 Berber Frieslander aardappeltjes gepoot in zo'n toffe Elho emmer. Die aardappelemmer is trouwens significant goedkoper dan al hun design vaasjes en bloembakken

Eerste twee lichtingen tuinboon gaan trouwens erg hard, volgens mij hebben ze het wel naar hun zin! In mijn vorige huis op de binnenplaats was er 1 tuinboonplantje halfdood gevroren tijdens zo'n ultrakoud weekend, maar hij herpakt zich goed en ik zie een nieuw gezond topje groeien

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Geplaatst:

De muismeloenen uit de deno in een potje uitgeplant.

En de ronde courgette (stokoud zaad) die toch maar wel kiemde maar daarna ook gelijk veranderde in een glibberig friemeltje, in de compostbak gemieterd. De rest van het zaad idem.

Geplaatst:

Mijn groene sojabonen komen boven, dus ik vond het tijd om nog een tweede ronde, maar dan van de zwarte sojabonen te zaaien.

En direct ook nog maar wat basil lettuce leaf en wat extra roselle gezaaid.

Als experiment ook wat cocona fruit gezaaid. Ik twijfel of ik die heel erg geweldig ga vinden, maar in een vergeten hoekje kan ik die plant wel kwijt en dan weet ik uiteindelijk of het misschien toch een succes is.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Nogmaals tomaten gezaaid via deno.

Van de vorige partij kwamen er 3 soorten niet op.

Uit mijn eigen voorraad 3 andere soorten gekozen en ook zaad gekocht.

Niet goed opgelet, want het zijn maar 7, ja echt ZEVEN zaden, voor bijna € 4,- , en ook nog F1.

Dit moeten juweeltjes worden .......

Geplaatst:
Ik heb 31 maart pas m'n tomatenzaadjes in de grond gestoken... Deze staan nu op kamertemperatuur (ong. 22°C) in een piepschuim bakje te kiemen.

Hopelijk ben ik niet te laat? Het is de eerste keer dat ik tomaten probeer te zaaien...

Eind maart is uitstekend tijdstip!
Geplaatst:

Donderdagavond tussen het geverticuteerd gras een beetje (over 2 weken weer een beetje) gericht gezaaid:

• Klaver, beide inkarnaat (dieprode hoge) als ook wat zelfverzamelde wilde zaden van trifolium (de roze middelhoge)
  • Borage
  • Weidemadelief
  • Korenbloem
  • Kamille
  • Smalle weegbree, zelfverzamelde wilde zaden

Geplaatst: (aangepast)

Radijs en rucola gezaaid. Voorgekiemde tuinbonen naar buiten verplant.

Ook nog boontjes gezaaid

aangepast door Gast
Geplaatst:

Eind maart is uitstekend tijdstip!

Ik heb ze ook op 31 maart gezaaid. Intussen staan ze mooi boven.

Geplaatst:

Gisteren borago, radijsjes, doperwten, wortels, pastinaken, schildzaad en een 2e zaai dille. En ik bedenk me nu dat ik ook nog basilicum had willen voorzaaien maar dat ben ik vergeten...

Geplaatst:

Ik ga zo even een zakje=6 zaden van de Black Beauty (Verte de Milan) courgette in potjes stoppen. Is de black beauty een andere naam voor de verte de milan of is het een varieteit van de verte de milan? Ik kan hier weinig over vinden. Erny heeft de Verte de Milan in een zaailijst gehad enkele jaren terug zie ik, maar verder niet. Het zijn niet rankende planten, dus ik kan ze in een pot houden.

Ik heb meerdere zakjes gekregen bij kom in de kas dit week-end, dus ik kan eventueel extra zaaien/zakje bewaren voor iemand.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:
Charles Dowding style radijsklompjes uitgeplant in een emmer (5x 4 à 5 is toch significant meer radijzen dan 9 losse ) en ook eerste CD style rucola klompje in een emmer geplant.

Leuk om te zien dat zoveel mensen op de Dowding-toer gaan! Mijn CD-radijzen (gezaaid 16-2, uitgeplant onder vliesdoek 21-3, inmiddels vliesdoek eraf) staan er vooralsnog goed bij en het lijkt erop dat ik zeer binnenkort radijsjes kan eten (doe ik niet, ik vind ze smerig, maar ik heb wel liefhebbers die ze wel lusten).

Ik was van plan om vandaag nog een portie spinazie en andijvie te zaaien en wat paprika's te verpotten, maar druk met andere dingen, dus dat wordt morgen.

Geplaatst:

Radijzen kun je toch gemakkelijker

rechtstreeks zaaien. Ik snap het voordeel niet? Ik heb twee weken geleden rechtstreeks gezaaid en verwacht eind deze maand te kunnen oogsten, na ongeveer een week stonden ze al boven. Ras: cherry belle.

Geplaatst:

Ik hed radijsjes tussen de worteltjes gezaaid, die komen veel eerder op dan de wortels en dan kan je goed zien waar je die wortels ook alweer gezaaid had. Dat is ook a la Dowding btw.

Verder voorgezaaid; 4 soorten basilicum (thaise, overjarige citroen, eigen oogst probeersel en genovese), 4 soorten sla (rode eikeblad, groene eikeblad, meikoningin en besson), palmkool en nog maar es wat dille. Die komt beroerd op dit jaar, of zeg maar niet

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...