Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2020: peper - wedstrijdtopic

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb vandaag de laatste 2 zaadjes ook maar gezaaid. Het ene plantje wat ik heb is niet erg succesvol. Een beetje Corronaslachtoffer.

Hieronder een foto van plant 1. Heeft eigenlijk weken niets gedaan.

Vol goede moed ga ik hier toch mee verder in de strijd.

Plantje 1 was de enige van de 3 die het gered heeft.

20200413_214740.jpg

aangepast door hoekman
aanvullig
Geplaatst:

Van de 5 zaadjes waren er 4 opgekomen.

Helaas heeft 1 van mijn katten een plantje te pakken gekregen.

Dus ik heb er nog 3 over. De middelste had ik wat later gezaaid.

1115713381_wedstrijdpeperapril.jpg.bcc3a24e6f28523b8f62c69282e56423.jpg

• Like 1
Geplaatst:

Vandaag heb ik 3 van de 5 wedstrijdpepers in de serre in hun uiteindelijke pot geplant. Ik heb al 3 pepertjes van ongeveer 12cm! En ze mogen nog rustig verder groeien tot ze rood worden. 😄

Geplaatst: (aangepast)

De atleten. Ze staan samen in een pot ivm.  de teamspirit.

Intussen hebben ze allemaal okseltjes en zijscheuten.

Getopt zijn er 3. De grootste is al 15 CM !!

IMG_2595.thumb.JPG.9a5fd4bc9348211c8013e9ef03c67927.JPG

IMG_2596.thumb.JPG.1d088d4399c7aa9e2a23192c822f2279.JPG

aangepast door Amrutten
Geplaatst:
6 uren geleden, rorror zei:

Vandaag een groene peper geplukt die niet meer groeide.

Heb de peper opgepeuzeld buiten in het zonnetje. Hij is een stuk pittiger dan ik dacht. Zweet, loopneus, tranen in me ogen. De peper is goedgekeurd! 

Maar die tranen kwamen niet door dat je besefte dat je de winnende peper aan het eten bent? 😜

Geplaatst:
Net iets groter dan 11cm is de peper. Zit in de spalken om een rechte rug te krijgen. 
Voor de rest zeker nog 20andere pepers aan deze plant. 35cm hoogte heeft deze nu. 
DSC_3448.JPG.e5df5dac656d86654907dba3bd16bc51.JPG

HOE
DAN
RORROR?!

Hóe?! De mijne zijn nog steeds formaat zaailing... de rest van de pepers doen het een stuk beter.
  • Like 1
Geplaatst:

Hahahaha. Het wordt nu menens in de wedstrijd-hoek, lees ik. Spalkjes, duchtig hoofdlettergebruik, en zelfs tranen komen voorbij. (Okay. Dat laatste is bij het eten van een rauwe peper misschien niet zo verbazingwekkend. Wel indrukwekkend trouwens. Dat je em dan toch helemaal opeet!)

Hier is de plant denk ik zo’n kleine 40 cm. Eerste knopjes gespot. Doet het in vergelijking tot mijn overige pepers / paprika’s niet bijzonder goed of slecht. Komt mooi mee, zeg maar. Maar sjonge, wat maakt ie een dieven! Ik dief me suf!

Leuk om zo eens mee te doen, ipv alleen mee te lezen. Heel benieuwd wie het eerste ‘record’ gaat verbreken!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

mijn eerste Marie’s Annuum geoogst. Geen winnaar, maar het is dan ook nog maar april...

hij is wel lekker, smaakt fris. Ik heb hem in de soep gedaan. Lekker pittige soep! 

32A1B68B-AE26-41BF-9139-992F7072D3F9.thumb.jpeg.4da0851ae4e63e789f123f6ec24a769c.jpeg

• Like 2
Geplaatst:

@Saalk86, je zegt

Op 26-4-2020 om 10:50, Saalk86 zei:

Tweede plekken tellen niet toch?!

Ik weet niet of je hiermee doelt op rorror, die de lengte van zijn planten bespreekt? Het gaat dus niet om de lengte van een van de pepers van rorror. Als je bedoelt dat je niet voor zowel de eerste, tweede en volgende plaatsen kunt meedingen, nee, dat kan inderdaad niet. Jouw langste peper is er maar één. Punt. Je kunt honderd inzendingen doen, maar alleen de langste telt. De langste wordt/blijft ook bijgeschreven in bericht 2, je kortere worden gewist.

Aandacht ook voor het volgende graag: vermeld even in je bericht of je de lengte van je peper met foto en zo wel als jouw langste peper wilt aanmelden. Met andere woorden: er komen een paar honderd pepers aan de peperplanten. Ga je ze allemaal officieel aanmelden als kandidaat hier, dan wordt het wel heel veel werk voor de administratie.

• Thanks 1
Geplaatst:

Het was een beetje met een knipoog bedoeld, daar het immers al bekend is dat de Winnaars hier staan... Dus ik snap al die drukte die jullie hebben om de tweede plaats niet zo goed! 😜

Desondanks een serieus antwoord, snap dat het via het forum / online soms lastig in te schatten is of iemand serieus is, of een grapje maakt 😉 

• Like 1
Geplaatst:

Heel goed Saalk, beetje verwarring veroorzaken is natuurlijk gewoon strategie.

Bovendien, de planten van rorror zijn verwende binnenplanten. Wordt straks helemaal niks buiten.

Mijn eerste zaaisel (3 zaden) heb ik laten verpieteren. Na een lang weekend zonder water hebben ze het niet gered. Gelukkig is er van de overige 2 zaden toch nog 1 uitgekomen.

IMG_6335.JPG

Groeit goed en compact voor een raam op het zuiden. Mag over twee weekjes buiten afharden en komt daarna lekker in de volle grond te staan. De stok heb ik het plantje alvast aangereikt, want hoe gaat die reclame van een bekende opleider ook al weer?

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...