Ikbeginbijmezelf Posted February 1, 2020 Share Posted February 1, 2020 Mellie, ik lees terug dat jij gezaaid had op 2/1 en zo te zien rechtstreeks gezaaid, niet afgedekt, klopt dat? Ik heb gezaaid op 16/1, in een kweekkasje met kap erop, ca 25 graden en toch pas vandaag de eerste 2 zaailingen zichtbaar. Sjongejonge, ik weet al wel waarom ik eerder nooit succes had met pepers, ik ben gewoon niet geduldig genoeg! Ik heb nog steeds slechts 2 zaailingen uit 5 zaadjes (dag 16 nu). Ik ben heel benieuwd of er nog wat volgt. Het is dat het de wedstrijdzaadjes zijn, anders had ik zeker mijn geduld al verloren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted February 2, 2020 Share Posted February 2, 2020 Mijn testzaai (4 december) krijgt diefjes, veel, waarvan twee al behoorlijk groot: Dieven onderaan haal ik er later af, om in ieder geval de onderste 10 a 20 cm plant kaal te houden.Als probeersel heb ik er nu al eentje verwijderd, en opgepot (erg vroeg, beter voor oppotten is om ze wat groter te laten worden). Een vermeerder-test, voor de mensen waarbij maar 1 a 2 zaden zijn opgekomen. Maar wat nu goed is voor de langste peper: een enkele stam of juist erg bossig met veel vertakkingen? Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paddestoelengek Posted February 2, 2020 Share Posted February 2, 2020 Maar wat nu goed is voor de langste peper: een enkele stam of juist erg bossig met veel vertakkingen? Juist met de dieven te stekken kan je het uitproberen, zo meteen heb je veel planten van je zaden die dezelfde eigenschap hebben en dan kan je beide opties aanhouden!Volgens mij geef ik tips waardoor ik mijn eigen kansen tot een minimum ga beperken Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 2, 2020 Share Posted February 2, 2020 Als ik pepper kwekers in andere landen mag geloven, dan toppen ze peper planten nooit in het veld, dat zou volgens hun minder oogst op leveren.Aangezien we een variant hebben die snel vertakt zonder te toppen, lijkt dieven wel een noodzaak.Daarom ga ik denk ik dus verschillende pepers op andere manieren te behandelen. Ook nog stekken nemen en die groot laten worden, heb ik denk ik te weinig ruimte voor. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted February 2, 2020 Share Posted February 2, 2020 Vandaag weer een blik in de donkere kiemkast gekeken.Oepsiiiii mager groene stekeltjes 4 van de 5? Of toch een grasspriet.Nu maar in het licht gezet en hopen dat ze snel wat steviger worden.Of hier nu een toekomstig kampioen tussen zit? Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 2, 2020 Share Posted February 2, 2020 De 2 rechter plantjes lijken wel op de kampioenen. Hebben alleen nog niet veel licht gehad. Pas morgen op dat niet de volle zon in de middag er op staat, anders zouden ze wel eens kunnen verbranden. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waaslander Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Hier zijn de 3 gezaaide zaden ook boven net als een deel van de rest gezaaide pepers/paprika . Een deel laat nog op zich wachten ouder zaad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Kleine update vanuit de sinasappeldoos. Camara maakt door overbelichting, gok ik? Te donkere foto's. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Bij mij is er maar 1 van de 2 zaden opgekomen. Van de andere rassen pepers en paprika's 100% opkomst (behalve bij king of the north ook 50% maar die zijn al 4 jaar oud) Volgend weekend zaai ik de ander drie wedstrijdpepers. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Hier van de 5 zaden 3 opgekomen Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BBtuin Posted February 3, 2020 Share Posted February 3, 2020 Voor mij is de wedstrijd vandaag begonnen. Ik heb 2 zaden in een propagator gezaaid. Omdat het natuurlijk om de langste peper gaat en niet om de eerste en omdat ik mij al best lang afvraag hoeveel zin het eigenlijk heeft om zo vroeg te zaaien denk ik dat ik de overige zaden later in het seizoen in perspotjes ga zaaien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carina1966 Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 En de eerste twee staan boven! Op 24 januari gezaaid! Quote Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted February 6, 2020 Share Posted February 6, 2020 Op 27/01 gezaaid Op 04/02 100% opkomst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 Vandaag de laatste 3 wedstrijdzaden gezaaid.Van de eerste 2, gekiemde zaden is er maar een opgekomen.Staat nu onder een lamp te mokken. Geen okselscheuten, echt niet.Niet eens oksels !!Daar moet nog veel peptalk tegenaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 Vandaag is het plantje uit dit zaadje boven de grond gekomen. Op 1/2 ge-Deno-zaaid en op 4/2 op de foto gezet en in de warme aarde gevleid. Je ziet zo al dat het een winnaar is die hééle lange pepers gaat voortbrengen. De game is on! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 Appelvrouw is in ieder geval kampioen wishfull thinking !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 Die prijs heb ik binnen Drie van de 5 zaden zijn nu boven. In vergelijk met andere zaden: de eigen geoogste tam jalapeño zaden kiemden wel sneller dan deze wedstrijdzaden. En 100 % ik denk dat het voor de Marietjes 80 % wordt. De denomethode is trouwens wel een erg fijne methode voor dit soort zaden! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Een winderige update van de wedstijd pepers.Ze groeien goed, een klein beetje oedema, maar dat kan geen kwaad. Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vik Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Hier zijn vandaag ook 4 van de 5 zaden in de propagator gegaan (nog eentje in reserve gehouden) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eefjes-Moestuin Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Update peperplantjes tot nu toe nog maar drie zaadjes op gekomen, morgen ga ik ze in een leeg aquarium zetten zodat ze meer licht krijgen ze worden te dun en te lang, hopelijk hou dit de groei een klein beetje tegen. Quote Eefjes Moestuin - https://www.youtube.com/channel/UCKv5j8NfhwIK0UnGV-fd9DQ Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomP Posted February 12, 2020 Share Posted February 12, 2020 5 op 5 = 100% Vandaag verspeend, staan nu in P7 potjes 27/01 gezaaid04/02 boven12/02 in P7 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonvb Posted February 13, 2020 Share Posted February 13, 2020 Hier zijn de deze van de tweede zaai ook allemaal opgekomen. Zit dus op 4/5. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted February 13, 2020 Share Posted February 13, 2020 2e zaaisel van 7-2: 3 van 3 komen net boven de grond.Stand tot nu toe: 4 uit 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koolrabi Posted February 13, 2020 Share Posted February 13, 2020 (edited) Hierbij mijn update van februari. Van de 4 zaadjes zijn er 4 opgekomen, dus 100% opkomst. 1 zaadje is helaas spoorloos verdwenen dus geen februari zaai meer. De kleinste plantjes zijn half januari gezaaid, de grootste half december. Ze groeien goed. Enig verschil in groei bij de jongste plantjes, maar verder geen bijzonderheden tot nu. Ze staan lekker onder lampjes bij een temperatuur van gemiddeld ruim 20 graden. 's Nachts wat koeler maar geen heel grote verschillen. Edited February 16, 2020 by Guest Quote met groene groet, koolrabihttps://zolekkergezond.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ikbeginbijmezelf Posted February 13, 2020 Share Posted February 13, 2020 Gezaaid op 16-1, opkomst 3/5, nu onder de Chinese lamp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts