Lonaa Geplaatst: 12 maart 2020 Geplaatst: 12 maart 2020 Gezaaid: Wortel, ui, biet, knoflookbieslook, borage, goudsbloem, echinacea, verbana, dille, cima di rapa. Quote
Erny Geplaatst: 12 maart 2020 Geplaatst: 12 maart 2020 Peulen (Grijze Roodbloeiende), Kailan: vdWal, Kara, Happy Rich, Palmkool, Savooie Kool en Lippischer Braunkohl. Quote
Patrijs Geplaatst: 12 maart 2020 Geplaatst: 12 maart 2020 Een pond rode sjalotten geplant. Een bak heraut peulen. Een bak erwten laagstro. Tweede batch tuinbonen in de week gezet om morgen voor te kiemen. Quote De moestuin van Patrijs
Flup Geplaatst: 12 maart 2020 Geplaatst: 12 maart 2020 Opnieuw peulen, de vorige lading hebben de vogels opgevroten of kapotgepikt. Deze keer laat ik alles goed binnen kiemen en zet ze dan buiten onder gaas. Ook deels opnieuw tuinbonen gelegd, vanwege dezelfde vogels. Alles wat gekiemd is wordt eruitgetrokken, dus veel tuinbonen waren onthoofd. Daarnaast wortels, peterselie en selderij gezaaid. Quote
Charly Geplaatst: 13 maart 2020 Geplaatst: 13 maart 2020 Ah, Flup, jullie ook van die kak-vogels dus? Balen hoor. Hier zet ik steevast vrijwel alles onder netten - tot en met de oogst. Want zodra er ook maar kleine tuinboontjes / peulen verschijnen, wordt er weer gepikt. Vooral kauwtjes trouwens. Maar ook wel duiven. Snap dat die beestjes ook moeten leven, maar was het bijvoeren heus zat! Netten dus. En gaas. Geen mooi gezicht, en een gepiel toch altijd. Maar wel effectief. Succes hoor! Hier vandaag opnieuw tomaten gezaaid (vorige lichting heeft te lang te warm gestaan. Dankzij mijn gebrekkige aanwijzingen voor de vakantieoppas) En gisteren voorgevormde tuinbonen uitgeplant tegen de ene zijde van t betongaashek, en aan de andere zijde (zonnigere kant) de tweede ronde ingezaaid. En alles om-net dus. Nu duimen dat de ratten / muizen zich een beetje willen gedragen... Quote wees bevriend met kleine dingen
Jeanne heijmans Geplaatst: 13 maart 2020 Geplaatst: 13 maart 2020 Ja vandaag mooi zonnig weer. Een heerlijke dag was het.heel de grond losgemaakt.steentjes verwijderd want daar heb je in Frankrijk altijd veel last van na regen. Verder Batavia sla, de erwten,bloemkool en spitskool er in geplant.morgen weer verder,was nog niet klaar. Quote
AH84 Geplaatst: 14 maart 2020 Geplaatst: 14 maart 2020 (aangepast) Gezaaid: spinazie voorgezaaid: Spitskool, bloemkool, rode kool, broccoli (6 zaadjes) tomaten, courgette en komkommer. ik heb ook 40 rode bieten voor gezaaid in een eiertraceje. lekker bezig geweest! 14 maart 2020 aangepast door AH84 Quote
Patrijs Geplaatst: 14 maart 2020 Geplaatst: 14 maart 2020 gezaaid twee en een halve bak doperwt laagstro. Tuinbonen. halve bak suikererwtjes. Quote De moestuin van Patrijs
Flup Geplaatst: 14 maart 2020 Geplaatst: 14 maart 2020 De peultjes staan nu binnen en zodra ze zijn gekiemd, zet ik die onder gaas. Is even improviseren en lelijk (ik zie liever groen dan wit gaas, maar de vogels of muizen hebben echt heel veel gepikt. Dat mag, maar nu niet meer. Ik wil ook eten. Heb wel, speciaal ook voor de vogels en insecten, hele vroegbloeiende + vroeg vruchtgevende struiken extra besteld. hopelijk komen ze snel aan, kan ik ze gelijk planten. Verder heb ik vandaag wat tomaten, paprika, aubergine en peper overgepot en nog een paar chocoladewingerds (akebia) gezaaid. Op website 1 staat dat die graag warmte hebben bij het kiemen en geen koudeperiode nodig hebben en op website 2 staat dat ze pas na een koudeperiode kiemen. Geen idee welke website gelijk heeft, dus deze ronde zaadjes staan buiten (het vriest 's nachts). De eerste ronde staat binnen. Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 14 maart 2020 Geplaatst: 14 maart 2020 De bloemkool die ik binnen had, naar de koude kas verhuist.. En sla die in de koude kas bij elkaar stond,netjes verpoot.in rijtjes Quote
Woudje Geplaatst: 14 maart 2020 Geplaatst: 14 maart 2020 (aangepast) Raasdonders, tuinbonen, uien, pluksla. Vlg week de Eerstelingen er in. Verder aardbeien, 4 bessensoorten, rabarber. Prei en savooiekool voor aan het trekken. Ben benieuwd. Succes iedereen! 14 maart 2020 aangepast door Woudje Quote
Grork Geplaatst: 15 maart 2020 Geplaatst: 15 maart 2020 Zes soorten tomaten (eerste lichting) uitgepoot. ( Liturgia, Sweet ... , Indigo, vleestomaat, Moneymaker en Rebel Yell). Tweede lichting tomaten gezaaid. Risico spreiden heet dat ... Nog een paar stuks broccoli uitgepoot. Quote https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/ https://www.moestuinforum.nl/zij-en-heur-landleven-t25424.html
TomP Geplaatst: 15 maart 2020 Geplaatst: 15 maart 2020 (aangepast) Gezaaid - in trays anders is het allemaal muizenvoer), staan binnen om voor te trekken Erwten (Meikoningin) Peulen (Golden Sweet) Beetje laat ivm vorige jaren maar de grond is hier zeiknat dus uitplanten kan toch niet Hoop dat ik eerste week van april kan uitplanten, geven komende dagen toch droog en vrij zonnig weer In de serre in trays Kropsla (Neckarreuzen) Stengelsla (Celtuce) Wilde Indische sla (Indian) Dille In de serre uitgeplant Opnieuw een 15 tal bloemkooltjes en een 10 tal broccoli plantjes Normaal kan ik deze rond eind april of ten laatste half mei oogsten 15 maart 2020 aangepast door TomP extra toevoegingen Quote
RobN Geplaatst: 15 maart 2020 Geplaatst: 15 maart 2020 Gisteravond met de mini potten pers, mini potjes geperst, 120 stuks. Deze kunnen later weer in grotere perspotjes gedrukt worden. Diverse soorten kropsla, ijsbergsla en bindsla gezaaid, andijvie, koolrabi en spitskool. Diverse Pootaardappels binnengekregen van van der Wal, bij elkaar 11,5 kg, en had al 4kg mozart van mijn tuinbuurman, Voor het nieuwe perceel met kweek, 100 vierkante meter aardappel te poten. Gisteren samen met de buurman 8 kuub compost binnen gekregen, 6,5 kuub verdeeld over 200 vierkante meter en de rest over mijn bestaande tuintje. Quote Onkruidmanager 1.0
geert h Geplaatst: 15 maart 2020 Geplaatst: 15 maart 2020 Nadat ik mijn moestuinbak had gevuld gelijk gezaaid, te weten: Nieuw Zeelandse spinazie rode bieten pluksla tuinbonen Alles netjes strak verdeeld met een zaai-/plant mal voor de makkelijke moestuin zoals ik hier een voorbeeld had gezien in de doe-het-zelf hoek. Gisteren binnen in potjes gezaaid: witte aubergines ronde aubergines wedstrijdpepers boom- of rocotopeper 'manzano red' passiebloem Quote
Waaslander Geplaatst: 15 maart 2020 Geplaatst: 15 maart 2020 Gisteren de doperwten buiten uitgeplant en tomaten gezaaid Vandaag de eerste 10 scheuten van 2 soorten zoete aardappelen genomen . Quote
Amrutten Geplaatst: 16 maart 2020 Geplaatst: 16 maart 2020 4 rijtjes vroege aardappelen gezet. (Vitabella en Obama) . Peulenrek geplaatst. Aspergeveldje opgeruimd. Mijn allereerste purple sprouting broccoli bewonderd. Quote
paddestoelengek Geplaatst: 16 maart 2020 Geplaatst: 16 maart 2020 22 uren geleden, geert h zei: Alles netjes strak verdeeld met een zaai-/plant mal voor de makkelijke moestuin zoals ik hier een voorbeeld had gezien in de doe-het-zelf hoek. ziet er zeer netjes uit Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Patrijs Geplaatst: 16 maart 2020 Geplaatst: 16 maart 2020 (aangepast) Een rij radijs van zelf gewonnen zaad op de vollegrond gezaaid. En niet gezaaid of geplant maar gepoot de eerste aardappeltjes, onder een plastieken tunneltje. 16 maart 2020 aangepast door Patrijs aangevuld Quote De moestuin van Patrijs
RobN Geplaatst: 17 maart 2020 Geplaatst: 17 maart 2020 2 grotere potten met herfst prei gezaaid, blauwgroene. Voor de 2e keer in mijn leven. Vorig jaar ging redelijk, er staan nog enkele preien. De roest is er van weg, en ongeveer 20% had geen last van preivlieg.... Quote Onkruidmanager 1.0
Amrutten Geplaatst: 17 maart 2020 Geplaatst: 17 maart 2020 De laatste prei gerooid en daar spinazi gezaaid. 2 rijtjes zomerwortelen tussen de uien gezaaid. 3 aardbeiplantjes gezet. Mieze Schindler. Genoten van het zonnetje. Quote
Charly Geplaatst: 17 maart 2020 Geplaatst: 17 maart 2020 5 uren geleden, RobN zei: 2 grotere potten met herfst prei gezaaid, blauwgroene. ongeveer 20% had geen last van preivlieg.... Ja rampzalig vliegje is dat! Ik teel alleen nog onder netten. Aantasting van 20% vind ik al niet grappig, maar als maar 20% het niet had.. Overigens heb ik, naar voorbeeld van Jorieke in dit topic, ook olifantenknof als prei. Werkt erg goed, en geeft weer eens een wat ander smaakje. Desalniettemin heb ik gisteren ook maar weer eens gewone prei gezaaid, ook die blauwgroene. Gisteren ook spits- en bloemkolen gezaaid. En een tweede lichting sla (romaine, frisbee, eikenblad) Vroege piepers (Anaïs) zitten al een kleine maand in de grond. De late (Sevilla) heb ik zondag onder de grond gestopt. Nix geen plastic ofzo, wel een flinke laag houtsnippers. Zo even knolselderij zaaien. Gaat eigenlijk altijd goed hier, dus duimen dit keer ook! Worteltjes heb ik nog niet gezaaid, maar als Amrutten het doet, durf ik ook wel... Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 17 maart 2020 Geplaatst: 17 maart 2020 Ik maak de laatste weken/dagen wat meer haast met voorbereiden van de tuin en ook met het zaaien van vele rijtjes sla en spinazie en mosterdblad en kool-achtigen. De vroege aardappels druk ik nu ook in de grond en de tomaten en paprikas gaan hard. In de kas heb ik ook een ondiepe bak ingezaaid met wat sla. Voor nog eerder oogst? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Patrijs Geplaatst: 17 maart 2020 Geplaatst: 17 maart 2020 (aangepast) Een klein metertje peulen en doperwten ter plekke gezaaid enigszins beschermd onder een gaasbak tegen de muisjes. De doorgeschoten uien van vorig seizoen lagen nog in een vergeten hoekje. Ik heb ze uitgezocht en zo goed mogelijk opgeschoond en daarna gepoot om ze als lente uitjes te eten mocht het lukken. 17 maart 2020 aangepast door Patrijs Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 19 maart 2020 Geplaatst: 19 maart 2020 De primeur aardappeltjes, Anais zitten in de grond. Een week later als vorig jaar toen ik nog last had van een late nachtvorst in mei. Ook een half dozijn eenjarige aspergeplanten verplant. Quote De moestuin van Patrijs
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.