Mellie Geplaatst: 18 juli 2021 Geplaatst: 18 juli 2021 Gediefd en gesproeid. Al het blad naar de kliko afgevoerd. Quote
RobO Geplaatst: 19 juli 2021 Geplaatst: 19 juli 2021 buitentomaten bekeken, phyt binnentomaten bekeken, zijn nog ok maar weinig bloemetjes en pas op 1,5 m hoog vanwege bomen buur aardappels uitgedaan, phyt nieuwe compostbak verplaatst komkommer geoogst, courgette, zwarte bes, T-shirt verschoond pfff wat een klamme warmte hiero Quote
Patrijs Geplaatst: 19 juli 2021 Auteur Geplaatst: 19 juli 2021 Hier was het wel lekker met een windje en af en toe een wolk. Eerst lang met een nieuwe tuinster gekletst, die is zo lekker bezig en dan wil je graag tips geven. Daarna de laatste aangetaste aardappelplanten geoogst. Alleen de Texla staat nu nog maar die is ook licht aangetast en niet zo mooi meer door wind en nu droogte. Wat jong spul gegoten, en de tomaten aangebonden, de eerste bloemen bloeien nu. Helaas een maand later als voorgaande jaren, gelukkig zijn ze nog wel gezond. Bessen geplukt en wat onkruidjes geplukt uit de rijen witloof. Thuis ruim 2 kilo tuinbonen ingevroren die ik gister gedopt had. Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 19 juli 2021 Geplaatst: 19 juli 2021 Dood blad/uitlopers uit de aardbeien gehaald. Water, water en nog veel meer water gegeven, al bijna anderhalve week droog. Taxus kevers de koppen eraf geknipt. Slakkenkorrels rond de snijbonen en wat andere planten gestrooit. Werkt trouwens verbazend goed, vind nu overal huisjes van dode slakken 💪. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Mellie Geplaatst: 20 juli 2021 Geplaatst: 20 juli 2021 Slakkenkorrels vergeten.. de basilicum (reuze en gewone- staan nu buiten op de plek van de laatste knoflook en de papalo eindelijk ook buiten in de volle grond. Uit de kas heb ik 1 pot met pepers en 1 pot met mijn sereh eruit gehaald. Al leek de sereh de hoge luchtvochtigheid wel fijn te vinden. Nou, nu maar afwachten wat de laatste loodjes van het seizoen gaan brengen Ik hoop toch eindelijk wel een courgette en een komkommer Quote
acpronk Geplaatst: 20 juli 2021 Geplaatst: 20 juli 2021 Laatste loodjes? Mijn tomaten moeten nog groeien, en de zoete aardappel planten en yacon zijn nog klein..De eerste zelf gezaaide bloemen zijn ook nog maar net open (goudsbloem). Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Amrutten Geplaatst: 20 juli 2021 Geplaatst: 20 juli 2021 2 Zwarte bessenstruiken en 1 roos geplant op mijn nieuwe tuin. Bij het wieden een kruidenspiraal?? ontdekt. Jip, jip, nog meer stenen. 1 Quote
RobO Geplaatst: 21 juli 2021 Geplaatst: 21 juli 2021 citroenbonen uitgeplant, compost gezeefd & uitgereden, knoflook uitgedaan en gewassen en te drogen gehangen, 1 kg blauwe bes geplukt, 2 kg kruisbes geplukt (kleine kruisbessen dit jaar, en de haagwinde er uit gehaald, au!) Quote
mdubbelm Geplaatst: 21 juli 2021 Geplaatst: 21 juli 2021 Paar stukken gewied, zaailingen water gegeven. En gebaald van de aangevreten pruimen en appels. Was getekend: halsbandparkiet Quote
Patrijs Geplaatst: 21 juli 2021 Auteur Geplaatst: 21 juli 2021 Dat zijn slimme rovers, gelukkig zijn ze hier nog niet. Op de tuin geoogst, courgettes uitgedeeld en twee halve rijen aardbeien uitgespit en te drogen gelegd. De netten van de aardbeien zijn provisorisch over de bessenstruiken gelegd. Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 21 juli 2021 Geplaatst: 21 juli 2021 nou, hier wel, zojuist 6 aangehapte peertjes opgeraapt, maatje hbp, en ze klinken als slecht gecomponeerde vioolfilmgeluidjeshitchkockthebirds Quote
Annem@rie Geplaatst: 21 juli 2021 Geplaatst: 21 juli 2021 Ik ben een pruimenboom aan het omhakken. Te weinig pruimen die ook nog eens niet heel lekker zijn. Veel ongedierte. Raar model en veel te groot. Neemt ook veel te veel licht weg van alles wat er omheen staat. Ik was er helemaal klaar mee. Vandaag de helft gedaan, morgen nog een dikke tak en de stam. Meteen een enorme bos boerenjasmijn mee weggezaagd. Ook nog de framboos teruggesnoeid, de stambonen gerooid en zieke tomatenplanten opgeruimd. Weer begonnen met water geven. Het is weer kurkdroog. Quote
Amrutten Geplaatst: 22 juli 2021 Geplaatst: 22 juli 2021 1e perceel van 160m2 vandaag nog deel gewied, helemaal gefreesd en afgedekt met doek en zeil. Daarna met z’n tweeën een uurtje dood op de bank gelegen. Ergens in oktober, als de dahlias eruit zijn, perceel 2 van 85m2, wieden en eventueel frezen. Dan kan de sleutel ingeleverd worden, 2 Quote
Arja Geplaatst: 22 juli 2021 Geplaatst: 22 juli 2021 (aangepast) Vandaag niet zo gek veel gedaan, behalve veel genieten. Ik zou eigenlijk werken vanmiddag, maar het is te fijn hier in de tuin. Mijn wederhelft was vrij vandaag, dus ik heb me maar opgeofferd en gezelschap gehouden. Kopje koffie drinken, wat zaden geoogst, onkruidje plukken, nog een kopje koffie, rondje lopen, zien dat de oerprei nu bovengronds niks meer is dus alles geoogst. Flink veel broedbollletjes, wie ging ik ook alweer wat sturen? 22 juli 2021 aangepast door Arja Quote
RobO Geplaatst: 22 juli 2021 Geplaatst: 22 juli 2021 nieuwe schoffel onder de juiste hoek gezet, stagiair had de punt verkeerd geslepen mi en geschoffeld, klein plezier, groot resultaat druif gesnoeid, appeltje ook, bessen geplukt, topbessenjaar, zieke buitentomaten uitgedaan, in de grijze kliko, jammer jammer gezien dat er nu overal phyt is op het complex, kansloos mi beetje dom, laatste stambonnen meteen in de volle zon gezet, tsja, grijze randjes, of erger bonen geplukt, veel, prima te doen 1 Quote
Swa Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 Nog wat patat uitgedaan. Van de spontane soort die opgekomen is waar er vorig jaar aardappels stonden. Ze hadden een paar blaadjes met phyto dinges en wou niet riskeren dat het met de aangekondigde regenweer zou verergeren of de tomaten in de serre besmetten want die staat er maar een paar meters vandaan. Emmertje van 12 liter vol, best mooi resultaat om niets te doen. Ikke blij. Daarnaast paar wortelen uitgedaan en bevestiging gekregen dat er één of ander ondergronds knaagdier zit mee te eten. Had al een onverwacht graafgat of 2 ontdekt in de moestuin. Had ergens de hoop dat het de lokale mol was ook al was daar geen molshoop te zien, maar neen, deze moet ik verjagen of vangen. Een deel van de korianderzaden geoogst en 2 muntsoorten geplant. Water gegeven aan de zaaitrays met sla, ui, biet. Met de grondboor 5 paaltjes gezet waar de laatste kiwibessen komen. Vanavond pas planten als het wat koeler is. Straks paar jonge druiven gaan vastmaken zodat ze ooit een pergola vormen. En dat nog een vijftigtal stengeluitjes uitplanten. 1 Quote
Moonsparkle Geplaatst: 23 juli 2021 Geplaatst: 23 juli 2021 Alle peulen en sugar snaps geruimd, ze waren klaar. Ongeveer 2kg peulen en 1,5kg sugar snaps in een maand, ben ik heel tevreden mee😁ik heb nog wat stamsperziebonen geplant 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 23 juli 2021 Auteur Geplaatst: 23 juli 2021 Vanmorgen alleen geoogst, maar wel veel i.v.m. BBQ. Vanmiddag nog even de gedroogde tuinbonen gedopt. Quote De moestuin van Patrijs
RobO Geplaatst: 26 juli 2021 Geplaatst: 26 juli 2021 kettingzaag schoongemaakt, door de hoge temp gaf ie te veel olie tuinhulp gegeven, goed gesprek, haag gesnoeid, luik gemaakt, tussen de plenzen door naar huis gevlucht om droge kleren aan te trekken Quote
Amrutten Geplaatst: 27 juli 2021 Geplaatst: 27 juli 2021 Gewied,gegraven,gesnoeid. Randjes recht gezet. Kofferbak vol groensel afgevoerd. De nieuwe tuin gaat de goeie kant op. Groensel afgevoerd want zat vol met muntblad, zaad en wortel. Normaliter gaat e.e.a. op de composthoop. Maar omdat ik met een schone lei, m.a.w. mijn eigen onkruid 😉 wil beginnen, gaat de ‘vreemde pleur’ voorlopig in de gft bak. 1 Quote
mdubbelm Geplaatst: 27 juli 2021 Geplaatst: 27 juli 2021 Wat bamboerhizomen die vanaf de buurtuin onze kant op aren gewoekerd onder tegels vandaan gesjord. Verde nog wat pluksla gezaaid. Quote
acpronk Geplaatst: 27 juli 2021 Geplaatst: 27 juli 2021 Thuis.Knofloken gesorteerd, eten, verkoop (moet de kosten van pootgoed vorig jaar terugverdienen, omstreeks 75 euro) en pootgoed. Enkele rassen (een derde tot de helft) gaan weg.Bollen voor verkoop ongeveer ongeveer 90 stuks.Bollen geschikt als pootgoed is 91 bollen. Deels ga ik dat nog terugbrengen, eerst inventariseren hoeveel ik voor consumptie heb, en dat aanvullen tot de gewenste hoeveelheid. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
RobO Geplaatst: 28 juli 2021 Geplaatst: 28 juli 2021 pluksla, weer snijboon, slaboon, geschoond en thuis ingevroren, genoeg t/m juli 2022 koolrabi als gatenplant gezien, laatste aardappels gered eerste pruimen gesnoept, opal, topsmaak 1 pompoenrank met vrucht gebroken 🙃, (gelukkig nog genoeg over) kolenhok geschoond en vergroot voor de spruiten (tsja, slakken, melige koolluis, veenmol hadden aardig huisgehouden) Quote
Jeanne heijmans Geplaatst: 28 juli 2021 Geplaatst: 28 juli 2021 Heb weer de tomatenplanten wat gesnoeid.courgette plant ook.woekerde overal doorheen. Quote
RobO Geplaatst: 30 juli 2021 Geplaatst: 30 juli 2021 (aangepast) kolenhok 2 geschoond: kilootje ongewenst kruid en het nodige gespuis (score 21 slakken, 2 veenmollen, 1000 melige koolluis) 7 appels geraapt, afgebeten door HBP, er hangen er nog 8, pfff kilootje snijbonen geplukt, en weer weggegeven aan medetuinders, die planten gaan maar door evenals de slabonen, snap er niks van het is hier zeikienat 30 juli 2021 aangepast door RobO Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.