Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten, of ga je nog eten (uit eigen tuin) 2021

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mooie kropjes@spitskool. Kan nog wel even blijven staan hoor.

Hier iskender. Iets Turks waar ik gisteren uit het niets ZOOOOON zin in kreeg.
Brood gebakken, blokjes gesneden. Mijn biefstukreepjes bestrooid met paprikapoeder. Tomatensaus gemaakt met een pietsie paprikapoeder.

Pepers gegrild in de vlam. Pdp uit de vriezer voor de kinderen in de vlammen van het fornuis. Beetje schipperen als je geen bbq aan wilt steken. Eigen yoghurt en peterselie erbij. Moet eigenlijk meer peterselie, maar vond het zonde zo’n lading groen erop.

Wooahhhhh jongens het was zo lekker. En dat allemaal met een mooi glas wijn. De botersaus ging na de foto er overheen. Is glanzend toch een mooier plaatje, maar toen was het momentum weg.

d00026909a1d10964ebb664062c80f9b.jpg

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

Aan de andere kant van de glazen bak staan al wel kropjes. Die staan helaas niet op de foto, waarvoor ik het glas even had weggeschoven. :)

aangepast door Spitskool

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Gewokte sla met oerprei, kan je ook doen @Spitskool met je overtollige sla, en slasoep is ook heerlijk.

Verder Napolitaanse minestrone, met andijvie en tuinbonen uet en een grote bak gemengd fruit uit de vriezer, frambozen aardbeien, tayberrie, kersen enz laten ontdooien en met eigen yoghurt opgesmikkeld.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Veldsla, hertshoornweegbree, tijm, knipknof, knofbies en salie uit de huistuin mee geroerbakt met witlof en venkel uit de winkel. Witte rijst met saffraan (okt 2020, bijna op) erbij.

Geplaatst:

Gisteren linzenstamp waarvan prei en spruitjes uet kwamen en in de jus suppengewürz.

Zo meteen een soort alternatieve börek met eigen inhoud en eitje erop voor een mooi geel knapperig korstje.

357b63878b95f6991e9d291e5b5fcf81.jpg

(Denk je dat je fiks wat börek hebt gemaakt en dan blijkt het in een paar min op te zijn!) wat er allemaal inzat, want het was héérlijk, aldus mijn kinderen

Verder alles wat over is van de afgelopen 2 dagen.

• Like 1
Geplaatst:

Hollandse appeltaart maar dan met kruimel topping.

Broodje met verschillende beleg, gehaktballetjes met verschillende dips, gebakken eitjes en zalm? De bedoeling was sandwitches maar is aangepast. Kleine man vond het heerlijk en smulde van alles wat. 

• Like 1
Geplaatst:

Focaccia nét de oven ingeschoven. Zit thijm en rozemarijn uet in/op.

e8972981556aa4b84fea37d262880977.jpg

Verder pruttelt er daslooksoep met courgette op het fornuis. Daslook, chilivlokken en suppengewürz uet/em (eigen makelij)

Ik heb zo’n honger vandaag.

• Like 1
Geplaatst:

Daslook begint hier ook wat te worden, vorig jaar geplant, dus het is nog niet heel veel, ik durf er nog niet van te oogsten. Uit de tijdmachine kwam een heerlijke tomatensaus uet van afgelopen zomer, heerlijk dat comfort food als je moe bent. 

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

@Arja Beste is inderdaad de eerste jaren er niet te veel van te oogsten, ze verspreiden zich redelijk snel indien ze het er naar hun zin hebben.

Daslookpesto gegegeten met pasta, groentjes en biefstuk.

aangepast door simonvb
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...