Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag gezaaid of geplant? 2022

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ons voorraam staat er sinds gister weer zo bij na 80+ tomaten, pepers en paprikas te hebben verspeend. Het echte werk gaat nu beginnen, dus het is te hopen dat we een mooi voorjaar krijgen

20220320_122733.jpg

• Like 3
Geplaatst:

Pff vandaag de meeste bloemen zaailingen verspeend. Maar wat een ellende, ik ben er te onhandig voor. Ik denk dat ik een kwart per ongeluk heb onthoofd, ontworteld of fijn heb geknepen. Dat gaat met de pepers, tomaten en grovere zaailingen altijd stukken beter 😅

• Like 3
Geplaatst:

@Patrijs , ik heb nooit veel last van schieters.

Alles gaat er elk jaar tegen deze tijd in, goede compostgift en groeien maar.... 😊

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Twee beuken, een tamme kastanje en een hazelaar in de bossen. 

Schrok wel een beetje toen de boswachter op het laatst langskwam. Maar hij vond het gelukkig niet erg. 

IMG_20220320_151722.jpg

IMG_20220320_153704.jpg

IMG_20220320_163538.jpg

IMG_20220320_163547.jpg

aangepast door Stan W
  • Like 2
Geplaatst:

@rorror Heb zelf geen plek voor bomen die zo groot worden als deze. De hazelaar had op de moestuin eventueel wel gepast. Het leek mij vooral leuk en nuttig om wat inheemse soorten in het bos te planten.

De definitieve duw in deze richting kwam door de 8 hectare bos bij de zandwinplas, die vorig jaar gekapt is. 

• Like 1
Geplaatst:

tomaten verspeend.. & paprika's. verder dit weekend niets want werken & naar mn mama op bezoek

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Tomaten zaaidag. Heb vandaag voor het eerst genummerd. Kijken of dat goed gaat. Of beter, aangezien ik altijd ruzie heb met dure stiften die toch onzichtbaar worden.

16 soorten. Allemaal zaden van Velt. Dan heb ik niet eens tussen mijn andere zaden gekeken… wordt nog wat. Van alles minimaal 3, omdat ik ook voor de schooltuin aan het voorzaaien ben. Wil dit jaar weer tomaten in de schooltuin.
Ik heb gekeken naar vroege tomaten, omdat ik ze buiten wil en dan gok dat ze het beter doen. We gaan het zien.

1. Sibirsky skorospeliy een vroege Siberische tomaat. Neem aan als je Siberië overleefd, je het Nederlandse klimaat ook wel kunt handelen.
2. stoke’s Alaska
3. Gargamel schijnt een goede bewaartomaat te zijn, minstens 1 maand
4. Azoychka licht citroenig van smaak.. erg benieuwd
5. Supermama omdat ik dat ook ben
Roma tomaat die vroeg is en alsnog in de kas wil. We gaan zien hoe ver we komen

6 ace 55 vf. Eerder gehad. Prima tomaat niet bijzonder ofzo
7. negro azteca vanwege de kleur
8. Stupicke Tsjechisch ras schijnt ideaal voor de volle grond te zijn. Deze heb ik dan ook 10 x waarvan de helft zo’n beetje naar school gaat straks
9. Auriga/earl of edgecombe schijn je zelfs tot aan de winter te kunnen oogsten in een kas
10. Mountain princess
11. Black prince komt uit Siberië/Irkutsk
12. Black Krim komt van de Krim. Kan goed in potten schijnt
13. Tigerblush deze heb ik ook eerder gehad. Vind deze qua kleur en vorm prachtig
14. Purple calabash is wel niet vroeg, maar wel een plaatje
15. White tomesol witte tomaat ook laat
16. German red strawberry rozerode stamtomaat

Ik ga nog 1 x neuzen in mijn oude zadencollectie naar een leuke tomaat. En dan doe ik nog 5 soorten erbij Max.

• Like 5
Geplaatst:

Vandaag Vitabella aardappelen gepoot. 2 bosjes bieslook gezet.

6 plukjes snijsla geplant. Een goot erwten de tuin in geschoven, en nog erbij gezaaid.

2 Daglelies geplant. Praatje met medetuinier gemaakt, en toen vond ik het welletjes.

Heerlijk weertje, perenbomen  lopen goed uit.

• Like 1
Geplaatst:

Tomaten gezaaid, bloedzuring, snijbiet, tijm, platte peterselie, bieslook, wilde rucola, hysop en  Komkommerkruid.

allemaal boompjes de grond in (beetje laat); kers, peer, vijg, krentenboom, druif

• Like 1
Geplaatst:
Op 20-3-2022 om 09:25, Roelie zei:

Gisteren rode en gele uien geplant. Alsmede sjalotten. Kropsla en een aantal vroege kolen, wit, rood en bloem. Vandaag gaan de Robientjes in de g rond, een roodzadige tuinboon. Oud Fries ras. En als ik nog zin heb met die schrale koude oostenwind plaats ik de vlechtmatten voor de erwten. 

Heb je de kolen buiten geplant? 

Ik ben een beetje nieuw met koolsoorten en heb enkele plantjes in de serre staan. 

Zou deze in volle grond willen zetten maar omdat ze nu een aantal nachten vorst geven weet ik het niet goed. 

Geplaatst:

In de kas een tomaat en een peper uitgeplant. Ze staan er warmpjes bij onder een omgekeerde plastic waterfles zonder bodem van 5 liter. Het is een gokkie, er staat trouwens al twee weken een peper in de kas op dezelfde manier. 

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Te veel om op te noemen! Met 3 klassen allemaal moestuintjes van de ah gezaaid. Ik kan even geen zaadjes meer zien.

maar vast niet voor lang

• Like 5
Geplaatst:

Op 1 april:

De meloenen Kazakh en Sugar Baby verpot. Kazakh groeit harder en groter in vergelijk met Sugar Baby.

De rest ook verpot: Jalapeno, Tomaatjes (1 rondje), Tomatillo's, Physalis hoog, Marble mini komkommer, Amaranthen Dreadlocks en Hopi.

Gezaaid:

Bloempjes: Cosmos en Leeuwenbekjes (snapdragons) van de Lidl.

Groente: Komkommers en augurken (Konsa, Akito, Delikatess en Restina)

Nog een keer wegens te lage opkomst: Physalis laag, Tomatillo Geel en Paars.

Net al het oude Dillezaad hier in de voortuin uitgestrooid.

Zometeen even een bloembak met aarde vullen en Rucola zaaien voor hier thuis.

Geplaatst:

Gisteren wat dingen uit de tuin weggehaald om later weer in opgehoogde bedden weer terug te zetten. Oa 2 soorten andijvie. De roze castelfranco is een van mijn lievelings.
Ook wat uitjes die spontaan waren opgekomen. Ik heb 2 of 3 jaar voor het laatst rode ui gezaaid. Toch geinig hoeveel kiemkracht er eigenlijk toch zit in een zaadje. Zitten er jaren tussen, hebben ze ideale omstandigheden en komen ze toch op. Mooi.

• Like 2
Geplaatst:

Vandaag vanalles buiten gezaaid:

Rucola

Pluksla

Ui

Bosui

Pastinaak

Wortel

Radijs

Spitskool

Spinazie

Spannend wat allemaal op gaat komen. Ik wacht nog heel even met de prei, en wil nog even nazoeken of ik deze beter kan voorzaaien of direct in de volle grond.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...