Goudsbloempje2 Geplaatst: 25 april 2022 Geplaatst: 25 april 2022 Ik heb ook pastinaak gezaaid. En winterwortel. 1
appelvrouw Geplaatst: 25 april 2022 Geplaatst: 25 april 2022 Flink wat tomaten geplant in de kas, in de potten die we in het voorjaar in de kas bodem hebben ingegraven. En een rij capucijners aan een betongaas geplant, met dank aan @jootje..trouwens Jo, zijn het blauwschokkers? 1 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Arja Geplaatst: 26 april 2022 Geplaatst: 26 april 2022 Eén (1) Wieringer paardenboon uitgeplant. Meer waren er niet opgekomen. 🙄 1
Lia56 Geplaatst: 26 april 2022 Geplaatst: 26 april 2022 1 Courgette en1 komkommer buiten uitgeplant in grote pot 1
henkg Geplaatst: 26 april 2022 Geplaatst: 26 april 2022 Voorgezaaid op 26-04: - 3x Courgette Defender - 3x Komkommer Sonja - 3x Komkommer Market More 2 2025_teeltlijst (.xlsx)
Vinky Geplaatst: 27 april 2022 Geplaatst: 27 april 2022 Op 26-4-2022 om 14:25, Arja zei: Eén (1) Wieringer paardenboon uitgeplant. Meer waren er niet opgekomen. 🙄 Dat is triest Arja. Dat nu de bonen wegblijven, nadat de Sonja’s al veeleisende slungels werden. Maar wat bedoel je met Wieringer paardenboon? Is dat hetzelfde als de Wieringer Boon (zonder paard) op de foto hieronder? Wieringer bonen zaai ik pas vanaf 15 mei in de volle grond en er mislukt eigenlijk nooit wat, ook al is de schrale zandgrond hier vaak erg droog in de zaaiperiode. Zonder ingrepen komt het toch altijd goed. Misschien zaai je te vroeg, misschien overtroetel je de plantjes, of misschien hebben we het toch over een ander soort boon? Ik hoop dat je nog zaaigoed hebt voor een tweede poging. Succes in dat geval 👍 2
Bearded johnie Geplaatst: 27 april 2022 Geplaatst: 27 april 2022 artisjokken 10 overgepot in p9, zonnebloemen buiten uitgeplant 1
Flup Geplaatst: 28 april 2022 Geplaatst: 28 april 2022 @Vinky: Hier is de wierdinger paardenboon een tuinboon. Heb daar vorig jaar zaden van gewonnen (en in de biozadendoos gedaan), maar dit jaar staan die niet in mijn tuin. Zelf zaai ik tuinbonen in februari in de volle grond, gaat altijd goed eigenlijk. Kan wel even een kiemtest doen, als het om deze soort gaat. Het moet natuurlijk niet zo zijn dat er hele slecht kiemende zaden van mij in de zadendoos zitten. 1
Flup Geplaatst: 28 april 2022 Geplaatst: 28 april 2022 Heb natuurlijk ook wat in de tuin gedaan en wel flink wat gezaaid. Pompoen (Red Kuri en Waltham's Butternut), courgette (coucourzelle, een gestreepte variant), heel veel bloemen (diverse soorten) en straks nog wat sla en dille. Wil ook nog de kas in orde maken, maar het waait wat veel nog. 1
Arja Geplaatst: 28 april 2022 Geplaatst: 28 april 2022 Het waren idd de Wieringer paardenbonen van Flup uit de ruildoos. Erg veel had ik er niet gezaaid hoor, dus mijn steekproef was niet representatief. De eenzame boon staat nu gezellig tussen de aquadulce die ik in het najaar al gelegd had. 1
fre3ke Geplaatst: 30 april 2022 Geplaatst: 30 april 2022 (aangepast) Nog wat peultjes voorgezaaid, die komen bovenop de saffraanbollen te staan die nu afsterven. En rode melde voorgezaaid. Verder wat bloemen in kleine hoeveelheden: lupine en kogelamaranth. Lupine kiemt goed in deno, die gaat met kiem en al de vollegrond in. 30 april 2022 aangepast door fre3ke spatie vergeten 1
woldistel Geplaatst: 30 april 2022 Geplaatst: 30 april 2022 (aangepast) Geweekte mais gezaaid tussen de bonenstokken. @fre3ke welke lupine heb je? Ik heb Dieta, maar die moet ik nog zaaien. Oh, blind, ik lees net dat je bloemen schrijft, dus niet voor zaden. 30 april 2022 aangepast door woldistel 1
Patrijs Geplaatst: 30 april 2022 Geplaatst: 30 april 2022 Radijs gezaaid. Drie rijtjes peulen, doperwten en suiker erwten gelegd. 1 De moestuin van Patrijs
Pomodori Geplaatst: 30 april 2022 Geplaatst: 30 april 2022 Pompoenen "rode van etampes" gezaaid, vorig jaar een uitstekende oogst van. 1
Lia56 Geplaatst: 2 mei 2022 Geplaatst: 2 mei 2022 Aantal tomaten in grote potten gezet die buiten mogen blijven 1
HuubvG Geplaatst: 2 mei 2022 Geplaatst: 2 mei 2022 Pompoenen, teloxis, snackkomkommers gezaaid, klimroos, witte druif en blauwe regen geplant. 1
Arja Geplaatst: 2 mei 2022 Geplaatst: 2 mei 2022 Koriander, dille, Soester knollen, sla, paarse broccoli uitgeplant. Boerenkool, spruitjes, mais knolvenkel, bladselderij voorgezaaid. Geschoffeld. Water gegeven. Zitten peinzen over waar ik alles moet laten. Gaat niet lukken 🤪 dus uiteindelijk zal ik wel wat mensen blij gaan maken. Ook goed. 1
Bearded johnie Geplaatst: 2 mei 2022 Geplaatst: 2 mei 2022 Suikermais en Oost Indische kers gezaaid , hebben de kinderen uitgezocht voor hun "stukje". Rode en groene kolen geplant weer een paar paadjes netjes gemaakt! 1
Patrijs Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 De Black Krim tomaten zijn niet opgekomen. In die potjes tomaten bij gezaaid: Bonset F1 Sungold F1 Ook gelijk een komkommer Johanna en een gele courgette bij gezaaid. Pompoen Musquee de Provence en Uchiki Kuri gezaaid in potten voor de nateelt na de vroege aardappels. Opnieuw schorseneren voor gezaaid in potjes. Na de drie en een halve gekiemde schorseneer is er niets meer opgekomen...... De moestuin van Patrijs
Arja Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 (aangepast) Raapjes, am/tat/paksoi, rode en groene kool en afrikaantjes gezaaid. 3 mei 2022 aangepast door Arja
Mellie Geplaatst: 3 mei 2022 Geplaatst: 3 mei 2022 Er kwam toch wel wat bij mijn zaaironde. 3 basilicum soorten opal red rubin en grecca. Ook heel veel soorten zonnebloemen. Oa Turkse en deze op de foto. Ik denk dat er bij de lemon Leopold er wat mis is gegaan. Dit zijn wel heel veel soorten zaadjes in 1 verpakking. Ben benieuwd welke de ll blijkt te zijn. En bij de bloemen wil ik nog even de nigella Persian rose in het zonnetje zetten. Wat ziet dit er fleurig uit! Nu al zin in om daarnaar te kijken. Een zakje met lathyrus in een bakje gedaan: die staan in de week. Morgen de grond in. Ik heb veel bloemensoorten gezaaid en een paar opgekomen bloementuintjes geplant van de ah. Kom maar door met die fleurige zomer. Edit: ow jaaaa! Ook nog 2 soorten bimi, paarse broccoli sicilia di violetto, slamixje en spitskool. 3
Aanbevolen berichten