fre3ke Geplaatst: 21 maart 2022 Geplaatst: 21 maart 2022 5 hours ago, mdubbelm said: Ga je de buren eindelijk inmetselen Nee, ik ga niet metselen. Het muurtje wordt ook maar 17 cm hoog, daar passen ze niet achter. Het heeft niets met mijn rechtlijnige buren te maken. Ik wil zélf rechte lijnen in de tuin, via grondkeringen. En zo hergebruik ik de grindtegels ook nog. Ik heb zelfs in een tegeltiller geïnvesteerd, om de tegels verticaal in de sleuf te zetten. En een kabelschop om de sleuf te graven. Ik neem het dus serieus. Ik word ook altijd blij van bouwprojecten in de tuin (vooral als ze af zijn). Vandaag de eerste tegel geplaatst, kijken hoe ver ik morgen kom. 3 Quote
Patrijs Geplaatst: 22 maart 2022 Geplaatst: 22 maart 2022 De laatste boerenkool geoogst net als een kropsla, veldsla, sterrenkers en bieslook. Een leeg stuk tuin geschoffeld en de drie aspergeruggen van een laag opgewarmde aarde voorzien. Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 22 maart 2022 Geplaatst: 22 maart 2022 Sla geoogst, aardbeienplantjes uitgezet, Water gegeven... jeetje zeg ... alles was kurkdroog. Quote
Pomodori Geplaatst: 23 maart 2022 Geplaatst: 23 maart 2022 Sla en spinazie geplant, 3 soorten worteltjes gezaaid, en wat pootaardappelen die nog over waren een plekje gegeven. Een 30tal tomaten in grotere potjes gezet en er achter gekomen dat ik binnen toch écht geen ruimte meer heb. Quote
mdubbelm Geplaatst: 23 maart 2022 Geplaatst: 23 maart 2022 (aangepast) Niks want grieperig - vooralsnog is het geen Corona. 23 maart 2022 aangepast door mdubbelm Het blijkt toch Corona Quote
Patrijs Geplaatst: 23 maart 2022 Geplaatst: 23 maart 2022 Beterschap, en volgende keer beter plannen want het is nu een drukke tijd op de tuin. Vandaag een grote zak bio-zeewierkalk gehaald, a voel ik me dan wel wat dom met de zee om de hoek. Gelijk ook wat glas van huis naar de tuin gebracht met de auto, dubbelglas is altijd weer een stuk zwaarder dan je denkt. Op de tuin de tuinbonen uit de kas gehaald, ze zijn ontdekt en aangevreten. 1 Quote De moestuin van Patrijs
MSDG Geplaatst: 23 maart 2022 Geplaatst: 23 maart 2022 Water gegeven, pluksla en rucola kiemen namelijk. Japanse wijnbes definitief plekje gegeven en ik kan eindelijk beginnen aan de fundering voor de kas! Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Mellie Geplaatst: 24 maart 2022 Geplaatst: 24 maart 2022 Beterschap @mdubbelm Bij mij wel Corona, maar voel me goed genoeg om de tuin in te gaan. Vandaag alleen maar zitten in de zon. Ow ja en de erwten en prei water geven. Die stonden alweer droog in hun pootbakje. Zou ik eigenlijk al in de volle grond moeten doen. Maar iets met geen zin….Gisteren heb ik veel water gegeven en een bosje uitgebloeide anjers gestekt. Had dat vorige week ook gedaan. De dit jaar gestekte rozen bewonderd en gezien dat ze het doen. De vorig jaar gestekte red eye rozen zijn er 2 opgegeten. De rest (4 stuks) doen het goed gelukkig. Het is een heel bijzondere roos en ik wil zo graag rozen eraan krijgen. Dus pliesssss, laat dat dit jaar gaan lukken. Heb ook weer 1 kip in quarantaine gezet. Die broedse kippen ook… 2 Quote
henkg Geplaatst: 24 maart 2022 Geplaatst: 24 maart 2022 Vandaag twee Ikea tuinbankjes in elkaar geschroefd. De oude gammele Gamma bankjes (nu 7 jaar oud) hielden zelfs mijn weltergewicht niet meer. Visite richting de zwaargewichtklasse merkte dat twee jaar geleden al ... Hier eentje: 3 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Patrijs Geplaatst: 24 maart 2022 Geplaatst: 24 maart 2022 Potgrond en kweekbakken naar huis gehaald om te gaan voorzaaien. Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 Bietjes die binnen voor gezaaid waren, gezet in de tuin. @Patrijs Van de twee soorten die ik gezaaid had, waar je het advies van folie overheen doen had gegeven. Die zijn nog steeds niet gekiemd, zal dan toch slecht zaad geweest zijn. Verder onkruid verwijderd, dode bloempjes weg, en alles water gegeven. 1 Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
mdubbelm Geplaatst: 25 maart 2022 Geplaatst: 25 maart 2022 (aangepast) Vandaag weer iets meer fut gelukkig, dus tuinbonen, kapucijners en verschillende soorten aardappelen in de grond gestopt. Ook nog wat voorgezaaide sla uitgeplant en wortelen gezaaid. En water gegeven. Het leek wel een woestijn hier en daar. 25 maart 2022 aangepast door mdubbelm Foto toegevoegd 5 Quote
Arja Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 (aangepast) Veel gezaaid, oa sla, koolrabi, chinese broccoli, basilicum, snijbiet, raapjes, ui, zilverui, bosui, wortelen, bietjes. En water gegeven, want de bovenlaag van de grond wordt al aardig droog. Én de eerste asperge boven de grond begroet. Én een pad aangetroffen, hij (of zij) scharrelde in mijn schaduwrijke voortuin. Ik heb hem niet gekust, wel aangemoedigd om veel slakken te verorberen en om een nieuwe generatie padjes te produceren. Het is tenslotte lente. 26 maart 2022 aangepast door Arja 1 Quote
Mellie Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 Bezig geweest met de Kärcher en het was broodnodig. Ik schaam me echt een beetje voor deze foto. Alsof ik het nooit schoonmaak… elk jaar dus voor de duidelijkheid. Ook de steiger schoongespoten en de buitenkeuken.Ook een kleine barbecue gehouden in de tuin. Was best frips. 3 Quote
marcelru Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 Laatste kersen geent (denk je klaar te zijn, komt er nog iemand met enthout van een mooi ras aankakken ... ) Tuin eindelijk omgespit, we kunnen aan't heuven 2 Quote
Patrijs Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 Salade geoogst : witlof, veldsla, rucola, sla, bieslook en radijs. De pomp lag er af dus die er weer opgezet, gelijk weer de handen onder het vet, zo blijf je lekker bezig. Quote De moestuin van Patrijs
loes Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 Compostdag dus compost opgehaald en over de tuin verspreid. Voor mij is dit altijd de start van het buitenseizoen. 3 Quote
Liekie Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 Helaas geen compost bij de gemeente hier met het slappe coronaexcuus. Desalniettemin met de liefste flink stenen versjouwd voor 2 grote plantenbakken voor de siertuin. Lekker in de zon en blij dat ik me wel ingesmeerd had. Lief is nu tomaat. Die heb ik trouwens ook voor een deel verspeend vandaag. Voor de jongens om te verkopen op koningsdag. Die tomatenplantjes gaan altijd harder dan de meuk waar je echt vanaf wilt 😉 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 Peultjes uitgeplant. Goed beschermd want er zitten veel duiven. 2 Quote
Goldfish Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 Zakken compost gehaald bij t uitreikpunt van de gemeente, citrus in de kas water gegeven (heb er helaas toch weer eentje bijna laten verpieteren), ook de wat jongere aanplant aan bomen en struiken water gegeven. De struiken die ik teel in kuipen (die weer staan in boomspiegels, ik moet immers woekeren met de ruimte) natuurlijk ook aandacht gegeven. De rest moet zichzelf maar zien te redden. Het is laagveen en het grondwater is nooit ver weg. Quote
Marinke Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 Compost opgehaald bij de gemeente (bedankt voor de tip, had het nooit geweten zonder het forum :-)) en over de tuin verspreid. Kwam als geroepen! Quote
Lsjr33 Geplaatst: 27 maart 2022 Geplaatst: 27 maart 2022 Mijn dertigste verjaardag vandaag de hele dag vieren in de zon, op de tuin. Driemaal feest 😁 8 Quote
mdubbelm Geplaatst: 27 maart 2022 Geplaatst: 27 maart 2022 Gisteren wat dille en koriander verspeend. Broccoli en sla gezaaid en een stuk gras dat al best lang was gemaaid. Verder een stelling uit het schuurtje gehaald en verbouwd tot houthok. Quote
Mellie Geplaatst: 27 maart 2022 Geplaatst: 27 maart 2022 Een appelboom verpot. Die staat al sinds ik hem heb -en dat is al een klein jaar- in het zelfde potje- waren nl voor school, maar school wil blijkbaar niet nog meer fruitbomen. Heb 1 boom aan de buren gegeven en wilde er zelf ook nog wel 1. Had speciaal de binnenkant van de vuilnisbak hiervoor bewaard. Niet echt mooi om naar te kijken. Wel minder troep in de vuilnisbak. De steiger heb ik gisteren schoongespoten en is sinds een week zonder zitje. De kinderen gaan dat voor hun hut gebruiken. Dus er is leegte!Vond dat wel een mooie plek voor de overtollige fruitbomen die ik niet perse in de tuin wil. Een steiger vol dus. De majoraan staat ook weer prachtig zag ik en passant. De granaatappel is toch een desillusie hier in het Nederlandse klimaat. Maar heb ze al sinds heel klein en zijn nu toch dik 1 meter. Doen alleen zo weinig... Waren ook nog eens €30 per stuk, dus nog een paar jaar tot ik dat bedrag vergeten ben. Dan gaan ze weg. Je kunt ook heel goed zien tot waar ik de boel heb schoongespoten. De planten staan op de erfscheiding, dus ben al erg royaal aan het schoonmaken geweest. De tuinslang was niet langer. Vijg hardy staat ook blij te zijn. Benieuwd of er wat aan komt dit jaar. 5 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.