Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2022

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
5 hours ago, mdubbelm said:

Ga je de buren eindelijk inmetselen

Nee, ik ga niet metselen. Het muurtje wordt ook maar 17 cm hoog, daar passen ze niet achter.

Het heeft niets met mijn rechtlijnige buren te maken. Ik wil zélf rechte lijnen in de tuin, via grondkeringen. En zo hergebruik ik de grindtegels ook nog. Ik heb zelfs in een tegeltiller geïnvesteerd, om de tegels verticaal in de sleuf te zetten. En een kabelschop om de sleuf te graven. Ik neem het dus serieus. Ik word ook altijd blij van bouwprojecten in de tuin (vooral als ze af zijn). Vandaag de eerste tegel geplaatst, kijken hoe ver ik morgen kom.

• Like 3
Geplaatst:

Sla en spinazie geplant, 3 soorten worteltjes gezaaid, en wat pootaardappelen die nog over waren een plekje gegeven.

Een 30tal tomaten in grotere potjes gezet en er achter gekomen dat ik binnen  toch écht geen ruimte meer heb.

Geplaatst:

Beterschap, en volgende keer beter plannen want het is nu een drukke tijd op de tuin. 

Vandaag een grote zak bio-zeewierkalk gehaald, a voel ik me dan wel wat dom met de zee om de hoek.

Gelijk ook wat glas van huis naar de tuin gebracht met de auto, dubbelglas is altijd weer een stuk zwaarder dan je denkt.

Op de tuin de tuinbonen uit de kas gehaald, ze zijn ontdekt en aangevreten.

• Like 1
Geplaatst:

Beterschap @mdubbelm
Bij mij wel Corona, maar voel me goed genoeg om de tuin in te gaan. Vandaag alleen maar zitten in de zon. Ow ja en de erwten en prei water geven. Die stonden alweer droog in hun pootbakje. Zou ik eigenlijk al in de volle grond moeten doen. Maar iets met geen zin….

Gisteren heb ik veel water gegeven en een bosje uitgebloeide anjers gestekt. Had dat vorige week ook gedaan. De dit jaar gestekte rozen bewonderd en gezien dat ze het doen. De vorig jaar gestekte red eye rozen zijn er 2 opgegeten. De rest (4 stuks) doen het goed gelukkig. Het is een heel bijzondere roos en ik wil zo graag rozen eraan krijgen. Dus pliesssss, laat dat dit jaar gaan lukken.

Heb ook weer 1 kip in quarantaine gezet. Die broedse kippen ook…

• Like 2
Geplaatst:

Vandaag twee Ikea tuinbankjes in elkaar geschroefd. De oude gammele Gamma bankjes (nu 7 jaar oud) hielden zelfs mijn weltergewicht niet meer.  Visite richting de zwaargewichtklasse merkte dat twee jaar geleden al ...

Hier eentje:

20220324_IkeaBankje2.jpg

• Like 3

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst: (aangepast)

890B8A85-07DC-4622-84DF-C1C742EB55FA.thumb.jpeg.ba06973e888e25ba4088d15368e26bc2.jpeg

Vandaag weer iets meer fut gelukkig, dus tuinbonen, kapucijners en verschillende soorten aardappelen in de grond gestopt. Ook nog wat voorgezaaide sla uitgeplant en wortelen gezaaid. En water gegeven. Het leek wel een woestijn hier en daar.

aangepast door mdubbelm
Foto toegevoegd
  • Like 5
Geplaatst: (aangepast)

Veel gezaaid, oa sla, koolrabi, chinese broccoli, basilicum, snijbiet, raapjes, ui, zilverui, bosui, wortelen, bietjes. En water gegeven, want de bovenlaag van de grond wordt al aardig droog. 

Én de eerste asperge boven de grond begroet.

Én een pad aangetroffen, hij (of zij) scharrelde in mijn schaduwrijke voortuin. Ik heb hem niet gekust, wel aangemoedigd om veel slakken te verorberen en om een nieuwe generatie padjes te produceren. Het is tenslotte lente.

aangepast door Arja
  • Like 1
Geplaatst:

77b20390744fdfad454ba192fd8fd212.jpg

Bezig geweest met de Kärcher en het was broodnodig. Ik schaam me echt een beetje voor deze foto. Alsof ik het nooit schoonmaak… elk jaar dus voor de duidelijkheid. Ook de steiger schoongespoten en de buitenkeuken.

Ook een kleine barbecue gehouden in de tuin. Was best frips.

• Like 3
Geplaatst:

Laatste kersen geent (denk je klaar te zijn, komt er nog iemand met enthout van een mooi ras aankakken ... )

Tuin eindelijk omgespit, we kunnen aan't heuven :-)

tuin_20220326.JPG

• Like 2
Geplaatst:

Helaas geen compost bij de gemeente hier met het slappe coronaexcuus. Desalniettemin met de liefste flink stenen versjouwd voor 2 grote plantenbakken voor de siertuin. Lekker in de zon en blij dat ik me wel ingesmeerd had. Lief is nu tomaat. Die heb ik trouwens ook voor een deel verspeend vandaag. Voor de jongens om te verkopen op koningsdag. Die tomatenplantjes gaan altijd harder dan de meuk waar je echt vanaf wilt 😉

• Like 1
Geplaatst:

Zakken compost gehaald bij t uitreikpunt van de gemeente,  citrus in de kas water gegeven (heb er helaas toch weer eentje bijna laten verpieteren), ook de wat jongere aanplant aan bomen en struiken water gegeven.  De struiken die ik teel in kuipen (die weer staan in boomspiegels, ik moet immers woekeren met de ruimte) natuurlijk ook aandacht gegeven.   De rest moet zichzelf maar zien te redden.  Het is laagveen en het grondwater is  nooit ver weg. 

Geplaatst:

Gisteren wat dille en koriander verspeend. Broccoli en sla gezaaid en een stuk gras dat al best lang was gemaaid. Verder een stelling uit het schuurtje gehaald en verbouwd tot houthok. 

Geplaatst:

Een appelboom verpot. Die staat al sinds ik hem heb -en dat is al een klein jaar- in het zelfde potje- waren nl voor school, maar school wil blijkbaar niet nog meer fruitbomen. Heb 1 boom aan de buren gegeven en wilde er zelf ook nog wel 1. Had speciaal de binnenkant van de vuilnisbak hiervoor bewaard. Niet echt mooi om naar te kijken. Wel minder troep in de vuilnisbak. De steiger heb ik gisteren schoongespoten en is sinds een week zonder zitje. De kinderen gaan dat voor hun hut gebruiken. Dus er is leegte!

Vond dat wel een mooie plek voor de overtollige fruitbomen die ik niet perse in de tuin wil. Een steiger vol dus. De majoraan staat ook weer prachtig zag ik en passant. De granaatappel is toch een desillusie hier in het Nederlandse klimaat. Maar heb ze al sinds heel klein en zijn nu toch dik 1 meter. Doen alleen zo weinig... Waren ook nog eens €30 per stuk, dus nog een paar jaar tot ik dat bedrag vergeten ben. Dan gaan ze weg.

05d3b16fa085b7f7189cc67b916b0e11.jpg

Je kunt ook heel goed zien tot waar ik de boel heb schoongespoten. De planten staan op de erfscheiding, dus ben al erg royaal aan het schoonmaken geweest. De tuinslang was niet langer. Vijg hardy staat ook blij te zijn. Benieuwd of er wat aan komt dit jaar.

• Like 5

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...