Liekie Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 @MSDGAls je de rudbeckia zaden uit de doos hebt gehaald zijn ze vers en kiemen ze heel makkelijk 😉 Die van mij maken zelfs weer nieuw blad in de tuin omdat het niet echt heel koud is geweest. Scheelt weer met zaaien! 1 Quote
woldistel Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 Lathyrus voorgezaaid en mijn ieniemini yuzu citrus zaailingen in een groter potje gezet. Quote
Patrijs Geplaatst: 24 februari 2023 Auteur Geplaatst: 24 februari 2023 Veertig tuinboonzaailingen buiten uitgeplant. Quote De moestuin van Patrijs
Erny Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 Afgelopen week voorgezaaid: Kailan, Palmkool, Bloemkool, Savooiekool Peulen, Grijze Roodbloeiende en Lathyrus Tomatillo's en Ananaskers Peterselie, Dragon, Thym en Basilicums Snapdragons, Lobelia, Paarse Morgenster/Haverwortel 1 Quote
woldistel Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 @Erny Mooi woord hè, Snapdragons 😄 2 Quote
Tanja65 Geplaatst: 24 februari 2023 Geplaatst: 24 februari 2023 Afgelopen week de rabarber overgeplant naar de moestuin. Vandaag tussen de buien door wat radijsjes gezaaid en een klein bedje veldsla. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
paddestoelengek Geplaatst: 26 februari 2023 Geplaatst: 26 februari 2023 (aangepast) Gezaaid binnen 1 tel...😅 Chayote neergelegd in de vensterbank en nu maar afwachten.... 26 februari 2023 aangepast door paddestoelengek 5 Quote moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
reneem Geplaatst: 26 februari 2023 Geplaatst: 26 februari 2023 Gisteren Bietjes Egyptische platronde voorgezaaid in tray in de vensterbank, in clusters. 3 Quote
woldistel Geplaatst: 26 februari 2023 Geplaatst: 26 februari 2023 Erwten, sugarsnaps en wat tuinbonen gisteren voorgeweekt en vanmiddag gezaaid. Staan nu in een onverwarmde kamer boven en een deel in de koude kas. 2 Quote
Flup Geplaatst: 26 februari 2023 Geplaatst: 26 februari 2023 Jullie zijn er vroeg bij! Ik heb afgelopen week alleen tuinbonen gezaaid en de paprika voorgezaaid (Deno). Het vriest 's nachts -10 graden de komende week en overdag komt het kwik ook niet echt boven het vriespunt uit. Quote
reneem Geplaatst: 26 februari 2023 Geplaatst: 26 februari 2023 Ik zaai dan ook vooral binnen. Wel tuinbonen buiten, maar afgedekt met vlies voor de zekerheid. Quote
Patrijs Geplaatst: 27 februari 2023 Auteur Geplaatst: 27 februari 2023 Ik leg ze nu gewoon buiten en afgelopen week ook de eerste buiten uitgeplant. Vandaag grijze roodbloeiende peultjes gelegd in de vollegrond. Irisbollen verplant, kokardebloemenplantjes gezet, hoop ik althans want misschien staat er nu wel een nette rij weegbree. Ik begon ineens te twijfelen, het lijkt zo op elkaar. Een pioen gestekt en bieslook opgepot voor in de kas. 3 Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 27 februari 2023 Geplaatst: 27 februari 2023 Gezaaid stengel ui, palmkool, zinnia, lupinus. Verspeend viooltjes, korenbloem en andijvie. 2 Quote
henkg Geplaatst: 27 februari 2023 Geplaatst: 27 februari 2023 Zonet de Cayenne-peper gezaaid. Veel, want ook voor de export. Daarnaast paprika: Corno di Toro rosso (grote rode puntpaprika). Een mogelijke kandidaat voor de teeltwedstrijd 2024. Ik ga uittesten of ie ook in de volle grond voldoende opbrengst geeft.. Morgen op het programma: Knolselderij. Veel, want ook voor de export. Daarna heb ik 2 à 4 weken zaai-vrij. 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Patrijs Geplaatst: 28 februari 2023 Auteur Geplaatst: 28 februari 2023 Ik vond nog een bloempot vol Nederlandse pootuitjes die ik maar snel in de grond heb gestopt. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Marinke Geplaatst: 28 februari 2023 Geplaatst: 28 februari 2023 Een tweede lading tuinbonen en grijze roodbloeiende peulen gelegd. Lathyrus, lupine en palmkool gezaaid. 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 1 maart 2023 Auteur Geplaatst: 1 maart 2023 Raapsteeltjes buiten gezaaid en vast wat peulgoed te weken gelegd. Quote De moestuin van Patrijs
Patrijs Geplaatst: 2 maart 2023 Auteur Geplaatst: 2 maart 2023 Peulen Heraut en Noorman voor gezaaid in bakken in een kweekkasje. Een halve rij gelijk aan het gaas gelegd. Ook doperwt Marketmore in potjes voor gezaaid. De munt en wat Irisbollen gesplitst en opgepot in het kasje. Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 2 maart 2023 Geplaatst: 2 maart 2023 @Patrijs Zijn er ook doperwten Marketmore? Ik ken alleen de komkommer 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 2 maart 2023 Geplaatst: 2 maart 2023 (aangepast) @Jorg vanochtend ging t goed via Chrome, maar helaas kan ik nu weer niet beantwoorden... wel via Firefox.. 2 maart 2023 aangepast door Lia56 1 Quote
Patrijs Geplaatst: 2 maart 2023 Auteur Geplaatst: 2 maart 2023 @Lia56 Heel scherp, ik vergiste me, het moet zijn doperwt Feltham First. Overal een foto van gemaakt, maar deze had ik thuis al uit de zakjes gehaald. Waren gekregen zaden van Makkelijke Moestuin die ze winterdoperwten noemt, en dan krijg je maar een paar zaadjes in een zakje. 2 Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 2 maart 2023 Geplaatst: 2 maart 2023 Een tweede ronde doperwten voorgezaaid. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.