Geplaatst: 4 juli 20232 j Oh nee, niet nog meer!Is er nu al behoorlijke storm hier. Ondanks tomatenspiralen bij de tomaten en bamboestokken bij de vijgen, lukt het ze toch om behoorlijk scheef te staan.Onkruid groeit ook gigantisch de laatste dagen... Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 4 juli 20232 j Het afgelopen etmaal een mm of tien. Nu schijnt de zon, maar vannacht en morgenochtend worden nat nat nat. Ik klaag daar niet over.
Geplaatst: 4 juli 20232 j Ben al wat zaken aan t vast sjorren.... tomaten die buiten in een pot stonden maar even onder t afdak gezet.. Misschien valt t mee maar beter om schade voor te zijn.
Geplaatst: 4 juli 20232 j Hier (Midden Brabant, NL) is de regenhoeveelheid voor vannacht/morgenvroeg al flink teruggeschroefd. Vanmorgen ging men uit van 25 mm, nu houden ze het bij 8 mm. In het westen en deels ook het midden van het land heeft het de afgelopen dagen flink geregend. Hier niet (paar mm) en regen is dringend nodig. 4 juli 20232 j aangepast door Inloggevens kwijt
Geplaatst: 4 juli 20232 j Hier vannacht onverwacht ruim 8 mm gevangen. Toch weer een leuke slok op de borrel. Vanavond ook 2-3 mm schat ik zo en morgen komt daar nog wel een mm of 10 bij uit dat regengebied wat vannacht en morgenochtend overtrekt.
Geplaatst: 4 juli 20232 j Regen prima, wind heb ik een hardgrondige hekel aan. 😄 Helaas hier aan het Gooimeer ook altijd wind omdat het meer een soort windtunnel is. Giga verschil met 30km het binnenland in. Besefte me dat nooit zo tot collega’s er over begonnen die in hun woonplaatsen aanzienlijk minder wind ervaren. Anyway, laten we hopen dat de plantjes het een beetje doorstaan zonder al teveel schade. Heb een appelboom met een slappe top waar wat appels aan hangen en maïs die ik niet vertrouw. Verder zal alles wel stevig genoeg staan. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 5 juli 20232 j Amerikaans plaatje zou ik bijna zeggen, te mooi om niet te posten, hopelijk blijft de schade beperkt. 🙏 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 5 juli 20232 j Wij rijden eh waaien vandaag terug richting Nederland. Hopelijk is het weer een beetje te doen als we in de buurt van Amsjeknor komen….
Geplaatst: 5 juli 20232 j Ondanks zoveel mogelijk vast gezet te hebben en onder een afdak te plaatsen, het nodige kapot gewaaid, parasol, planten, plantenbakken etc... nou ja t is maar materiaal 🌪️
Geplaatst: 5 juli 20232 j @Patrijs 😂😂😂 Hoe ver zouden die haaien het binnenland inwaaien? Kan ik nog veilig op de fiets naar huis 😬 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 5 juli 20232 j Er is een nieuw Nederlands windrecord voor juli: 145,2 km/uur in IJmuiden. Het ergste lijkt hier alweer voorbij te zijn. IJmuiden windkracht 11, Den Helder windkracht 7, erg lokaal dus. Straks maar even de schade opnemen en nieuwe zonnebloemen zaaien. 5 juli 20232 j aangepast door Patrijs De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 5 juli 20232 j Stormbestendig zonnedoek 3 × 3 toch maar even verwijderd, stond aardig bol en het frame was nogal aan het meebuigen. Hangt nu binnen over de bank te drogen. Kasraam en -deur gisteren al dicht gedaan. T is hier wel niet het wilde westen, maar gaat toch ruw tekeer.
Geplaatst: 5 juli 20232 j Het is hier gruwelijk… mijn ritje van de fysio naar huis was ipv 10 min een angstaanjagende 62 minuten lang tussen allemaal omgevallen takken en heen en weer zwiepende bomen. Ik heb echt doodsangsten uitgestaan en niet zo weer naar buiten om de kinderen op te halen… slik. Deze viel voor mijn voeten neer. Altijd leuk. Deze ravage moest ik langs rijden. Meer stilstaan dan rijden overigens. En in mijn eigen tuin is het ook niet best. Alle bomen in pot die ik toch goed vast had, liggen om. Dank u mollen voor het losmaken van de grond. Mijn mooie sering is dwars doormidden gewaaid [emoji24][emoji24][emoji24][emoji24]
Geplaatst: 5 juli 20232 j Gelukkig een deel van de pepers binnen gezet. Het deel dat buiten bleef staan nu deels kapot gewaaid. Boom die over een paar jaar schaduw zou werpen op terras is omgewaaid. (stiekem blij). Wordt wel opruimen vanmiddag, liggen een aantal potten plat, met inhoud over terras...
Geplaatst: 5 juli 20232 j Uiteindelijk is het hier mee gevallen, we zaten wel in de heftigste regen, maar de wind is eigenlijk het sterkst langs de randen van zo'n storm. Buiten een paar stevige vlagen en heerlijk veel hemelwater lijkt alles het overleefd te hebben. Geen idee hoe het er op de moestuin uit ziet, misschien als 't vanavond is opgeklaard even een check. @Melliezonde van die sering zeg, maar fijn dat je veilig bent thuis gekomen, als het goed is neemt de heftigheid vanaf nu al snel af. Wie weet is die sering nog te redden door aan een boompaaltje te binden als de storm is gaan liggen. Zijn taaie beestjes die seringen. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 5 juli 20232 j Voor iedereen die veel schade heeft geleden, nu maar hopen dat het niet nog meer wordt. En dan vanuit hier weer gaan opbouwen, helaas zelf ook mijn tunnelkas verloren die zal ik opnieuw moeten gaan opzetten en repareren.
Geplaatst: 5 juli 20232 j Hier zoals ik verwacht had nog 10 mm gevallen vandaag. Qua wind gelukkig niets bijzonders en straks in de moestuin valt de schade (als die er al is) hopelijk erg mee. Sterkte aan iedereen dichterbij zee waar het wel bijzonder hard waait of waaide. 5 juli 20232 j aangepast door Stan W
Geplaatst: 5 juli 20232 j Hier nauwelijks schade, hooguit wat scheve planten. Ik vreesde even voor de appelbomen waar al flinke vruchten aan hangen, maar het gaat tot nu toe goed. De regen is welkom, het grondwater mag best aangevuld.
Geplaatst: 5 juli 20232 j Schade lijkt hier ook mee te vallen. De plukbloemen liggen plas, morgen maar weer stutten. Helaas ook twee mais stengels geknakt, daar baal ik wel van!
Geplaatst: 5 juli 20232 j Nou, volgens mij hebben wij hier ( provincie Utrecht ) het ergste wel gehad. Voornamelijk wind en veel regen. Bijna 30 mm sinds gisteravond. Sterkte voor de mensen waar het erger is/ word!
Geplaatst: 5 juli 20232 j Auteur Hier gelukkig weinig wind als je het vergelijkt met andere moestuinforumleden. Ook geen bakken met regen, maar toch echt wel lekker wat. Ik denk zo'n 25 mm in 24 uur? Het leek op de radar steeds net boven ons langs te trekken maar dan kregen we toch een randje van de bui mee en dat leverde al lekker wat vocht op. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 5 juli 20232 j Het laatste staartje van de bui is hier nu ook wel overgewaaid. Nog wat lichte regen en dan zijn we klaar. Wel jammer dat Poly een dagje te vroeg kwam, morgen en overmorgen Rammstein in ons Stadspark (veel vogels en natuur daar dus) alwaar tijdens het gehele concert vuurwerk zal worden afgestoken en het decibel niveau van onze wethouder zomaar naar 103 dB verhoogd mag worden. Pogingen en rechtszaken om dit alles tegen te houden zijn tot nog toe mislukt. Zou wel karma zijn geweest als de storm de boel zou afblazen. Ons complex ligt tegen het Stadspark aan en het podium is naar ons toegericht. Denk dat ik op de moestuin die 103 dB wel flink om de oren krijg. Afstand van podium tot moestuin is 900 m. Morgen toch naar tuin, helaas zonder Zowie vanwege het vuurwerk. Checken voor stormschade. Volgens een buurvrouw valt het bij ons mee, de wiebelende berkeboom heb ik nog aan wat touwen aan andere bomen vastgezet. Die staat dus nog. We zitten op het veen dus de bomen hebben weinig diepte om te wortelen en bij elke storm is het wel raak en zijn er weer wat oude bomen omgewaaid. Verder moet mijn broer straks vanuit Leek naar Groningen (gaan ff samen eten nu hij hier is) maar kan niet over de A7 vanwege omgevallen bomen, dus moet ie met een omweggetje. Veel bomen hier om dus, wat weggewaaide bussen e.d. 5 juli 20232 j aangepast door Erny
Geplaatst: 5 juli 20232 j 1 uur terug, Erny zei: . Afstand van podium tot moestuin is 900 m. Tja, ik zou mazzelaar kunnen zeggen, maar dat valt vast niet lekker. Rammstein is een redelijke favoriet voor mij (ben er niet hoor) Dat vuurwerk is niet doorlopend, al zal dat voor jou misschien wel zo klinken. Dus ik wens je veel sterkte ehoop dat het meevalt, smok. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.