Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Knoflook seizoen 2023-2024


Patrijs

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...

Ja alles is wel een pak sneller als vorig jaar.

In tunnel zijn hier nu zo

image.thumb.jpeg.a8547d95b7aba90807d49b0bbeb64ab7.jpegimage.thumb.jpeg.ec0018e01865894626a22b29804ae3c1.jpeg

Al een paar gebruikt als vroege lente knoflook, 

buiten groeien ze ook wel sneller als andere jaren

20240317_174632.thumb.jpg.261356836c9692596995d376da04e79c.jpg

een aantal ook gezet op de plaats van de testtomaatjes vorig jaar

image.thumb.jpeg.230d68213f8e01c6f5f509859a28d3fe.jpeg

 

Bedoeling is hier om ook wat erwten te zetten om de oude constructie te hergebruiken.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een mooie spiraalknoflook die in de zomer kleine bolletjes geeft. Als ik die 2 jaar laat staan en wat mest geef krijg ik de mooiste knoflook met een behoorlijk pittige smaak. Knoflook tussen de aardbeien is een prima combinatie voor beide soorten: mooie aardbeien en super knoflook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

spiraalknoflook  ?  Hardneck ? die krullen  gewoon vaak, spiraal op zich is geen variëteit , waarschijnlijk pas in de lente gezet en dan heb je het eerste jaar kleine bolletjes. Die geeft ook mooie tenen als je die al in het najaar zet., Laat ze je JAREN  staan krijg je gewoon ook een busseltje.

Je hebt er wel die bv het eerste jaar een enkele teen/bol vormen zoals bv  olifantenknoflook, daar komt het volgende jaar een enkele grote plant uit, vanaf het moment meerdere tenen zijn gevormd krijg je meerdere planten die met elkaar gaan concurreren op dezelfde plaats .

aangepast door redzebra
Link naar reactie
Delen op andere sites

De verscheidenheid aan soorten krullen binnen de hardneck knofloken is trouwens echt prachtig. Van een enkele krul en een dubbele krul, naar een 3/4e krul of een oneindigheidsteken en zelfs enkele rassen die zichzelf als krakeling vlechten. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik heb veel knoflook moeten verplanten wegens indeling van de tuin en veel is vertrapt doordat er een steiger op stond of grote werkschoenen…. Dus oogst is ook karig, maar ik ga weer lekker knoflookpasta maken. Dat vind ik toch lekkerder en makkelijker tijdens het koken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...