Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

ja @Erny ik denk het ook Lia vindt dit wel leuk 😁,  

edit:  we gaan evenwel aan haar woord houden , meermaals per jaar,.....

aangepast door redzebra
Geplaatst:

Zo, een lange tijd om te oogsten, penwortel, en berichtgeving juist tijdens deze dagen:

Dat kan alleen maar Nordmann (Kaukasische zilverspar) zijn!

Ik hoef niet te raden, want de keuze ken ik al. Maar die keuze hoor je niet van mij.

• Like 4

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

1 uur terug, Arja zei:

knolselderij

Nou dat lijkt me niet, dat is niet te telen op sommige gronden daar heb ik brede ervaring mee.

Vanwege de hoge voedingswaarde ga ik dan toch voor een plant met veel luizen of ander eiwitrijke toevoeging..

• Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
19 hours ago, redzebra said:

ja @Erny ik denk het ook Lia vindt dit wel leuk 😁,  

edit:  we gaan evenwel aan haar woord houden , meermaals per jaar,.....

mmm ja leuk toch... spannend, maar ik heb vlgs mij nergens gezegd "meermaals per jaar"

• Like 1
Geplaatst:
23 uren geleden, Lia56 zei:

nergens gezegd "meermaals per jaar"

@redzebra bedoelt volgens mij dat wij je meermaals per aankomend jaar aan je woord gaan houden. Welk woord of woorden hij precies bedoelt  kan ik niet zeggen..

• Like 1

Oh @Lia56 dan heb ik dit waarschijnlijk verkeerd geïnterpreteerd   "Makkelijk te selecteren, en een lange tijd om te oogsten..." maar de interpretatie van @appelvrouw vind ik ook wel goed.😃 

aangepast door redzebra
  • Like 3

Mmm aubergine hebben we al gehad. Een kleine meloensoort? Ik ben de draad kwijt.

Wortelpeterselie is ook wel een lollige. Of van die broccoli met kleine topjes. Maar die heeft vast geen penwortel.

aangepast door appelvrouw

Geplaatst:

Hmm, het kan in april gezaaid worden, en buiten, bij een temperatuur van 16 graden. Dat is niet buiten, dus moet het in april binnen gezaaid worden, maar het houdt er niet van verspeend te worden.
Het zal waarschijnlijk een plant zijn met een penwortel, zoals wortelgewassen of pomloen/courgette, of sommige koolsoorten die anders snel doorschieten.
En het kan gedurende langere tijd geoogst worden.
En geen bodembedekker.
Nog tips gemist?

Ik blijf bij courgette, en dan een niet-rankend ras (anders valt het onder bodembedekker?).

Geplaatst:

Courgette patio star f1 zou dan een optie kunnen zijn, die kan in potten. Dankzij dit topic ben ik bij deze soort uitgekomen, omdat ik wilde weten of er een courgette te vinden was voor in pot. Wanneer het deze niet voor de wedstrijd wordt, misschien zelf maar bestellen. 

@acpronk het heeft een hoge voedingswaarde was nog een van de aanwijzingen.

dan valt courgette wel een beetje af denk ik? Die heeft niet echt een hoge voedingswaarde

aangepast door Marinke
Geplaatst:

Ik blijf bij mijn eerste idee. Snijboon. Makkelijk te meten welke de langste is. Geen grondbedekker, kan in pot, laat zaaien, hoge voedingswaarde.Lange tijd oogstbaar. 

Alleen dat verspenen, dat klopt dan niet. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...