Erny Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 Nou, snijboon lijkt me een beetje vroeg om in april te zaaien... en dat verspenen dus... Courgette is gemakkelijk te verspenen... Bataat vermeerder je vanuit slips van een knol, dus stekken... dat is geen zaaien Yakon vermeerder je door middel van broedbolletjes, is ook geen zaaien Amaranthen houden inderdaad niet van verspenen, maar wat is dan het wedstrijdelement? En vind de amaranth geen gemakkelijk gewas. Meloen is een bodembedekker... Wortelpeterselie is zeker geen gemakkelijke teelt... Maar Jet, die kleine broccoli... bedoel je dan Kailan/Bimi/Chinese Broccoli ed.? Dat is een mogelijkheid... Laten we die eens keuren: - geen bodembedekker - voor iedereen te doen (tuin of plantenbak), een gemakkelijke - lange tijd om te oogsten - volle grond - hoge voedingswaarde - zaaitemperatuur rond de 16 gr - misschien bijzonder, maar misschien niet voor iedereen bijzonder Alleen... Kailan kan prima verspeend worden... Hoewel ik ze de laatste jaren 1 zaadje per kweekvakje in de tray doe en ze zo verpot. En zaaien kan ook in febr/maart... En mensen hebben het opeens over dat het een "penwortel" moet zijn? Was dat een clue die ik heb gemist of heeft dat te maken met het "niet graag verspeend" willen worden? Mijn rijtje is nu: radijs, biet, wortel, kailan... 1 Quote
woldistel Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 Bom bom bom bom bom bom......... 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 31 minuten geleden, Erny zei: Kailan/Bimi/Chinese Broccoli ed Ja die bedoel ik. Ik kon er met geen mogelijkheid opkomen. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
redzebra Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 (aangepast) ai zegt volgens de huidige tips 😄: Certainly! Based on your requirements, I recommend lettuce. It is a leafy vegetable that is easy to grow in both fields and containers. It is not a ground cover and can be harvested over a long period of time 12. Lettuce is also a fast-growing crop and can be harvested in as little as 30 days 3. It is a great source of vitamins and minerals, and can be used in a variety of dishes such as salads, sandwiches, and wraps. I hope this helps! Let me know if you have any other questions. 19 december 2023 aangepast door redzebra 3 Quote
HuubvG Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 Maakt die × echt zulke mooie zinnen? Of is het een grapje, @redzebra? Heb je die x echt het draadje laten doornemen? Hoe? 1 Quote
redzebra Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 (aangepast) ja, deze komt bv van bing, kan jezelf ook proberen, gewoon een vraag typen en telkens eventueel wat nieuwe voorwaarden toevoegen. Hou er rekening mee het is en blijft een heel geavanceerd taalmodel, niet echt intelligent. 19 december 2023 aangepast door redzebra 2 Quote
Marinke Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 Ik krijg met deze criteria snijbiet 😬 2 Quote
redzebra Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 (aangepast) @Marinke wat ik zeg, het is een taalmodel , jouw resultaat hoeft het mijne niet te zijn. Heeft te maken met kansen, hoe je vraagstelling is, etc. En snijbiet komt dicht bij sla.😄 19 december 2023 aangepast door redzebra Quote
Erny Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 1 uur terug, appelvrouw zei: Ja die bedoel ik. Ik kon er met geen mogelijkheid opkomen. Ja, lastig, deze heeft ook zoveel namen... AI denkt sla... maar die is zeer gemakkelijk te verspenen... AI heeft het (denk ik dan) niet goed, dus niet teveel op AI vertrouwen lijkt me... 🤭 Voor snijbiet geldt eigenlijk hetzelfde... 1 Quote
redzebra Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 (aangepast) sla heeft ook een penwortel en commercieel voor gezaaide kropsla is een enkel zaadje per potje. ter verdediging van ai dan 😁 19 december 2023 aangepast door redzebra 1 Quote
redzebra Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 die heeft volgens mij geen 16 graden nodig, is hier 1 van de eerste in de lente. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 8 minuten geleden, Roland zei: Paardebloem 😂 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Erny Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 10 minuten geleden, redzebra zei: sla heeft ook een penwortel en commercieel voor gezaaide kropsla is een enkel zaadje per potje. ter verdediging van ai dan 😁 Ja, die penwortel, hoe kom je erbij dat het een penwortel moet hebben? Heb ik die hint gemist of komt die conclusie door de moeilijk verspeenbaarheid? En heeft AI verdediging nodig? 😋 Quote
redzebra Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 (aangepast) Nee ai heeft absoluut geen verdediging nodig, maar het is gewoon grappig. verspeenbaarheid wordt vaak verbonden met een penwortel, indien gekwetst krijg je vertakkingen (slecht voor wortelgewassen), minder diep en eventueel een groeistilstand voor andere en vooral @henkg hint ook op een penwortel en die weet welke het is dit jaar 😃. "o, een lange tijd om te oogsten, penwortel, en berichtgeving juist tijdens deze dagen:" 19 december 2023 aangepast door redzebra Quote
Erny Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 Dus de penwortel is eventueel een stiekeme hint van ingewijde Henk... Niet dat dat een misverstand wordt en ons determinatie proces van de nieuwe wedstrijdgroente daarmee een verkeerde weg inslaat, zoals bij het "meermaals te oogsten" dingetje... 2 Quote
redzebra Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 (aangepast) Ik denk zelf evenwel geen sla, tenzij misschien een specialere omwille van - misschien bijzonder, maar misschien niet voor iedereen bijzonder de hints zijn echt zo duidelijk 😄 19 december 2023 aangepast door redzebra 2 Quote
Liekie Geplaatst: 19 december 2023 Geplaatst: 19 december 2023 Ik hou het maar gewoon op wortels denk ik, maar dan misschien paarse om het toch wat bijzonderder te maken 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 20 december 2023 Geplaatst: 20 december 2023 Zaden ontkiemen duurt ca 14 dagen 1 Quote
redzebra Geplaatst: 20 december 2023 Geplaatst: 20 december 2023 (aangepast) Als ik naar de kiemtijd kijk begin ik meer richting wortel/pastinaak te kijken, waarbij pastinaak voorlopig voor mij het dichtst bij alle tips komt. edit: het lijstje van kiemtijden en temperaturen verwijderd, er bestaan gewoon teveel variaties hierop voor verschillende groenten. Evenwel van bietjes/raapjes naar de echte wortels/pastinaak gegaan omdat de kiemtijd hoger als 10 dagen is. 20 december 2023 aangepast door redzebra Quote
Erny Geplaatst: 20 december 2023 Geplaatst: 20 december 2023 2 uren geleden, Lia56 zei: Zaden ontkiemen duurt ca 14 dagen Wortel... schrap Bietjes... schrap Radijsjes... schrap Kailan... V check. 2 Quote
tielse flipje Geplaatst: 20 december 2023 Geplaatst: 20 december 2023 https://www.mooiemoestuin.nl/groenteteelt/koolgewassen/kailaan/ Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.