Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Wat onkruid verwijderd en aan de kippen gegeven. Sla en prei uitgeplant.

Geplaatst:

Slecht slapen levert soms ook mooie dingen op. Tijdens het woelen en draaien viel ineens ook het kwartje wat ik met het frame van mijn tomatenkas kan doen. Pling💡!

Luie ikke heeft twee jaar geleden een drietal perenboompjes van de Aldi neergezet om daar leiperen van te maken, maar verzuimd om daar een fatsoenlijk frame bij te maken. Dat frame past er precies tussen 😮 en is nu ook de steun voor twee Issai kiwibessen, die toch al niks deden op de plek waar ze eerst stonden. Wordt vervolgd...

IMG_20240406_150253838.thumb.jpg.754541ff5e63570c03db3d5c41ef5541.jpg

Geplaatst:

2 meter zomer en winterwortelen gezaaid, 2x 1,50 meter bietjes gezaaid ( gewone rode en bull's blood ) , insektengaas aangebracht op uien en bieten en sla en andijvieplanten gezet.

Geplaatst:

We beginnen zowaar een beetje op te schieten met het straatwerk, dus hopelijk zijn we daar volgende maand van af. 

Ook de wigwam voor de lathyrus afgeknutseld en verder een beetje gewied en genoten van het warme weer. 

Geplaatst:

Vandaag eindelijk weer eens naar de tuin, klein uurtje in de namiddag.
Allereerst de druiven stekken in de kas en de Einset Seedless buiten bespoten met spuitzwavel. Einset Seedless is heel erg gevoelig voor de druivenmijt.
Eerste keer dat ik heb bespoten, ik zie later wel of ik het goed heb gedaan.
De peer ernaast wilde ik eigenlijk ook doen, daar zit ook altijd mijt in, maar die bloeit al dus dat is te laat.

Daarna de 2 aardbeien met blote wortel die ik eerder van Eetbaargoed heb ontvangen, in de grond geplant.
En de yakon die alweer (oppervlakkig) aan het schimmelen was in potjes geplant en buiten op de tuin laten staan. Is toch warm genoeg.

Toen naar huis, vrouw moest werken.
In de huistuin eindelijk de laatste appels geënt, klein beetje aan de late kant, maar ben straks denk ik wel tevreden met het resultaat.

Geplaatst:

Mijn kas opgezet in onze achtertuin 🤗

IMG_4448.jpeg

Geplaatst:

Vandaag de moestuin in geweest.eerst de compost bak leeg gemaakt,wat kwam daar een mooie grond van.heerlijk ruikend naar bospaden.dat uitgespreid over de moestuin.nu onkruid aan het verwijderen,morgen verder, schijnt droog te blijven

Geplaatst:

@Moestuinpassie Wat zal je straks genieten van je kas!

Geplaatst:

@Lia56 ja dat denk ik ook, ik ben heel blij 😀 

Geplaatst:
  • Auteur

Vrijdag avond even snel vers groen gehaald, gisteren flink geschoffeld en wat oud wilgenhout verbrand op die mooie zachte avond.

Vandaag weer snel wat geschoffeld en radijs, radicchio, veldsla, munt, winterpostelein en bieslook geoogst en onder glas water gegeven.

Geplaatst:

Vandaag een update van de moestuin. Ik ben vroeg begonnen en daarom staat de tomaten en pepers er goed bij. Ik wacht op de beregeninstallatie in de kas en dan gaan de tomaten in de kas. Buiten heb ik twee grote bakken neergezet met pootaardappelen daarin, was vorig jaar ook een succes (dank aan de forum dag collega). De tuinbonen had ik voorgezaaid en staan al aardig hoog in de moestuin, omdat ik zo gek ben op tuinbonen heb ik deze ook nog zo in de moestuin gezaaid. Dat heb ik ook met de capuchon en gedaan, ook zulk heerlijk eten. Gisteren de uitjes erin gezet, samen met de worteltjes en Turkse spinazie. In de kleine kas staat de slag en twee klim aubergine planten te wachten tot ze naar buiten mogen. De tuin is klaar voor de rest van het plan, de courgette en pompoenen moet ik nog zaaien, dit jaar hoop ik op veel augurken omdat wij daar gek op zijn. In de kleine kas ga ik meloen uitproberen, een keer heb ik een meloen geoogst en ik ga het weer proberen. Buiten ga ik dit jaar tomatillos planten, ik heb drie kleine plantjes binnen staan. Ik weet niet of jullie deze tomaat kennen, bijzonder soort en zeker lekker te noemen. Ik merk dat ik weer veel energie krijg van het tuinwerk, zie dat de bessenstruiken al bloemen krijgen en ook de braam wil weer zijn best doen. Ik ga op zoek wat mulchen is. Is er iemand die ik kan bellen of kan opzoeken in noord Holland die daar al bekend mee is? Ik lees het graag terug op ons forum. 

IMG_1329.jpeg

IMG_1108.jpeg

Geplaatst:

Aspergebed eindelijk afgedekt (het was na de regen van donderdag nog steeds modder, maar de kopjes komen al boven de grond uit, dus het moet gewoon).

Varikse zwarte geplant.

Geplaatst:

Ik zie dat dit bericht nog steeds ‘pending’ is. Wat gek.

Iedereen was zaterdag in de tuin al dan niet spelend.

Onkruid gewied, 2 graszoden die iemand over had gelegd. Eerst het oude gras wat dood is wegens zonnepanelen die er 6 maanden op hebben gelegen, weggehakt. Alles naar de kippen incl graszaad wat erop lag. De graszoden waren precies genoeg om de helft van het zonnepaneel gat op te vullen. Rest weer opnieuw ingezaaid.

Nog meer onkruid weggehaald. Uitgelopen ui gepoot. Rozen opgebonden. Bosbessen die verplant zijn, bekeken. Ze zien er heel goed uit.
Veel aardbeien uitlopers die ik afgelopen jaar kennelijk heb gemist, weggehaald.

In de ren heb ik 4 bielzen die over waren neergelegd waar voederbak en waterton op staan. Eerst de boel los gehakt. Kippen waren er als de eh, kippen bij voor alle wurmpjes en pissebedden. Hap slik weg. De waterbak en voederbak staan nu wat hoger. Ik vermoed dat de waterbak lek is, maar kon het met al dat gegraaf in de aarde niet met zekerheid zeggen. Nu wel.

Bootje is gehoosd door de man, schoongemaakt door de kinderen en voor een testrit meegenomen door allen. Mooie dag!

Geplaatst:

Gisteren heerlijke tuindag. De nieuwe graszoden bewaterd. Kippen gedaan.

Ik heb nog nooit zo veel onkruid verwijderd. Ik ben trots op mezelf. Zelfs het kleinste flieberstukje opkomend onkruid heb ik weggehaald had zaterdag al geschoffeld en nu nog een x geharkt en alles wat ik tegenkwam tijdens het uitplanten, ook meegetrokken.
De peulvruchten uitgeplant. Doperwten en sugar snaps. Alle bieten soorten. 1 van @appelvrouw. Ik was zo slim het af te korten. Geen idee welk ras. Biet adv. [emoji38] wie het weet, mag het zeggen. Nog 3 andere soorten. Tussen elk ras als afscheiding de royaal opgekomen uien gezet.
De bimi en paksoi geplant. De blauwe bessen staan er echt goed bij. Ik was toch bang dat de late verplaatsing niet best was, maar het lijkt mee te vallen gelukkig. Alles een slok water gegeven en toen Sla geplukt en heel veel peperselie voor de köfte. Patio helemaal schoongemaakt en toen eindelijk Voor het eerst buiten gegeten. Topdag!

Geplaatst:

Geen idee ! Crapaudine, Deventer zwart blad of Golden grex bieten het lijkt er allemaal niet op

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wederom onkruid. Ik ben zo trots. De boel heeft er nog nooit zo onkruidvrij bij gestaan. Heb alle bloembollen die afgelopen winter binnen hebben gestaan in de voortuin gezet en toen restant zomerbloeiers eindelijk geplant. Nog best aardig weer vandaag.

Geplaatst:

Bak met zaailingen even buiten zodat ze kunnen wennen, onkruiden verwijderd, geschoffeld en geharkt. De eerste luizenplaag begonnen te bespuiten 🙂

Geplaatst:

Vandaag bezig geweest wat zaailingen over te potten, lekker in de tunnel tent savonds gaan de plantjes nog steeds naar binnen!

Op de foto’s staan; Pepers, Paprika’s, Pompoenen, Mais en gezaaide Meloenen,

IMG_0260.jpeg

IMG_0249.jpeg

IMG_0250.jpeg

Geplaatst:

@Ruderalis lekker geworteld 👍

Geplaatst:

Het wordt wat eentonig, maar weer een stuk gestraat.

IMG_7428.thumb.jpeg.4d2a916f372fdd33f151cdf2050a9cae.jpeg

aangepast door mdubbelm

Geplaatst:

@mdubbelmEentonig ... wat een werk zeg...Fijn dat t opschiet!

Geplaatst:

Ja, we zijn over de helft. Nog wel een uitdaginkje te gaan (gat met onverklaarbaar water voor de ingang van de schuur), maar dat bewaren we voor het laatst ;))

Geplaatst:
14 minutes ago, mdubbelm said:

Nog wel een uitdaginkje te gaan

Succes!!

Geplaatst:

Heel veel gras getrokken en een paar gekregen bessenstruikjes geplant. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic