Jump to content

Mini-wedstrijd: Hoeveel kilo aardappels heb ik geraapt?

henkg

Recommended Posts

Gisteren aardappels geraapt. Lekker weer, zonnetje erbij. Heel dichtbij, op 150 meter van huis.

Ik ga ze vandaag wegen, om te weten of mijn gok op het oog een beetje klopt.

En, omdat ik dat wegen toch al doe, maak ik er een mini-wedstrijd van. Met een prijsje voor de winnaar. 

20241007_AardappelsGeraaptK.jpg

De prijs voor de winnaar: drie kleine zakjes peperpoeder. Van Cayenne, Madame Jeanette, Carolina Reaper red.

Meedoen? Raad het totaalgewicht. (tip: de tegels zijn 30 x 30 cm, gewone trottoirtegels).

En meld jouw inzending (tot op de gram nauwkeurig) in dit topic.

Sluitingsdatum: maandag 14 oktober 2024.

• Like 8

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

23 uren geleden, Rookie zei:

Hoe vaak mag je van gedachten veranderen?😁

Mijn mening: van gedachten zo vaak als je wilt, maar ik vind dat je slechts eenmaal mag plaatsen, gewoon sportief doen. :-)

En je bericht wijzigen, na een uitleg van vorige speler, vind ik ook maar zozo, a la @Gallox. ;)

• Like 4

Nu 20 deelnemers. Zie de lijst in het 2e bericht van dit topic ( https://www.moestuinforum.nl/topic/51639-mini-wedstrijd-hoeveel-kilo-aardappels-heb-ik-geraapt/#comment-532805 )

Morgen (maandag 14 oktober) is de laatste dag om mee te doen aan deze mini-wedstrijd.

20241010_AardappEnUien_Schuurtje.jpg

De aardappels zijn inmiddels gewogen, en daarna muisbestendig opgeborgen in netzakken. Nog niet alles hangt daar nu, ik kwam een paar stevige schroefhaken tekort.

Voor een juiste inschatting van het totale gewicht is de foto in het eerste bericht je enige informatiebron.

Rechts, aan de dwarsbalk, hangen twee netzakken geraapte uien (een derde zak ligt nog binnen). 

• Like 4

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)