Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hortensiabloemen weggeknipt. Alle kruiden een snoei gegeven en thym dieper ingegraven.

In koude bak spinazie, melde, snijsla, radijs en rucola gezaaid.

gisteren witte kool, rode kool, lente-ui, selder voorgezaaid.

Al mijn peper en paprikaplantjes in grote potjes gezet.

Geplaatst:

kippenpoep geruimd en geconstateerd dat ik net 2-3 dagen, eigenlijk nachten, te vroeg mijn zaailingen van sla en rode bietjes buiten gezet heb. Die hebben het toch afgelegd tegen de vorst afgelopen nacht. Helaas pindakaas meteen nieuwe gezaaid.

Geplaatst:

werden het toch nog zomaar 20 kruiwagens mest smileys-fitness-787587.gif dus geen tijd meer om alles onder te werken.

nog 10 te gaan...tussendoor nog wat gesnoeid en geruimd, zwavel op de schurftige kwee gespoten voordat ze (hij?) uitloopt, zaad voor morgen klaargelegd

Geplaatst:

bij mij nog een zooitje op het nieuwe deel van de tuin. Maar lekker bezig. Frezen doe ik volgende week , als het een beetje droog wil zijn , en anders de week erop.

Eerder gaan er bij mij toch geen bonen in. En de bestelde aardappelen komen pas eind maart, dus ..... géén haast !! ( nou jaaaa.... )

dscn501558441362423846.JPG

Geplaatst:

Met dit geweldige zonnetje kon ik niet achterblijven om ook iets in de tuin te beginnen.

Vandaag de frambozenstruik wat meer in t zonnetje gezet, net zoals de kersenboom gisteren. Oftewel, ze zijn verplaatst van de ene kant naar de andere kant van de tuin. Ze krijgen ze vooral in de zomer meer zon en hopelijk ook meer vruchtjes

Verder de rij lavendel die toch echt moet verhuizen naar een andere plek (op een ander tijdstip) even een flinke knipbeurt gegeven tot 20 cm boven de grond. Zo zijn ze straks ook makkelijker om te verplaatsen. Het was weer een welkome aanvulling op de compostbak.

Good things come in small packages

Geplaatst:

mest verwerkt, moestuin lenteklaar (groeiklaar, zomerklaar) gemaakt, ruggetjes voor de aardappels gemaakt, eigen ruggetje bankklaar gemaakt

Geplaatst: (aangepast)

Vanochtend het voortuintje met vijver/kikkerpoel wat opgeknapt, paadje geslagen en rand opgehoogd. Tevens de aardbeitjes en kruiden wat beendermeel en kalk gegeven.

Strakjes naar de tuin.

2013-03-06-1144931362568214.51

Vanavond dit kozijn met ruitje ophalen voor een kleine koude bak

$(kgrhqvhjbefeihi2gw6brnhmvjozw~~608561351362569090.JPG

aangepast door Gast
Geplaatst:

Veel liefde maakt mooie plantjes, nietwaar?

Haha, nog geen half uur later nu wandelen de katten al netjes over het paadje naar de poel om te drinken. Missie geslaagd, geen modderpootjes meer in huis

Geplaatst:

Enorm aan het nadenken geweest waar ik mijn peulen eerdaags langs ga laten klimmen, maar ben er nog niet uit.

Verder lychnis coronaria alba (witte prikneus) verpot, die zijn bijna formaat "klaar-voor-de-tuin" en francoa sonchifolia (bruidskroon) van binnen naar het kasje verhuisd nadat ze hun eigen potten hebben gekregen.

Wilde de grote pot waar basilicum vorig jaar in stond al leeg kieperen, en zag toen tot mijn verbazing langs de randen allemaal zaailingen opkomen van alle drie de soorten die er vorig jaar in stonden. Zo'n kasje is toch wel verdomde handig. Anders denk ik niet dat de basilicum er nog zin in had gehad.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

Drie buxus plantjes verwijderd uit de plantenbak. Moet wijken voor de groente.

En de eerste plantenbak een beetje omgespit.

Geplaatst:

Vorige week 5 kuub compost ondergespit met de riek. Door het mooie weer de afgelopen dagen was de klei goed opgedroogd. Vandaag 2 maal laten fresen zodat de compost goed gemengd is. Dit wordt een perfect seizoen!

Geplaatst:

Mijn chinese boontjes, wat erwten (Kleine Rheinländerin en Doperwt), Oostindische Kers en platte peterselie-zaadjes in de week gezet om te zaaien.

Maar vooral: Bruidssluier snoeien. Voorheen vond ik het een geweldige plant, maar hier zit-ie echt OVERAL! Vorige herfst heeft-ie al z'n blad laten vallen, wat vergaan is tot een donkere bende op m'n wandelbalkon, zoals ik 'm maar noem. Geen echt balkon, maar kan er iig overheen lopen en plantenbakken op zetten. Heb maar even wat van de prut weggeveegd en alvast zoveel mogelijk van de bruidssluier weggesnoeid. Krijg het gevoel een kapmes nodig te hebben voor dit spul

Ik laat wel een gedeelte zitten omdat de vogeltjes hier er in gaan zitten, maar een groot gedeelte snoei ik weg. Groeit wel terug, vermoed ik zo. De Engelsen noemen het niet voor niets 'Mile-a-minute'.

Zag net iig al dat een aantal van m'n gezaaide erwten en boontjes al zijn gaan wortelen, en het gipskruid ook. Ikke blij

Geplaatst:

bijna alle mest onder het kleed geveegd

boerenkool geoogst en schoongemaakt, eten we van de week als het weer gaat vriezen _freddo.gif

alle bedjes met de rolschoffel fijn gemaakt

Boogerd betreurd

tweede lichtbak aangezet voor de knolselder en de platte peterselie, sorry, was thuis...

Geplaatst:

Sovreze, wat een leuk poeltje

Ik heb vandaag de oppottafel leeg geruimd en weer in gebruik genomen. Lange bakken gezaaid met oa. slasoorten. Zwarte bes is eruit en tot verdere notitie opgepot. Palen uit de grond gehaald. Bakken met oude grond geleegd. Opgeruimd en aangeveegd. En toen was t welletjes.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Wat was het een heerlijk weer! Denk ruim 6 uur buiten bezig geweest

De border in de tuin deels klaar gemaakt: een-jarige dode plantjes er uit etc. Ook direct veel dooie troep uit de vijver gehaald. Brak perongeluk een stuk wortel af van de gele lis.. Maar toen ik er eens goed op ging letten.. Net onkruid dat spul, hoe snel het aan die kant van de vijver zich vermeerderd.. Pffoe!

Ook nog dingen zoals dood blad van varen´s weg gehaald, hedera uit een paar bomen gehaald.. Leuk als bodembedekker maar soms moet je er wel even opletten. (zat in een boom al 4meter hoog).

En verder nog potten van afgelopen jaar geleegd in de ochtend, laten drogen overdag, en afgeborsteld in de middag. Daarna een groot deel weer beplant met bloembollen.. Kwam er achter dat er nog steeds een aantal de grond in moeten! Hopelijk valt de achterstand iets in te halen door de potjes nu iets warmer te zetten (maar ook niet te warm).

En nu staan er alweer veel gevulde P9 potjes te wachten om morgen de tomaten te zaaien, en de laatste paprika's.

Geplaatst:

Vandaag begonnen met het plaatsen van de folie op de serre, is geen sinecure hoor, krijg dat niet mooi strak.

Te weinig hulp ook denk ik, we zijn maar met ons twee.

img571159171362603171.JPG

img571216781362603183.JPG

Morgen hopelijk de rest en dan is het werkelijk een koude kast.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...