Johmir Geplaatst: 9 september 2017 Geplaatst: 9 september 2017 Morgen geef ik een zakje rode bieten (5 stuks) aan mijn oom en tante. Quote
Wortel Geplaatst: 10 september 2017 Geplaatst: 10 september 2017 Peper aan vrienden die wel van een beetje pit houden. Quote
Johmir Geplaatst: 15 september 2017 Geplaatst: 15 september 2017 Aan mijn ouders meegegeven, een courgette en iets van 5 kg aardappels (ras: Kerpondy) Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 16 september 2017 Geplaatst: 16 september 2017 Gisteren blauwe druiven Quote
aalterse-willy Geplaatst: 16 september 2017 Geplaatst: 16 september 2017 Ik geef elke dag kilo's druiven weg, ze worden anders toch opgegeten door de hoornaars, vlinders, wespen en allerhande vliegen en vliegjes, ook de slakken doen hun best heb ik gemerkt.Maar zodoende weet ik precies welke trossen er heel zoet zijn. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Mellie Geplaatst: 4 maart 2018 Geplaatst: 4 maart 2018 Courgettezaden aan Spitskool. Alhoewel. Dat was wel gisteren Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 maart 2018 Geplaatst: 8 maart 2018 6 bakken pompoen soep en de gekregen appels en peren en ook de vuilniszak vol boerenkool Quote
Patrijs Geplaatst: 11 maart 2018 Geplaatst: 11 maart 2018 Vandaag stekken van de framboos weggeven. Er staan er nog genoeg voor de liefhebbers. Quote De moestuin van Patrijs
Spitskool Geplaatst: 11 april 2018 Geplaatst: 11 april 2018 Mag een ruil hier ook? Is tenslotte ook een soort van uitdelen, van twee kanten uit dan. Ik heb namelijk vandaag voor werk nog even snel op een parkeerplaats afgesproken met Goldfish voor een deal. Betaald met een paar verschillende pepino-zaailingen en naast een leuk gesprek, een flinke buit mee terug gekregen. Zo heb ik de meest prachtige chayote gekregen, maar liefst 1,5 meter aan groen op een stokje. Het gevaarte maakte de auto een stuk groener. En dan ook nog eens in de achterbak meerdere stekken van de Chileense Guave. (Het favoriete fruit van Queen Victoria, zo weet ik nu dankzij Goldfish.) Het kon niet op vanochtend. Heel erg blij mee. Dankjewel Goldfish! Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Amrutten Geplaatst: 10 mei 2018 Geplaatst: 10 mei 2018 Mijn overgebleven tomaten en paprikaplanten via mail beschikbaar gesteld aan mijn medetuiniers.Binnen 2 minuten de eerste pot paprika's al vergeven. De rest vindt ook nieuwe bezitters, zoals ieder jaar Quote
Spitskool Geplaatst: 10 mei 2018 Geplaatst: 10 mei 2018 Ik heb een zelf-opgekweekte Neem-zaailing en wat gedroogde Roselle-bloemen (voor de thee) weggegeven aan een mede-forumlid. En daarna een uitgebreide rondleiding door zijn tuin gekregen. Het is altijd weer een verrassing om andermans fruit- of moestuin te zien en een gedeelde smart om andermans onkruidverhalen aan te horen. Goede invulling van een deel van mijn dag vandaag. Quote Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
CherryCharlie Geplaatst: 14 mei 2018 Geplaatst: 14 mei 2018 Nog niet daadwerkelijk weggegeven, maar wel een gegadigde waar ze binnenkort naartoe gaan: tomatenplantjes waar ik geen ruimte voor heb! Heb nu 15 planten staan, 4 verschillende. De overgebleven 4 plantjes gaan naar goede vrienden Quote Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)
speets Geplaatst: 27 mei 2018 Geplaatst: 27 mei 2018 Kílo's rabarber Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Flup Geplaatst: 2 juni 2018 Geplaatst: 2 juni 2018 Rabarber (dat groeit als nooit tevoren) en aardbeien. Quote
Flup Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Aardbeien, heb de afgelopen paar jaar letterlijk minder dan 5 aardbeien kunnen oogsten, maar dit jaar is dat anders. Dagelijks wel een kilo aardbeien, heerlijk! En dat vinden de buren ook. Quote
Nasuada Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Huh zoveel.. Dat wil ik ook flup....Ik heb nog niks. Quote https://www.deblijehoeve.nl/
donaldk Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Hier is het eigenlijk al over, niet veel oogst, maar toch wat.In ieder geval beter dan vorige jaren. Eerste planten hebben al uitlopers zag ik vanmiddag. Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
Charly Geplaatst: 4 juni 2018 Geplaatst: 4 juni 2018 Eitjes en kaas aan de buurman. Omdat ie zo lief voor de plantjes gezorgd had tijdens ons uitstapje naar Andalusië. Quote wees bevriend met kleine dingen
henkg Geplaatst: 10 juni 2018 Geplaatst: 10 juni 2018 Ik ben los! Alle overtollige zaailingen / planten van dit seizoen zijn nu weggegeven.Lijstje 2018 (excl. MTFD):- Herfstprei, zaaiui Hyskin, Snijselderij , Tomaat Roma, Tomaat Balkonstar, Rode bes- Balkonstar, oregano- Knolselderij 12, zaaiui- Knolselderij 12- Balkonstar 2, Roma 2, paprika, Triple crown, komkommer- Pompoen 2, courgette- Oregano, tijm, meloen 2, komkommer 2- Ostara frigo 12- Ostara frigo 13Deze overtolligen hebben nu een eigen huis (tuin), een plek onder de zon. Beter dan in de kliko. En ik heb krediet opgebouwd ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Mellie Geplaatst: 14 augustus 2018 Geplaatst: 14 augustus 2018 Tomaten weggegeven, zo leuk!Ook een mooie bos rozen en een paar latherussen Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.