Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik geef elke dag kilo's druiven weg, ze worden anders toch opgegeten door de hoornaars, vlinders, wespen en allerhande vliegen en vliegjes, ook de slakken doen hun best heb ik gemerkt.

Maar zodoende weet ik precies welke trossen er heel zoet zijn.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

• 2 weeks later...
  • 5 maanden later ...
  • 4 weeks later...
Geplaatst:

Mag een ruil hier ook? Is tenslotte ook een soort van uitdelen, van twee kanten uit dan.

Ik heb namelijk vandaag voor werk nog even snel op een parkeerplaats afgesproken met Goldfish voor een deal. Betaald met een paar verschillende pepino-zaailingen en naast een leuk gesprek, een flinke buit mee terug gekregen. Zo heb ik de meest prachtige chayote gekregen, maar liefst 1,5 meter aan groen op een stokje. Het gevaarte maakte de auto een stuk groener. En dan ook nog eens in de achterbak meerdere stekken van de Chileense Guave. (Het favoriete fruit van Queen Victoria, zo weet ik nu dankzij Goldfish.) Het kon niet op vanochtend.

Heel erg blij mee. Dankjewel Goldfish!

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

• 5 weeks later...
Geplaatst:

Mijn overgebleven tomaten en paprikaplanten via mail beschikbaar gesteld aan mijn medetuiniers.

Binnen 2 minuten de eerste pot paprika's al vergeven. De rest vindt ook nieuwe bezitters, zoals ieder jaar

Geplaatst:

Ik heb een zelf-opgekweekte Neem-zaailing en wat gedroogde Roselle-bloemen (voor de thee) weggegeven aan een mede-forumlid. En daarna een uitgebreide rondleiding door zijn tuin gekregen. Het is altijd weer een verrassing om andermans fruit- of moestuin te zien en een gedeelde smart om andermans onkruidverhalen aan te horen. Goede invulling van een deel van mijn dag vandaag.

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Nog niet daadwerkelijk weggegeven, maar wel een gegadigde waar ze binnenkort naartoe gaan: tomatenplantjes waar ik geen ruimte voor heb! Heb nu 15 planten staan, 4 verschillende. De overgebleven 4 plantjes gaan naar goede vrienden

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Aardbeien, heb de afgelopen paar jaar letterlijk minder dan 5 aardbeien kunnen oogsten, maar dit jaar is dat anders. Dagelijks wel een kilo aardbeien, heerlijk! En dat vinden de buren ook.

Geplaatst:

Eitjes en kaas aan de buurman. Omdat ie zo lief voor de plantjes gezorgd had tijdens ons uitstapje naar Andalusië.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Ik ben los! Alle overtollige zaailingen / planten van dit seizoen zijn nu weggegeven.

Lijstje 2018 (excl. MTFD):

- Herfstprei, zaaiui Hyskin, Snijselderij , Tomaat Roma, Tomaat Balkonstar, Rode bes

- Balkonstar, oregano

- Knolselderij 12, zaaiui

- Knolselderij 12

- Balkonstar 2, Roma 2, paprika, Triple crown, komkommer

- Pompoen 2, courgette

- Oregano, tijm, meloen 2, komkommer 2

- Ostara frigo 12

- Ostara frigo 13

Deze overtolligen hebben nu een eigen huis (tuin), een plek onder de zon. Beter dan in de kliko. En ik heb krediet opgebouwd ...

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

• 2 maanden later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...