Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

appelvrouw

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door appelvrouw

  1. Nee niks. Ik vroeg me af of het allemaal wel goed zat en ging ten rade bij buurman. Die legde me uit dat de 28 dagen van broeden gerekend moeten worden vanaf het moment dat alle eieren de goede temperatuur hebben, iets van 37 graden of zo? Hij heeft meegemaakt dat de eieren tot zelfs wel 4 dagen later uitkwamen dan wat hij zelf had uitgerekend. Dus nog ff afwachten. Ik herinner me dat het twee jaar gelden ook langer duurde dan ik dacht dat het zou moeten zijn, van vorig jaar kan ik me het niet herinneren.
  2. appelvrouw reageerde op henkg's topic in Groente
    Ja ik praat ook even mee ik heb immers dezelfde als Henk..Monarch van hem (twee) en boule de marbre. Voorlopig groeit de boule de marbre beter, maar zoals ik al ergens anders opmerkte met mijn plantjes is niet gesleept door enkele landen en ze zijn dan wel gelijk in de grond gegaan de Bdm was op het moment van planten al groter. Het is hier de afgelopen weken droog geweest en ik was zelf weg, mijn oppas heeft deze groente niet bewaterd.
  3. Pffft een doorzonaardbei.. Zo’n beetje de hele dag richting het eendenhok gedrenteld, ondertussen hier en daar een grasje uitgetrokken. Helaas nog een eendjes. Een grote armdikke tak van onze abrikoos het de hand afgebroken door hem alleen even vast te pakken, de abrikozenboom is geheel naar de ratsmedee. Abrikoos de Nancy ( en daar had hij beter kunnen blijven )
  4. appelvrouw reageerde op Jorieke123's blog bericht in Seizoenen van Jorieke
    Dat ziet er schitterend uit. Ik kom ook nog wel eens een uurtje wieden . Die scharlei is ook prachtig. En wat is toch die plant met die paarse aren op de tweede foto?
  5. Het derde gerecht uit mijn boekje: Yotam Ottolenghi Heerlijke gerechten om te delen. Dit keer wortelsalade met yoghurt en kaneel. Met veel dille. De wortels gestoomd en afgekoeld in een vinaigrette van olijfolie, honing appelazijn en kaneel. Veel zout en peper. Daarna overgoten met een dressing van yoghurt, crème fraiche en dille. En zout. De koriander skip ik zoals gewoonlijk. Behoorlijk lekker moet ik zeggen
  6. Ook kabeljauw maar gebakken. Met worteltjes Ottolenghi, sugarsnaps a la Jet en gekookte aardappeltjes
  7. appelvrouw reageerde op Patrijs's blog bericht in De moestuin van Patrijs
    Man ik krijg gewoon honger van jouw update!!
  8. Gewoon als drankje met spuitwater denk ik( tentje aan t strand) .alhoewel de Fransen ook vaak siroop doen in goedkope witte bubbelswijn, maar dan meer bv lavendel, viooltjes of bergamotsiroop.
  9. appelvrouw plaatste moestuinseizoen in Het bosje van Jet
    Wat tomaten betreft gaat het wat langzamer in de kas dan vorig jaar. Mijn oppas had niet gediefd en dus heb ik behoorlijk wat weggesneden. Nu zijn de planten weer flink bezig bloemen te maken zoals deze bloem van de gele Coeur de Boeuf In de kas wachten nog verschillende groente op uitplanten, Nw Zeelandse spinazie, boerenkool. Nog andere planten in de kas: Jiaogulan en citroengras Enne wat denken jullie, het zou een Libanese komkommer moeten zijn maar ik ben bang dat ik een courgette heb geplant in de kas: Als laatste drie grote potten met in iedere pot drie aubergines. Moeten die eigenlijk getikt worden zo vroeg ik me af ik denk het niet eigenlijk. Er zitten wel bloemen in, van de meeste weet ik niet of het uitgebloeide bloemen of knoppen zijn weet ik eigenlijk niet vanwege afwezigheid. We hadden een fijne vakantie. Bij de laatste gite stond als afscheiding tussen ons en de buurvrouw een grote Grootmoeders oorbel. Fijn klimaat hoor daar rond de Loire, ook nog nooit zulke mooie rozen gezien als daar.
  10. Ik dacht meer aan Minoes. Ik heb toevallig mijn lage noren opgeruimd dat wil zeggen weggedaan. Het schaatsseizoen is voor mij eeuwig afgelopen. Zeg die selderij en peterselie zaai jij altijd dezelfde? En hoe gaat het met de knollen? Hier valt voorlopig de boule de marbre wat groei betreft in de prijzen maar daar is dan ook niet mee gesleept.
  11. Mooie foto’s en flink werk. Veel nieuw jong leven ook En zag ik daar enkele bosasperges?
  12. Dat ziet er fijn en werkbaar uit! Aardbeien en kruiden zie ik, wat nog meer?
  13. Ah, fijn iemand die ze wel eens heeft ingevroren. Ik wachtte eigenlijk op antwoord voor ik ging oogsten, de struik hangt vol. Rauw dus en dan waarschijnlijk bevroren in kokend water of de wok. Top!
  14. Nog niet aangesneden want mijn oppassers hadden nog veel kaas liggen en dat moet eerst op zeg maar De Loire was top en in de buurt van Nevers hebben ze lekkere oudere geitenkaas, de zogenaamde crottins. Ik meende me te herinneren dat jij ook panir had gemaakt van de geit, ik zoek maar kan het bericht niet vinden. Klopt het en heb je een recept?
  15. Sorry Harms maar mijne inziens niets te maken met mest maar met de nog koudere temperaturen tot nu toe. De planten komen inderdaad vanzelf wel aan de groei als het warm is en er genoeg vocht in de bodem zit.
  16. Ok dank je Mellie. Alleen het loof of de bloemen ook?
  17. Aha klinkt goed. Misschien toch eens proberen. Nog ff over dat ontdooien vd melk, hoe deed je dat en hoe lang duurt het ongeveer? Een of meer liters tegelijk ontdooit in een pan? Ik eet nu toevallig verse Franse geitenkaas en vind het minder vies dan vroeger
  18. Mooie foto. Wij zijn vandaag in de tuin vooral aan de opruiming van de natuur begonnen , te hoog gras weggemaaid, kruid wat we niet in het bed willen uitgetrokken, takken van vlier die zwaar van de bloesem over het pad hingen afgeknipt, uitgebloeide damastplanten die het uitzicht op het eendenbroedhok belemmerden weggeknipt, ongewenste walnoottakken eraf gezaagd, en bij de tomaten nog meer dieven weg gesneden
  19. Haha prachtig filmpje. Ze weten precies waar je ze wilt hebben he, zulke lollige beesten. Er lijkt er geen een op de moeder.
  20. Ik zocht het recept maar kan het niet vinden?
  21. Geweldig Nas! En wat zien ze er mooi uit, Ik ga bijna overstag Lief ook met het hondenbeest.
  22. He Bazarie dat is wel erg sneu. Zeker als je bijna alles geprobeerd hebt. Ik hebt hetzelfde gehad vroeger maar heb al jaren loopeenden en vrijwel geen slakken meer in mijn toch hele grote, aan de Beekkant natte, en rommelige tuin. Geen idee of jij eenden zou kunnen houden maar het kan een oplossing zijn.
  23. Er komt nog meer aan hoor Jorieke het eerste uur hou jij het niet droog Dezelfde bui is hier nu richting Zelhem en verder weggetrokken. 18 liter water m2 in 2 dagen ik ben best tevreden.
  24. appelvrouw reageerde op Lanileo's topic in Voordeur
    Welkom Anoushka
  25. Welkom en succes Matthijs

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.