Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Wij hadden toen juist weinig regen jorieke. Ik geloof dat het weer zaterdag weer omdraaid, jullie regen ik zon we moeten nog even geduld hebben haha

Geplaatst:

Ik wil graag even klagen over hondeneigenaren met van die uitschuifriemen. Van de week hadden we er weer 1, op een kruising: de hond was al overgestoken, meneer het baasje liep er heel relaxt achteraan op een meter of 4, 5. De andere kan van de straat dus. Maarja, die riem dat was zo'n mooi dun grijs koordje wat je totaal niet ziet tegen een grijs straatbeeld, pas op een heel korte afstand. Meneer wilde oversteken, maar bleef "beleefd" staan toen ik van rechts kwam. Loop nou maar door, grapjas, of wil je me dood hebben?

Ik heb een goede fiets dus kon nog op tijd remmen. Maar was ik iemand op een scooter geweest, dan was ik lelijk onderuit gegaan, de hond onthoofd omdat nylon koord nou niet bepaald snel breekt, en meneer onderuit getrokken met als resultaat probably een gebroken heup.

Kunnen dat soort hondenriemen niet verboden worden in het verkeer ofzo? Of kan er een verkeersdiploma voor hondeneigenaren komen? Zonder diploma mag je je hond alleen uitlaten in je eigen achtertuin....

(PS Dit klinkt alsof ik keihard op honden en hun eigenaren haat, maar dat is niet zo. Ik vind het leuk voor mensen als ze gelukkig worden van een huisdier. Maar dit soort mensen moeten ze echt even met harde hand common sense bijbrengen...)

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Geplaatst:

Ik ben het volkomen met je eens. En ja ik heb ook een hond en ik gebruik ook wel eens zo'n flexilijn, maar nooit op straat waar ander verkeer is of ik zet hem dan vast met een kort stukje lijn. Ik moet er niet aan denken dat ze ineens de straat op holt of zo, en inderdaad dan ook andere mensen in gevaar brengt. Zo'n flexilijn is fijn om te gebruiken op plaatsen waar je je hond wat meer vrijheid wil geven maar waar ze niet los kunnen of mogen.

Helaas zie ik het hier ook heel veel, hond een aantal meters vooruit en de eigenaar (vaak ook nog de ogen gericht het mobieltje ) er heel relaxed achteraan maakt niet uit als de hond aangereden wordt, kopen we toch gewoon weer een nieuwe?

Geplaatst:

Vorig jaar had ik op de mtfd een Golden Pearls gekregen. Vond de besjes niet superlekker dus niet voor herhaling vatbaar...maar een beetje slordig geweest met opruimen.

Paar dagen mooi weer, en wat krijg je dan? Juist - O-VE-RAL zaailingen.

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Geplaatst:
Ik ben het volkomen met je eens. En ja ik heb ook een hond en ik gebruik ook wel eens zo'n flexilijn, maar nooit op straat waar ander verkeer is of ik zet hem dan vast met een kort stukje lijn. Ik moet er niet aan denken dat ze ineens de straat op holt of zo, en inderdaad dan ook andere mensen in gevaar brengt. Zo'n flexilijn is fijn om te gebruiken op plaatsen waar je je hond wat meer vrijheid wil geven maar waar ze niet los kunnen of mogen.

Helaas zie ik het hier ook heel veel, hond een aantal meters vooruit en de eigenaar (vaak ook nog de ogen gericht het mobieltje ) er heel relaxed achteraan maakt niet uit als de hond aangereden wordt, kopen we toch gewoon weer een nieuwe?

Ah wat fijn om een keer te horen dat ik niet de enige ben! Familie (allemaal uit een dorp) en vrienden (met hond) op facebook vinden dat ik overdrijf, maar ik vind het serieus gevaarlijk.

Schrijft over outdoor, groene en duurzame lifestyle op http://www.cherrycharlie.nl (shameless plug)

Geplaatst:

flex lijnen zijn ideaal om kort te houden waar nodig en lang te laten waar het kan. maar sommige mensen lijken alleen de maximale lengte te benutten.

waar ik me qua hondenuitlaten soms over verbaas zijn de kleine kinderen die met een hond lopen. zegmaar meer hond laat kind uit. gaat prima zolang de hond zijn vaste rondje loopt, maar als er iets verkeerd gaat dan is er geen houden aan.

Geplaatst:

Ik heb een keer iemand met de ambu afgevoerd zien worden omdat ze toevallig ergens liep waar 2 honden elkaar tegen kwamen die elkaar niet zo lief vonden. Gevolg was dat de flex lijn haar been open sneed. Die lijnen zijn dus wel degelijk gevaarlijk. Handig om de hond lekker lang te laten waar dat kan, maar bij passanten moeten ze kort.

Geplaatst:

Ik ben een groot hondenliefhebber (heb er twee) en ik heb geen flexlijn. Hele bewuste keuze. Ik vind 't ondingen en inderdaad hartstikke gevaarlijk.

The difference between a flower and a weed is a judgement

Geplaatst:

Net toevallig op de fiets ik kwam aanrijden hond was de straat al overgestoken eigenaar stond nog op het trottoir aan de andere kant van de weg

En dan kijken ze je nog aan van waarom fiets je niet door???

Geplaatst:
Hier werden de plantjes van de 'Angela-aardbei' ook opgegeten. Die van de andere rassen niet

Dat zelfs de blaadjes lekker zijn zegt iets over de aardbeien

Geplaatst:

Ik wil een coole cat tree maken voor mijn kat. In plaats van mijn zeer lekker hangstoel waar ik nooit meer in zit. En dertien jaar geleden al met een walgelijke en versleten bekleding uit de kringloop kwam. Grofvuil komt pas over twee weken langs. En ik ben te chicken om het ding aan de kant te zetten.

Dus, ben ik hem maar uit elkaar gaan slopen, misschien wel handige onderdelen voor de te maken cat tree. En ik heb ook al een paar leuke ideetjes.

Maar jiemand heeft echt heel veel lol gehad met een nietpistool en het vastzetten van de bekleding op dat ding!

Wel twee kwartjes gevonden. En wat rattenpoepjes, uit de tijd dat ik nog ratten had, en die beestjes samen met mij half op die stoel woonden.

"I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. That's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor ... and surviving"

Colonel Kurtz

Geplaatst:
regendans57571463223937.jpg

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Flinke tak van mijn Pyrus sinkiangensis gewaaid Ik heb hem afgesneden en in het water gezet, geen idee of hij spontaan zal wortelen. We zullen zien...

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

stoppen? stuur hier maar een beetje langs. er zijn enkel nog wat sputters voor het stof gevallen en ik heb een lege regenton.

Geplaatst:

De tuin vind een beetje regen wel fijn, maar hagel (wat er ook even tussen zat) hoeft echt niet.

Geplaatst:

Nou niet z en z over die hagel en zo, kan ik ook eens binnen met mijn huishoudelijk werk verder. Er is van alles blijven liggen de afgelopen tijd, véél te mooi weer was het.

Geplaatst:

stoppen? stuur hier maar een beetje langs. er zijn enkel nog wat sputters voor het stof gevallen en ik heb een lege regenton.

Hier ook alleen nog maar enkele druppels en hij had 3 dagen regen belooft.

Geplaatst:

maandag avond hadden we snel de regenton weer aangesloten want het zou dinsdag regenen. er ligt nog steeds niets in de regenton.

maar de nieuwe bestrating van het terras ligt er inmiddels wel helemaal in

Geplaatst:
...

Heeft het bij jou echt zo hard geregend?

Of vond je het gewoon een leuk plaatje

In 'mijn' Gelderland is in elk geval nog niets gevallen. Nou ja, drie druppels

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

In 'mijn' Utrecht idem. Op het zand van de Utrechts Heuvelrug snakken wij naar water. Toen er twee druppels vielen heb ik inderdaad wat danspasjes gedaan; maar helaas, er is daarna niets meer gevallen. Dus die regendans werkt hier slechts averechts, imho.

Geplaatst:

Naast t oplopen van een XXL tekenbeet op vrijdag de dertiende, had ik ook een broeiraam verwijderd en op de zijde tegen een hek aangezet.

Helaas vergeten dat t ging waaien vandaag....dus glas van alu broeiraam in gruzelementen toen t ding kapot stuiterde op een betontegel.

Geplaatst:

Houd die tekenbeet in de gaten. Als het rood wordt, kringen eromheen, ben je besmet met de ziekte van Lyme. Snel naar de dokter!

En... scherven brengen geluk.

Geplaatst:

Zat gisteravond in mn huisje... hoorde het vaste huismuisje rommelen... en opeens aan de andere kant een heel ander geluid... harder... tussen de wanden... en een soort gegrom...

Dat was géén muis, dat was géén rat (heb ratten als huisdier gehad dus weet welke geluiden ze maken) dus wát was het???

Eerst maar eens flink rondgestampt en tegen die wand gebonkt en geslagen ter ontmoediging...

Er zitten Steenmarters op het complex... het vermoeden is dat het dus een Steenmarter is en dat is slecht nieuws!!

Volgende keer neem ik de WildCam mee om te kijken wat er rond mn huisje beweegt als ik er niet ben en wáár het beest naar binnen gaat zodat ik tegenmaatregelen kan nemen.

Ik zal me nu eens gaan inlezen over mn vermeende indringer in het kader van: "know your enemy".

Geplaatst:

Wat een bezopen nieuw systeem van puntentelling bij dat Eurovisie Songfestival. Ik vond de puntentelling altijd het leukste deel van het hele gebeuren, maar niet als het een miljoen uur duurt.

En kunnen die Oostbloklanden niet lekker hun eigen festival organiseren waar ze naar believen politieke puntjes aan elkaar kunnen geven? Er zaten dit jaar weer veel betere liedjes tussen dan dat zeikliedje van de winnaar, maar door die jury's en televoters met poep in hun oren winnen die niet.

Ik ben trouwens wel benieuwd hoe Oekraïne dat aan gaat pakken volgend jaar. Het Songfestival organiseren kost een godsvermogen, en je moet dat feitelijk terugverdienen door je land zo te promoten dat het toerisme en ook je algemene imago lekker stijgt. Petje af voor Zweden, het was een mooi spektakel, met veel humor en leuke intermezzo's, en mijn positieve idee van Zweden (ik ben er een keer op vakantie geweest*), is alleen maar versterkt, en ik heb nu zelfs iets van dat ik er nog wel eens heen wil. Ik denk niet dat het Oekraïne in 2017 gaat lukken om zichzelf als leuk vakantieland op de kaart te zetten.

* Ik heb lang geleden met mijn ex een vakantie op een houtvlot gedaan in Zweden. Godse afzien, want je loopt vast op zandbanken en aanmeren is een hele kunst met zo'n groot vlot en dan zit je dus mijlenver van dat dorp vandaan waar je boodschappen wilde gaan doen en kamperen in de wildernis daar is een constante strijd met muggen en mieren en zo'n rivier met gletsjertemperaturen is blijkbaar helemaal geen punt voor hordes blote Zweden maar ik liep er alsmaar met dikke truien en blote benen (omdat je zo vaak dat ijzige water in moet) en ik werd dus heel plaatselijk bruin. Maar de natuur vanaf zo'n rivier is werkelijk schitterend, zo mooi heb ik het zelden elders gezien. Echt een bijzondere en superstoere vakantie was dat. En dat was even mijn reclame voor Zweden.

Geplaatst:

hé, er zit een knop op je tv (Doe Maar 1982 )

hier ook een klein klaagje: ik had kool gezaaid in de blokjespotgrond van de action

de plantjes stonden een week of wat stil na kiemen, alleen 2 kiemblaadjes

heb er vorige week wat pokon bij gedaan en nu gaan ze pas verder ?!?!

lag dat nou aan de voedingsarme blokjesgrond? kan me niet voorstellen...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.