Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2016)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Noob-vraag: betekent dat dat je een afgeknipte dief als stek gebruikt?

Jep

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Omdat de tomaten dit jaar in de kas van de overbuurvrouw kunnen staan heb ik ruimte onder mn afdak achter het huisje. Plastic ligt er nog niet op maar vond dat de komkommers daar maar de grond in moesten.

Dus diverse soorten komkommer geplant:

3x Dragon Egg

3x Gele Tros

3x Khiva

3x Minitiature White

1 Bianci Lungo de Parigi

IMG054499171467229183.JPG

Eens kijken wat de slakken daarvan voor mij overlaten.

Geplaatst:

Nog wat boontjes gezaaid omdat 1 gore grote naaktslak even tekeer was gegaan.

En ook nog maar wat peultjes bijgezaaid, want die willen niet echt. Voor de miljoenste keer worteltjes gezaaid, en nog wat eikenbladsla en rucola gezaaid omdat ik vandaag misgreep en de sla dus vooral bestond uit melde en zuring. Ik heb allemaal 'sla'-plantjes dicht bij de tuindeur op de picknicktafel staan, die gaan de grond niet eens in en die oogst ik al heel jong. Werkt prima, lekker mals en nog geen beestjes, maar echt goed aangroeien doet dat spul niet meer na het afknippen dus ik moet wel blijven zaaien.

Geplaatst:
Omdat de tomaten dit jaar in de kas van de overbuurvrouw kunnen staan heb ik ruimte onder mn afdak achter het huisje. Plastic ligt er nog niet op maar vond dat de komkommers daar maar de grond in moesten.

Dus diverse soorten komkommer geplant:

3x Dragon Egg

3x Gele Tros

3x Khiva

3x Minitiature White

1 Bianci Lungo de Parigi

Eens kijken wat de slakken daarvan voor mij overlaten.

Die kende ik nog niet allemaal. Ik ben vooral benieuwd naar die Dragon Egg.

Geplaatst:

Gezaaid, de punterella! Van Jenneke:) en gele bonen ook van Jenneke.

Nu de gezaagde sla van 2 weken terug in de grond staat, maar meteen wat rood lof gezaaid.

Geplaatst:

Gezaaid in koude bak; sla (ter bescherming tegrn slakken), bietjes, radijsjes en andijvie

Geplant; een stuk of 30 sperciebonen en 10 van die grote witte bonen van de lidl nu er wat grond is vrijgekomen na gedeeltelijke aardappeloogst. Ik ben benieuwd wat het gaat worden

Geplaatst:

Wat grappig. Ik heb die bonen vd Lidl ook gepoot. Ze staan nu 2 meter hoog en gaan bijna bloeien.

Linked Image

Linked Image

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb rode bietjes gezaaid, koriander en paarse basilicum. De bietjes komen te staan waar de aardappels gerooid zijn. De andere 2 blijven in pot.

Geplaatst:

In navolging van Nynke bietjes gezaaid. Voor de tigste keer. Ik had pas terug uiteindelijk 4 mooie plantjes, en na het uitplanten denderden er wat honden en katten overheen, en een hond ging er op liggen slapen. en nu heb ik nog 1,5 bietenplantje. Ongedierte in de moestuin is hier een breed begrip.

En ook opnieuw courgette gezaaid, want van een van de twee planten was de stengel compleet doorgevroten door iets (?). Je weet maar nooit, het is zo'n raar jaar, wie weet blijft het zacht tot december en pukken we met kerst nog courgettes.

Peultjes (tweede poging) uitgeplant en derde poging gezaaid. De eerste poging heeft fors last van slakken maar wil ook alsmaar niet de hoogte in. Vandaag wel eindelijk het eerste peultje (lag zo ongeveer op de grond) geoogst, minuutje meegekookt met de aardappels en toen uit de pan gevist. Oef, dat was een lekker peultje. Dus we blijven het proberen.

Boerenkooltjes verpot in grotere potten. Ik heb een hele verzameling kooltjes (ook rode, en palm, en broccoli) die zonder een vlekje of gaatje aan het opgroeien zijn, en die gaan echt pas de grond in als ze wat vraat kunnen hebben, want ik ben het zat, al dat gespuis.

Morgen ga ik opnieuw spruiten zaaien. YOLO.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

owja veldsla kan ik ook nog wel even zaaien.

vandaag wat leeggekomen vakken (o.a. de erwten en knoflook) ingezaaid met groenbemesters. verder spinazie, wortel en nog wat nieuwe sla gezaaid. sla is poging zoveel en het gehele seizoen nog amper sla kunnen oogsten.

Geplaatst:

Zijn het zomerwortels die jullie nu nog zaaien ? Wanneer verwachten jullie hier de eerste oogst van ? Ik dacht dat het te laat was voor worteltjes.

Vorige week heb ik nog andijvie , chinese kool, venkel en wat sla voorgezaaid in trays.

Hoe zie je het verschil tussen pastinaak en wortelpeterselie : https://tikketim.wordpress.com/

Geplaatst:

De ex-knoflookbak volgezaaid met:

Veldsla, Verte de Cambrai - Gala

Koolrabi, Delikatess Blauwe

Spinazie, Riccio America (zomer/herfstspinazie)

Goldana, herfstraap geel

Snijbiet, Lucullus

Spinazie, Securo

Rode Mergkool

Wilde Rucola

Turkse Spinazie

Tatsoi

Zomerwortel Yellowstone

Rucola

Raapsteel

Geplaatst:

Deel 1 van de groene beukenhaag, dat mocht zo langzamerhand wel, we wonen hier sinds mei 2014....

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Veldsla gezaaid, dat moet nou toch een keer lukken zonder dat het per direct een bosje bloemen wordt. En ik zat te twijfelen over rode kool, want ik heb potdorie nog steeds geen fatsoenlijke rode kolen staan, alleen maar zielige aangevreten of geknakte planten. Zijn het geen slakken of rupsen dan zijn het mijn eigen katten en honden wel die die planten om zeep helpen. (En steeds die rode kool he? Boerenkool, broccoli, palmkool, bloemkool, dat staat er allemaal redelijk bij, maar rode kool wil gewoon maar niet lukken. En ik hou van rode kool, ik heb heerlijke recepten met zalm en rode wijn, en met appeltjes en allerlei kruiden, en ik wilde een hele bak vol rode kolen om de winter door te komen.

Morgen ga ik weer rode kool zaaien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...