Geplaatst: 6 juni 20223 j @speets die heb ik in een eerdere woning geprobeerd, voor ong een week. Geen succes met de hond.
Geplaatst: 6 juni 20223 j Mijn tuin denkt dat het het herfst is en nu denk ik het zelf ook. Maar het is 6 juni 2022, dus de kalender is in de war. 🙃 6 juni 20223 j aangepast door HuubvG
Geplaatst: 8 juni 20223 j On 5/27/2022 at 5:53 PM, Mellie said: strijd tegen katten @Mellie, dit is het wapen waar ik het eerder over had. Gekocht bij bol punt com. Ik kon de piep horen, dat zegt natuurlijk meer over mijn oren dan over katten, maar wie weet. Het ding schijnt erg goed te werken tegen de vele buitenkatten in die buurt, van vele drollen per vierkante meter naar precies nul vond ik succesvol klinken. 8 juni 20223 j aangepast door Arja
Geplaatst: 8 juni 20223 j Dat ligt niet aan je oren maar aan het apparaat. Katten kunnen nog veel hogere tonen horen dus het is helemaal niet nodig om een vervelend hoorbare piep in de tuin te hebben staan. Die dingen staan tegenwoordig overal en nergens en ik word er knettergek van die hoorbare kastjes, helemaal als de sensor zo staat afgesteld dat ze niet alleen bewegingen in de tuin maar ook op het voetpad/fietspad/weg registreren. 29 juni 20223 j aangepast door loes
Geplaatst: 8 juni 20223 j Sja, je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze geen katten in hun tuin willen. Ik heb een pesthekel aan al die sproeiende rotbeesten die ook nog eens de boel ondersch***. En een meur… mag ik lekker andermans zooi opruimen. Daar pas ik echt voor. Dus op elke hoek in de tuin van zulke sensors. Peper strooien. Peper spray en actief verjagen als ik ze zie. Desnoods met een stuk hout. Dan moet je maar een kattenren maken als je kat in de tuin wilt en niet andermans probleem van maken. Wij hebben er een stuk of 8 die allemaal denken dat mìjn tuin hún kattenbak is. Zat ik in het klaagtopic? Ben het kwijt… nog groggy van de narcose.
Geplaatst: 8 juni 20223 j Bah, wolluis in een van mijn kiwibessen. Vorig jaar niet gezien, wel al in 2019 en 2020 ze op bezoek gehad. Kiwibessen zijn te groot en te hoog om effectief handmatig te bestrijden dus moet helaas de beestjes hun zin geven. Nu zijn mijn planten zo groei krachtig als de neten, dus dat scheelt wel.
Geplaatst: 8 juni 20223 j 2 uren geleden, Mellie zei: Sja, je kunt het mensen niet kwalijk nemen dat ze geen katten in hun tuin willen. Dat neem ik mensen ook niet kwalijk (onze eigen katten zitten niet voor niets achter schrikdraad ) maar koop dan daadwerkelijk ultrasone kattenverjagers en stel ze goed af want ze zijn niet allemaal hoorbaar. Je bent met die hoorbare dingen dan wel van de kattenstront in je tuin af maar er komt geluidsoverlast voor terug. Kinderen hebben een beter gehoor waardoor het voor de meeste kinderen hoorbaar is en een deel van de volwassenen dus ook.
Geplaatst: 10 juni 20223 j Vandaag de hop aan de kant vant de brandgang maar weer eens weggesnoeid, voordat diverse buren er weer door gewurgd worden bij het naar huis fietsen. Leuk spul, ,hop, vooral in bier. Maar in de tuin hoeft het van mij niet meer. Onkruid! Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 10 juni 20223 j Ik gooide vandaag mijn 2 maanden oude iPhone 13 pro van 3 hoog naar beneden. Ik kan je vertellen: daar kon ie niet goed tegen.
Geplaatst: 10 juni 20223 j De jongen die op straat vroeg nog: zal ik hem weer terug omhoog gooien. Wellicht had dat de schade ongedaan gemaakt....(maar het wordt diep adem halen en morgen gewoon een nieuwe halen)
Geplaatst: 11 juni 20223 j 9 uren geleden, mdubbelm zei: daar kon ie niet goed tegen Ik dacht even dat degene die hem op zijn kop kreeg er niet goed tegen kon...
Geplaatst: 14 juni 20223 j Dit schreef ik op 19 februari: ——- Op 25 januari heb ik wortels gezaaid, volgens een youtubemethode (in maizena-gel), in de grond in de kas. Tot nu toe NADA. Noppes. Zaad is goed, dat heb ik getest. Beetje in de grond gewroet, daar is ook niks te zien. Kan ik dit als mislukt beschouwen of ben ik te ongeduldig ? ——- Hierbij het resultaat van 2 meter wortelzaaien in gel in de kas. Tromgeroffel!!! Hebben we eigenlijk al een rubriek: ‘beroerdste resultaat ever’ ?
Geplaatst: 14 juni 20223 j Ik heb het topic geopend: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 21 juni 20223 j Weet niet wie of wat maar alle aalbessen zijn verdwenen.. Ook de lapsnuitkever doet zich tegoed aan heeeeeeel veel planten... Nematoden gesproeid maar de volwassen kevers kunnen nog hun gang gaan. Zo jammer van de mooie planten 🙄
Geplaatst: 21 juni 20223 j 15 minuten geleden, Lia56 zei: Weet niet wie of wat maar alle aalbessen zijn verdwenen.. De merel vind ze hier erg lekker. De laatste heb ik laten hangen voor ze. 16 minuten geleden, Lia56 zei: Ook de lapsnuitkever doet zich tegoed aan heeeeeeel veel planten Herkenbaar. Ik loop al een maand elke dag een rondje, en dan plet ik er 10 a 15. (dus zeker al 10x30=300 stuks dood gemaakt) Ik til dus elke dag even de potten op waar ik de hapjes uit de bladeren zie. Laatste tijd vind ik wel meer kleintjes dan grote. 70% van de vaste planten staat nu in korrelsubstraat. (geen potgrond en dus kunnen de larve niet de grond in om de wortels op te eten.) Pepers staan wel allemaal in potgrond, maar heb bij de pepers nog nooit een taxuskever gezien(of hapje uit blad) of larve in de grond.
Geplaatst: 21 juni 20223 j @Lia56 Als er nog steeltjes aan je struiken zitten, zijn het waarschijnlijk vogels. Een net of tijdelijk afdekken met wat vitrage helpt. Voor volkstuinen geldt als de struiken gewoon kaal zijn, helaas, waarschijnlijk een plotselinge infestatie van de stelende mens. Die plaag komt in dit jaargetijde soms ook voor bij andere fruitstruiken en aardbeien. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 23 juni 20223 j Ik snap werkelijk waar niet wat de vorige bewoners van mn huis in hemelsnaam dachten toen ze hun soms zeer stomme tuinideeën ter uitvoering brachten. Zo is mijn achtertuin door de vorige bewoners ruim 15jr compleet genegeerd en hebben de bewoners daarvoor ook zeer vreemde beslissingen genomen. Bij mijn grote kersenboom heeft men namelijk een geseltak zo groot laten worden dat ondertussen meer dan de helft vh oppervlak afkomstig is van die tak ipv de hoofdstam. Verder ligt er vooral grind onder de terrastegels met her en der een beetje zand, wat dus heerlijk werkt tegen onkruid en een hels karwei gaat worden wanneer ik de tegeks ga vervangen. In de voortuin heb ik vandaag 4 flinke stukken betontegel/opstluitband (in ieder geval stukken van zo'n 20cm bij 40cm en een cm of 3 dik, waarbij de korte zijden waren afgebroken, echter is de voortuin tot ik kwam altijd volledig betegeld geweest, dus waar dan evt een opsluitband vandaan zou komen....geen idee) mogen opgraven die iemand blijkbaar zo'n 40cm onder de bestrating heeft gedumpt en ik tegenkwam omdat ik een flink gat moest graven. @Lia56 sluit naast vogels ook evt buurkinderen en honden niet uit als het toegankelijk terrein is......van die laatste categorie heb ik er eentje die zonder enige hulp het stiekem 'plukken' van rijpe frambozen, (wilde) bramen en aardbeien heeft geperfectioneerd. 23 juni 20223 j aangepast door Vlavlip
Geplaatst: 23 juni 20223 j @woldistel niet alleen in de volkstuin, ook een plaag bij de kersentelers hier. https://www.landbouwleven.be/727/sections/fruit
Geplaatst: 29 juni 20223 j Op 8-6-2022 om 13:43, loes zei: Die dingen staan tegenwoordig overal en nergens en ik wordt er knettergek van Ik vraag me ook af wat die ultrasone kattenverjagers doen met die hypergevoelige vleermuizenoren. Vleermuizen gebruiken hoge tonen om hun voedsel te verzamelen. Krijg je straks weer geklaag over al die muggen in de tuin Overigens heeft een buurman zulke apparaten maar die helpen niets. 29 juni 20223 j aangepast door speets "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 29 juni 20223 j Ik blij met mijn schrikdraad voor kleine huisdieren. Tien jaar geleden aangeschaft en werkt nog steeds perfect. Nooit meer een kat in de tuin gehad sindsdien. Vleermuizen hebben er geen last van, in mijn buurt zijn bij de nieuwbouw vleermuizenkasten opgehangen. Des avonds in de schemer zie ik ze soms op de muggen voor de open ramen jagen. Er komt zelden een mug binnen. Maar nu een klaag verzinnen!? Verdraaid, ik heb niet eens iets te klagen. O ja, de vloer. Ik zit hier in de stank van terpentine en verf, ben stukje bij beetje de vloer in de woonkamer aan het verven met betonvloerverf. Het kon niet in een keer, de meubelen moesten van hun plaats en de wanden moesten gelijk ook maar gesausd worden, plus nog een keer met een afneembare laag vernis voorzien worden. Dan eerst die betonvloer diepgronden, en daarna de verf erover. Dan de meubelen weer (op, en weer van, en weer) op hun plaats. Hou ik aan het eind van die dure emmer verf 4 vierkante meter ongeverfde vloer over. De ongeverfde m²'s liggen midden in de kamer, zodat ik die later makkelijk kan verven. Op dat stukje staat nu het bureau waar ik deze klaag aan het fabriceren ben. Het stuk vloer waarop het stond, heb ik zojuist geverfd, nu wachten tot de verf uitgehard is zodat het weer op zijn plaats mag komen. Klaag dat ik hier al maanden geleden aan begonnen ben met de gedachte dat het enkele dagen tot een paar weken zou duren. Ondertussen staat al die tijd mijn hele huishouden op zijn kop, ben ik alle gereedschappen en materialen en inboedel oeverloos aan het verplaatsen en tot overmaat van ramp is de verf niet de juiste kleur 'grijs', maar eerder blauw/grijs. Nog een keer eroverheen met de juiste kleur? Even over nadenken.
Geplaatst: 29 juni 20223 j 🤣 Is een echte "klaag" Leuk verhaal ( minder leuk voor jullie en heel herkenbaar)
Geplaatst: 2 juli 20223 j Gvd, heb ik een hele blogentry geschreven en op 'publish' gedrukt, moet ik een category invullen voordat hij opslaat. En toen drukte ik per ongeluk op een andere plek in de pagina, alles weg. Wel jammer dat de editor van de topics niet bij blogs werkt. Ik laat het verder zitten, geen blogpost over besjes en druiven vandaag.
Geplaatst: 2 juli 20223 j 1 uur terug, fre3ke zei: Wel jammer dat de editor van de topics niet bij blogs werkt Wat naar @fre3ke Is dit de editor waar je het over hebt? Ik zie deze editor bij blogpost op pc/laptop. Op mobiel of tablet, krijg je een kleinere versie: @Jorg Zijn deze opties nieuw bij blogpost? Aangezien deze teksten niet naar het Nederlands zijn vertaald destijds? En bij oude blogpost, staat er bij mij nog niks ingevuld.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.