Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #4

Featured Replies

Geplaatst:

Haha ja, voor wat hoort wat: lekker geitenstoofje

Misschien is de buurman wel blij als hij van die beesten af is.

Vervelende uitbrekers, geiten.

Maar wel erg van je oogst en je frambozen.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ben ik op vakantie in zelhem en doe zaterdag mee met fiets de boer op.

Kom ik toch zomaar langs een groot bord veldvarkens...

En had ik geeneens tijd om bij de varkens van jorieke te kijken. De rest van het gezelschap wilde door naar de koeien...

Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014

Geplaatst:

Liepen er 2 in het zicht. De rest lag ergens aan de zijkant te pitten.

Maar ik ben hier nog een week dus misschien kan ik ze wel een keer beter bekijken.

Eetbare hobbies voor de leuk. Nu ook met eigen moestuin 2014

Geplaatst:
  • Auteur

Echte klaag... mijn vader is afgelopen nacht overleden....

Geplaatst:

Sterkte Erny..ook namens Lie gecondoleerd..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gecondoleerd en sterkte gewenst Erny.

Geplaatst:

Gecondoleerd, Erny.

En heel veel sterkte de komende tijd.

Geplaatst:

Meid wat naar. Gecondoleerd en sterkte voor jou en je naasten de komende tijd.

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

O Erny wat erg!

Hij tobde geloof ik al langer met zijn gezondheid, dus misschien was je een beetje voorbereid, maar toch...

Heel veel sterkte voor jullie allen.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Gecondoleerd Erny.

Geplaatst:

Gecondoleerd Erny.

Bazin en mezelf.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Heel veel sterkte Erny!

condoleance62901501699365.png

Geplaatst:
  • Auteur

Iedereen bedankt voor de steun.

Gisteren heb ik op de moestuin en rest van de Piccardthof enorm veel bloemen geplukt... beetje uit de hand gelopen, teveel moois...

Die heb ik vandaag bij de bloemist afgeleverd en zij gaat daar een bloemstuk van maken. Zitten ook moestuindingen tussen dus... Vader had vroeger ook een moestuin.

Hij heeft niet meer naar de tuin kunnen komen dus nu komt de tuin bij hem.

Geplaatst:

Mijn medeleven. En ook een bloemetje van mij.

36221110551_516299a3c9.jpg

Geplaatst:

Jarenlang geen enkel probleem met de buxussen hier gehad.

Helaas is het dit jaar gedaan met ze, dit trof ik bij thuiskomst aan...

buxusmot81891501860545.jpg

Geplaatst:
  • Auteur

Thanx Roeier.

Bij mij ook nu weer meerdere buxus in de rij aangetast, heb vorig jaar ook al een aantal verwijderd.

Maar ik vind het niet erg dat er een aanleiding tot verwijderen is want ik houdt niet van buxus.

Geplaatst:

Gisteren ging ik iets uit mijn 2e vriezer halen. De deur bleek op een klein kiertje te staan, zeker al een week (staat in een schuurtje, daar kom ik niet iedere dag). Overal ijs en sneeuw.

Inhoud was nog wel koud genoeg, het apparaat mopperde niet over een te hoge temperatuur.

Aan de slag:

Alles uitgezocht (een paar archeologische vondsten gedaan), blijvertjes naar vriezer 1.

Inmiddels schoon en weer op de goede temperatuur.

Nu dezelfde actie (uitzoeken, bijna alles verhuizen naar vriezer 2), voor vriezer 1.

Naast de klaag (veel werk, nodeloos veel stroom verbruikt) toch een kleine jubel: alles gesopt en weer schoon, en weer ruimte, voor de maiskolven, sperziebonen en wat dies meer zij.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Afgelopen week aan een wat grotere klus begonnen; een forse liefhebberstuin in de aanleg inpoten, bij elkaar toch een dag of 10 werk in Brunssum. Top zou je zeggen, echt leuke klus ook wel, Hotel en lekker eten incluis.

Maja. Zoiets zit vast aan een planning; grondwerk, dingen bouwen, bestellingen komen binnen, planten en bomen laten komen ...... En het was nogal nat in Brunssum deze week. Nogal érg nat. Dagen dat het niet droog wilde worden ....

Inmiddels klus onderbroken, de jongens van het grondwerk gaan as maandag verder en dan kom ik er woensdag weer bij. Gaan we gras leggen bv. hahah. kan je er iets bij voorstellen ? Hier , voor de borders, moet gras komen .....

2017-08-10-1685191502632899.42

2017-08-10-0929731502632877.45

Dat is lekker poten hoor .... op je knieën in de modder .....

2017-08-12-0965741502632921.46

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zucht

Ben ik er net van bekomen dat mijn tomatenplanten worden aangevreten door rupsen ( blijkt de turkse uil) zie ik vandaag enkele pepers die half opgevreten naast de plant liggen

De dader heb ik nog niet betrapt

Heb wel vreemde kostgangers qua smaak in de tuin

Geplaatst:

Na een hele dag moestuin fatsoeneren in de brandende zon en daarna lekker gegeten te hebben uit eigen tuin wilden we nog even tafeltennissen want we hadden dat ding al maanden niet gebruikt. Dus wij de tafel rond half 9 op de openbare weg gezet en alle voorbijgangers vinden het weer geweldig dat we dat doen. Nog geen half uur later begint het al een beetje te schemeren en komt onze buurman ons op zo'n 10 meter afstand gadeslaan. Oei, die komt vast weer klagen, maar we zeggen niks en gaan gewoon door. Hij gaat weer weg en daarna is ie opeens terug met zijn fotocamera. We worden vastgelegd, eerst van iets verder weg en daarna van heel dichtbij. Zonder een woord te zeggen, dus Peter zegt dat hij eerst toestemming moet vragen voor hij foto's van ons maakt. Daarna breekt de pleuris uit, hij zet een vuist tegen Peters aan en begint aan een tirade over christelijke omgaan met buren (ondertussen lopen we achteruit rondjes om de tafeltennistafel), onze auto staat niet goed, die (party)tent (jaja zie klaagbank #3) heeft al een maand geen doek, jullie maken ons het leven zuur, de oorlog is verklaard en neem geen foto's van me of ik sla je voor je bek. Gezellig hoor. Gelukkig staat een groot deel op de film, hij is blijkbaar niet slim genoeg om door te hebben wat die smartpone in Peters hand toch deed (anders dan foto's maken). Dus daar zit ik dan op 'gesloten' in mijn huis, want als ik naar buiten ga dan zit ik in de rookstank en krijg ik zeker weten een of andere nare tekst naar m'n hoofd geslingerd of wie weet wat voor andere dingen die oorlog met zich mee zal brengen

Tijd voor het klachtenformulier van de woningbouw.. Toch wel handig dat ik af en toe de klaagbank heb gebruikt, kan ik tenminste nog even reconstrueren wat wanneer precies ook alweer gebeurd is voor het aanleggen van een serieus dossier. Daar waren we al mee begonnen want we waren nog geen dag terug van vakantie of er werd al weer vanalles over de schutting geroepen, waarop we besloten de hard-om-lachenstrategie maar om te zettten in de negeer/vermijdstrategie. In de tuin zitten deden we toch al niet meer voor de lol.. Waarom zijn de huizen tegenwoordig zo duur en wil de bank ons zo weinig geld lenen

Oh en verder mag ik me weer verheugen op een enkeloperatie, dit keer ingetekend op enkelband inkorten, 6 weken gips en daarna ik weet niet hoeveel revalidatiemaanden. Tegen die tijd is het vast herfst en zitten de buren weer in hun huis in Spanje, dan durf ik het misschien wel aan om met krukken naar buiten te gaan..

Geplaatst:

Ach Anna toch! Wat naar dat zo'n asociaal figuur je 'thuis' verziekt. Ik hoop dat de woningbouw je kan helpen. Misschien dat aangifte doen bij de politie ook helpt? Als er dingen met vuisten gebeuren, is daar de tijd toch wel rijp voor. En ook goed om zo een officieel dossier op te bouwen. Dat legt gewicht in de schaal bij de instanties, mocht het ervan komen.

Snap dat je je het liefste terugtrekt en naar andere huizen kijkt. Rente wordt van t najaar nog lager, hoorde ik op het nieuws. Hoop voor jullie dat een ander huisje dan toch binnen bereik komt. Dat is wel de fijnste en snelste oplossing. Tot die tijd: houd je haaks hoor. En laat je niet gek maken hoor, door zo'n onderontwikkelde eikel met de verstandelijke vermogens van een bladluis!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Fijn zulke buren.

En de koop huizen klacht helemaal mee eens.

En toen ik hier schreef op de MTFD met of zonder krukken was dat een grapje

Voordeel van die krukken is wel je kunt er hard mee slaan! Je kunt altijd zeggen dat je viel.

Hier ook een klacht rekening gekregen voor het schoonmaken van de ketel en ik moet een half uur reistijd betalen terwijl ze bij mij om de hoek zitten en ze maken nog reclame woon je in het zelfde dorp betaal je geen reisgeld. Ieder jaar het zelfde altijd klopt er iets niet aan de factuur. Maar het bedrag is iedere keer wel net onder de 100.- euro volgens mij vullen ze het aan tot dat bedrag of zo?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.