RubyOnTuesday Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 9 maart een spontane tomatenzaailing buiten ??? Dat vraagt om een foto. Ik sta natuurlijk wel voor paal als het geen tomaat is , maar ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn op die plek. (Dat ding ernaast is denk ik springbalsemien.) Mijn zaailingen afrikaantjes zien er ongeveer hetzelfde uit? Overigens vandaag in dit prachtige weer wat aardbeien in een hangzak geplant en er is een nieuwe lading houtsnippers voor het terras en voortuin aangekomen. Helemaal blij! Maar pff wanneer word het nou zomer (tikkeltje ongeduldig!)
Cheela1982 Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Vandaag m'n tomaten afdak afgemaakt https://www.cheelaschiliseeds.be/ Mijn Facebook groep: “Pepers, Paprika's en Tomaten Kweken”https://www.facebook.com/groups/1761232384178475
appelvrouw Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Phacelia denk ik ook..Wat een heerlijke dag ook hier in NEF. Er kwamen nog honderden kraanvogels over op weg naar jullie en verder.We hebben de boerenkool stronken opgeruimd, de opgekomen olifanten knoflook verplaatst omdat we besloten dat er op dat bed aardappels moeten komen. Mijn tijmplanten uitgetrokken de tijm was zwaar verhout. En tafel buiten gezet om de planten uit de kas op te zetten..van de week wil ik de kas schoon spuiten. En plek gemaakt voor de dwergkweepeertjes die straks komen. En een picknicktafel voor ons verhuur huisje in elkaar gezet..lekker stevig ding ik ben er blij mee! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
BoerJennes Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Vandaag her en der spruiten van de Esdoorn verwijderd en een hek om de moestuin geplaatst, tot ontsteltenis van de kippen. Maar de knoflook en de ui worden te hoog om een stampede van de kippetjes te weerstaan. Verder het kippenhok schoongemaakt, maar kreeg daar maar weinig gelegenheid toe, tenslotte moesten de hennetjes nodig eieren leggen. Verder de eerste aardappelen gepoot, Keizerinnen en Sarpo Una. Dit weer tot ontsteltenis van Bit... Een klein natuurparadijsje in de oceaan van het Groene Hart. Ontmoet onze Eilanders op Eiland aan de Veen: http://www.natuursporen.nl
simonvb Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Heerlijk weertje in de volkstuin: - ajuinen gepoot- spinazie gezaaid- wortelen gezaaid- rucola gezaaid- radijzen gezaaid
John Lamers Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Vandaag was een hele mooie dag, het weer de afgelopen tijd heeft er niet aan meegewerkt om mij kas af te krijgen.Vanochtend de steiger van de buurman geleend en aan het dak begonnen.Rond de middag zaten alle ramen er in met 1 gebroken ruit, een beetje onvoorzichtig en er zat een barst in.Gelukkig is het wel 1 van de ramen die open kan,waardoor hij makkelijk te vervangen is.Ik ga morgen de rest van het glas er in zetten, als dat klaar is wat nieuw glas bestellen voor de gesneuvelde ruitjes.
Jorieke123 Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Heerlijk door de moestuin gekropen op mijn kniekussentje en met een emmer. Om de vakken lekker los te maken en eikenblad en onkruid te verwijderen. Joep heeft de grondwaterpomp weer aangesloten dus ik kan ook weer wat water geven in de tuin. Kon al wel met gieters natuurlijk, maar dit is makkelijker zodra grotere delen van de tuin water moeten krijgen van de week. Alles droogt de komende dagen snel en de toplaag van de gezaaide rijtjes moeten wel vocht krijgen om alles te laten kiemen Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Johmir Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Vanmiddag het tegelpaadje voor mijn koude bak aangelegd en ernaast kiezelgrind gelegd als een soort regenwatergoot.
mkleinman Geplaatst: 11 maart 2017 Geplaatst: 11 maart 2017 Lavendel bij de fruitboompjes geplant, houtwal verder opgehoogd met hout wat we gedoneert hebben gekregen en de rest van de tuin geschoffeld. Lavendel. Alles geschoffeld. Mijn volkstuinvereniging. Sinds september 2016 600m2 tuin op het complex.
Wortel Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Verder met ons vijver project en verder met de kas inrichten. De hommels snappen alleen niet goed als je door de kasdeur naar binnen vliegt, dat je daar dan hoogstwaarschijnlijk ook wel weer naar buiten kan....
Bit Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Dagje tuin. Opruimen, kruisbessen snoeien, kas open, was er bloedje warm ( de perzik staat dan ook al te bloeien daar ) en Lathyrus odoratus gezaaid. De cloches een tijdje van de radijsjes afgehaald. Vorige week gezaaid, staan boven.
lionne Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Snijbiet gezaaid. Een bed gegrelinetted en geschoffeld. En met de kids gespeeld.
julia Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Vanmiddag in het zonnetje de moestuinbakken voorzien van compost en de voorgezaaide sla planten uitgeplant.
Claudia69 Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Wat overhangende takken langs de oprit gesnoeid, de laatste aardperen opgegraven en weer over hun perceel verdeeld, een perceeltje spinazie ingezaaid en met een tunneltje beschermd tegen de katten, twee koude bakken gemaakt (van een kunststof compostbak en doorzichtige golfplaten - was snel geregeld), een werfhek gezet voor de sugar snaps, een stuk grond losgemaakt met de grelinette (om straks een bloemenveldje in te zaaien, een afgelegde tak van mijn vijg (die intussen geworteld was) uitgegraven en opgepot, mijn zaailingen verzorgd en nog wat vroege sla, koolrabi en lupines gezaaid. En nu ga ik wat lezen in een boek van Frank Anrijs, nl. 'Zeven stappen naar een natuurlijke moestuin'.
simonvb Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Boven mijn kolenveld al een paar gordijnen Ikea vitrage gehangen. Daarna ook al enkele rijtjes rapen gezaaid.
tuinLB Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Uien en knoflook gepoot. Wortel, raapstelen, spinazie, schorseneren en peultjes gezaaid.Rabarber en asperges geplant. Onkruid gewied en veel opgeruimd
roeier Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Nou, wat ik maar half heb gedaan is wat struikjes verzetten, want er zat mij een salamandertje in de weg, altijd net waar ik de spitvork wilde steken. Als ik hem weg wilde pesten kroop hij alleen maar dieper de grond in. Ik ben een paar keer wat anders gaan doen, maar hij ging niet weg. Ik heb hem maar met rust gelaten, en probeer over een paar dagen wel weer om die struikjes te verzetten. Pietluttige struikjes, trouwens, die al op de tuin stonden voordat ik het huurde, lijken tussen braam en framboos in te zitten. Best leuke vruchtjes, maar wat onooglijke struikjes waar ik nooit een goede plaats voor hebt weten te verzinnen. Komt vaker voor met dingen waar je niet echt bewust voor hebt gekozen, volgens mij.
simke Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Mijn boomgaard ontmanteld van blad. Waar bij de crocussen heel mooi bloeien.
Ralf63 Geplaatst: 12 maart 2017 Geplaatst: 12 maart 2017 Gisteren wat worteldoek op de tuine gelegd. Vandaag 250 (vooral) peper en tomatenplanten gezaaid. Er stonden al een goede 100 peperplanten, er komt langzaamaan schot in de zaak... Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
roeier Geplaatst: 13 maart 2017 Geplaatst: 13 maart 2017 Dat fotootje van Pippi van een paar dagen terug... volgens mij is dat geen Phacelia. In elk geval op mijn tuin zijn de steeltjes daarvan roder en zijn de blaadjes nog niet zo gevorkt in dit groeistadium - later wel.
Anilas Geplaatst: 13 maart 2017 Geplaatst: 13 maart 2017 Vandaag heb ik drie erwten en drie aubergine plantjes in een groter potje gedaan. Helaas kan ik nog niet veel in mijn nieuwe tuintje doen, de tuinbeheerder zegt dat de grond nog te nat is en ik zeker moet wachten tot april
Carina1966 Geplaatst: 13 maart 2017 Geplaatst: 13 maart 2017 Ik heb gaas om een bed gezet waar een konijn de sjalotjes had uitgegraven doordat hij een gat had gegraven onder het net door. Verder heb ik al mijn toekomstige pompoenenbed gewerkt. Dit is een stuk hoog gras.Hoog omdat de vorige tuinder vorig dat niet heeft gemaaid.En ik moet het ook nog maaien als de bosmaaier er een keer is.Zoveel te doen nog.Hoe dan ook, ik heb er eerst compost overheen gedaan, over het gras.Toen karton, en toen weer een flinke laag compost.Ik ben benieuwd! Misschien moet ik de compost wel nog wat bijvullen binnenkortals het een beetje plat is geregend. En in het avondlicht. Kaatjes Moestuin https://www.youtube.com/channel/UCbxKcMcCIfcYz1rQPoOZLcA
appelvrouw Geplaatst: 14 maart 2017 Geplaatst: 14 maart 2017 De kas met de hoge drukspuit schoongemaakt, binnen en buiten. Daarna de kas-aarde zeer goed natgemaakt, zodat het een beetje spoelt zal ik maar zeggen. Wat ziet zo`n schone kas er geweldig uit. Dan nu maar hopen dat de compost die er over een klein maandje in moet nog wat sneller wil rijpen... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Lexiej_88 Geplaatst: 15 maart 2017 Geplaatst: 15 maart 2017 Schuurtje opgeruimd, gaas voor de erwten , peulen en cappucijners neergezet. Wat paardenbloem pollen weggehaald in het aspergevak.Morgen wordt een Zwaar dagje 2,5 kuub aan houtsnippers kruien voor onder hrt kleinfruit.
Aanbevolen berichten