Ga naar inhoud

Teeltwedstrijd 2017: tomaat Noire de Crimée

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb ze ook ontvangen. Creatieve verpakking hoor, leuk gedaan en tof dat je er zoveel tijd in steekt

Ik ga nog wel even wachten met zaaien, het duurt nog meer dan 10 weken tot de IJsheiligen (Ja ik ben een tikkie ouderwets in die dingen ).

Nou ja misschien dat ik 1 zaadje vast in de grond stop, gewoon voor de leuk (en omdat ik het waarschijnlijk niet kan laten )

Geplaatst:

Ik had niet mee willen doen omdat ik dit jaar wat vaker van huis zal zijn en de planten dan niet optimaal verzorgd kunnen worden. Ik heb me bedacht want om in dit topic alleen maar toeschouwer te zijn lijkt me erger . De bedoeling is één plant in de kas en een of meerdere planten buiten.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ohhh de zaden zijn al onderweg! Heel nice. Dan zullen ze hier ivm met de carnaval wel vandaag of morgen binnen komen. Ik had mijn tomaten zaai datum gesteld op het weekend van 11 maart. En dan was ik al veel te vroeg ben ik bang. Nu weet ik niet of ik al zo lang kan wachten als de zaden arriveren.

Geplaatst:

@Appelvrouw, klopt wat Cheela antwoordt; gewoon alles in dit draadje, veel foto's en tips mag allemaal tijdens de teelt ook. Daar blijft het levendig van.

Geplaatst:

Zelfs in het verre Fryslân nu aangekomen.

De geluiden van kievit en grutto, die al een aantal weken alom te horen zijn, zorgen voor een duidelijk andere sfeer op het land, maar 't is nog heel koud, nog lang geen temperatuur in de dubbele cijfers.

Ik doe mee met buitenteelt, dus die zaadjes kunnen nog zéker een maandje in de kast blijven liggen, lijkt me.

Geplaatst:

en....binnen

leuke verpakking

crea..

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:
Hier nog niet maar jullie wonen iets dichter aan de grens hehe, morgen dan misschien

Of gewoon dat de post op de ene plaats iets sneller is dan op een andere plaats?

Hier in België de zaden ook ontvangen.

Hier enkele km van wel andere gemeente en hier gisteren nog niks

Geplaatst:

Ook hier in de Alblasserwaard zijn de zaden gearriveerd. Goed verpakt, kompleet met zaai instructies. Bedankt Huub!

Het is voor de buitenteelt, dus ze mogen een paar weken in de kast.

Geplaatst:

Bij mij de zaadjes ook binnen. Moet ik er niet te veel zaaien, want ik ga voor 1 buitenplant en 1 binnenplant ( koude kas )

Ga ik helemaal en alleen voor de winst natuurlijk, dus zonet gezaaid. 6 stuks totaal.

In speciaal eigen mengsel welke geheim is.

Van de gekregen zaadjes heel secuur de diksten uitgezocht. eventueel kan ik met een week nóg een keer zaaien mocht dit zaad niet lekker gaan, maar verwacht dat het met een dag of 3 al wel boven staat.

Het zaaisel staat op warmte-matje, onder lampen, hoewel dat nu natuurlijk niet hoeft, maar het maakt ook de temperatuur van boven af goed. En steken ze hun kop straks boven de grond is er gelijk licht !

2017-03-02-1760481488474680.44

let op: dit is een wedstrijd! Gegeven omstandigheden en informatie kan afwijken van de realiteit. De verstrekte post kan des-informatie bevatten en fake-news

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...